Tastet d'oficis, Reus

El Tastet d'Oficis, és una iniciativa que té per objectiu l'èxit formatiu de l' alumnat desmotivat, dels centres de secundària, alhora que permet acostar el món laboral al món educatiu.

El Tastets d'Ofici: Neix de la necessitat dels instituts de Reus de donar resposta a un col.lectiu d' alumnat més interessat per una sortida laboral que per obtenir el graduat d'ESO.

L'Ajuntament, a través dels programes transversals, va posar en marxa fa sis anys un grup de treball amb professionals de diferents àrees municipals, la Fundació Pont i Gol i el Departament d'Ensenyament per tal de proposar projectes per donar sortida a la necessitat detectada.
Aquest és el sisè any consecutiu d'execució del projecte. L'estructura del model és la següent: Cada institut selecciona com a màxim quinze alumnes per taller. Els instituts disposen de dues tardes lectives per assistir als tallers. A criteri de cada institut, el mateix grup d'alumnes pot participar en un o en els dos tallers quadrimestrals. Al segon quadrimestre es fa una rotació de tallers de tal manera que cada alumne/a pot haver tastat un màxim de quatre oficis durant el curs. L'alumnat sempre està acompanyat d'un/a professor/a del centre mentre són als tallers per tal de donar suport suport al professional que els condueix i fer-ne l'avaluació conjunta

Els centres que han participat al llarg dels diferents cursos en el programa són: IES Gabriel Ferrater, IES Josep Tapiró, IES Gaudí, IES Salvador Vilaseca, IES Baix Camp, Col.legi d'Educació Especial Ntra. Sra. del Mar i CP Alba.

Podem dir que al llarg de la vida del projecte s'haurà arribat a atendre a més de 450 alumnes, i que almenys els 2/3 han assolit els objectius i que, gairebé una tercera part han assistit a tres o quatre tallers, la qual cosa representa un procés d'orientació laboral vivencial que els ajuda a descobrir quin tipus d'habilitats són les que millor se'ls donen.

Els tallers que s'han desenvolupat són els següents: Construcció (JOM SL Instalaciones Electromecànicas), Electricitat i Lampisteria (Àrea d'Educació i Família. Ubicació al CEIP Ciutat de Reus), Jardineria (IES d'Horticultura i Jardineria), Educació Infantil (EBM La Ginesta, EBM Montsant i EBM El Margalló), Fusteria (NCF Centre de Formació Nogués, SL), Comerç (IES Baix Camp), Perruqueria (C&C Llongueras). Cada taller té una durada d'unes 35 hores, i té el tractament de crèdit variable a nivell curricular dins l'ESO.
L'Ajuntament assumeix el cost íntegre de les despeses d'execució d'aquest projecte ( un pressupost aproximat de 28.500 euros), que inclouen també targetes de transport urbà als alumnes per poder desplaçar-se de forma gratuïta fins a les instal.lacions de cada taller.

Des del curs 2007-2008 el programa forma part del Pla Educatiu d'entorn

TALLERS

FUSTERIA
JARDINERIA

COMERÇ PERRUQUERIA

LLAR D'INFANTS ELECTRICITAT I CONSTRUCCIÓ

ENTREGA DE DIPLOMES

BubbleShare: Share photos - Find great Clip Art Images.