Pràctiques a l'empresa de Riudoms

Estada a l’empresa IES Joan Guinjoan. Riudoms

Justificació

Vistes les necessitats educatives del Centre, s’ha demanat i concedit una aula oberta el curs 2006-2007

L’objectiu prioritari és integrar en el sistema educatiu un col·lectiu d’alumnes que, per causes diverses, presenten mancances significatives en els seus aprenentatges, baix nivell d’autoestima i desmotivació per l’activitat escolar. Motivar a l’alumnat a assolir les competències bàsiques i poder obtenir el Graduat en Educació Secundària Obligatòria, així com orientar-lo essencialment cap a la vida laboral i/o, en menor grau, cap a un Cicle Formatiu de Grau mitjà, és el que es proposa la realització d’aquest Programa

És per això que calen nous mecanismes de col·laboració i implicació de tots els agents socials a fi de prevenir i combatre el fracàs escolar i l’exclusió social. En aquest sentit, i per tal de completar aquest projecte educatiu, hem demanat col·laboració a l’Ajuntament, centre si empreses de Riudoms per tal de poder-hi realitzar activitats que complementin la diversificació del currículum escolar d’aquestos alumnes.

D’aquí ha esdevingut un conveni de col·laboració signat pel Departament d’Educació i l’Ajuntament de Riudoms, que serà revisable cada any.

La participació en aquestes activitats de l’Aula Oberta es presentarà als alumnes i a les famílies com una oportunitat per millorar els aprenentatges i assolir les Competències bàsiques i que l’objectiu final és aconseguir el Graduat. Per tant, s’ha d’aprofitar aquest recurs que se’ls ofereix. En el cas d’incompliment d’alguna clàusula d’aquest conveni, en qualsevol moment del curs, l’alumne retornarà a l’aula ordinària de 4t (L’Aula oberta té un caràcter obert, tant d’entrada com de sortida dels alumnes).

Organització

Del percentatge, que segons normativa l’alumnat d’aula oberta no comparteix amb l’aula ordinària, els alumnes realitzaran activitats fora del Centre fins a un total de sis hores setmanals durant un trimestre. Aquestes activitats tindran lloc a diferents empreses i centres col·laboradors del municipi de Riudoms , i estaran supervisades per un professor responsable d’aquest projecte, que n’anirà fent el seguiment.

La memòria de l'aula oberta .

Cal remarcar es percepcions de l'alumnat, dels pares i de les empreses

Curs 2006-2007

Relatiu a l'alumnat

Tots manifesten estar contents d'haver format part del projecte

Un 60% creu que li ha servit per estudiar més

Un 70% que no hauria fet el mateix si no hagués format part del projecte

Les relacions amb la família no han variat significativament.

Creuen que han perdut amics, però per altre banda n'han guanyat de nous , encara que no tots.

El 92% creu que no hauria estat millor en un grup ordinari

La relació amb el professorat ha estat plenament satisfactòria

Els ha agradat : la manera de fer les classes, el tracte amb els professors i anar a les empreses. El que menys, els variables, les hores d'aula ordinària i el comportament d'alguns.

L'experiència ha estat bona al 100%, però hi ha un 15% que no la recomanaria .

Tots pensen continuar estudiant i un 15% ho vol compaginar amb el treball.

No canviarien res del projecte pel curs vinent.

valoració de les empreses

Relatiu a les empreses

Han posat un 9,1 de nota al projecte i 9,3 a la tutora , 9.4 a com se'ls va explicar i 6,1 al grau de satisfacció amb l'alumne/a que els ha tocat. Pensen que el que surt més beneficiat de l'experiència és l'alumne/a . No els ha suposat cap enrenou el fet de participar en el projecte , inclús demanen un augment d'hores . Tots estan disposats a continuar.