Accés al web del Departament d'Ensenyament
 

reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2002-2003

 
Carme-Laura Gil

2/09/2002. CARME LAURA GIL I MIRÓ. Consellera d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya


  Els centres de recursos pedagògics han estat i són una eina imprescindible per a la contínua conquesta de la qualitat educativa. I crec que tenen un paper molt important en la modernització del sistema, com un avançament per a acollir noves realitats.
       
Joan Majó 19/09/2002. JOAN MAJÓ. President de l'European Institute for the Media.
  La no utilització de la televisió per a tasques educatives i l'haver permès que la televisió s'utilitzi gairebé de forma exclusiva per al lleure és un dels errors més grans de tots els governs europeus del darrer mig segle.
       
Jaume Carbonell

7/10/2002. JAUME CARBONELL. Pedagog. Director de "Cuadernos de Pedagogía".


  ... el Departament d´Ensenyament està estructurat amb regnes de Taifes, amb pocs vasos comunicants i molts incomunicats.
       
Araceli Vilarrasa 21/10/2002. ARACELI VILARRASA..
Institut d'Educació de Barcelona. Directora del Fòrum "L'Escola i la Ciutat".
  El document de Bases per una Llei de Qualitat de l'Educació és un projecte de regressió educativa que retalla el dret a l'educació i a la igualtat, enganya als ciutadans i als professionals i menysté l'escola pública per desviar recursos cap a l'escola concertada. El producte de la seva aplicació serà la consolidació del fracàs escolar de les classes baixes com a legitimació de l'exclusió i la desigualtat social.
       
Joan Pere Le Bihan

04/11/2002. JOAN PERE LE BIHAN.
Director General de La Bressola
Accés al web de La Bressola

  Em vaig educar en una escola primària de la barriada nord de Marsella (Provença) a finals dels cinquanta, tinc record d'una escola amb unes relacions molt violents, de vegades de caire racista, s'havien format dues comunitats: els "blancs" i els àrabs. Sovint hi havia enfrontaments a pedregades a la sortida de l'escola entre els dos grups.
       
Antoni Bassas 18/11/2002. ANTONI BASSAS.
Periodista. Realitzador del Matí de Catalunya Ràdio.
El Matí de Catalunya Ràdio

  ... els mitjans no col·laboren, més aviat deseduquen perquè són de lliure accés a qualsevol edat i cremen etapes de coneixement que molts telespectadors joves encara no han superat. Dit això, com que les televisions necessiten audiència per finançar-se, van a buscar continguts fàcilment assimilables per a la majoria de la població. El resultat és una programació pobre en intel·ligència i rica en manipulació i mal gust.
       
Joaquim Arenas 02/12/2002. JOAQUIM ARENAS.
Pedagog i escriptor. Cap del Servei d'Ensenyament del Català
Servei d'Ensenyament del Català
  Catalunya és un país petit. Els Països Catalans, considerant la seva globalitat ho són també, en canvi el seu sistema educatiu és gegantí pel nombre d'escoles i instituts i pel d'ensenyants. Crec que hi ha, en aquest marc, una manca de cohesió, a nivell de cada país. I potser també a nivell de molts centres educatius.
       
Roser Batlle 09/01/2003. ROSER BATLLE. Vicepresidenta de la Fundació Catalana de l'Esplai.
Accés al web de la Fundació Catalana de l'Esplai
  Cada centre educatiu hauria de ser un projecte vinculant per als mestres i professors, hauria d'estar ben liderat i hauria d'orientar la seva tasca amb els nois i noies sota el respecte als Drets Humans i als Drets dels Infants
       
Albert Serrat 24/01/2003. ALBERT SERRAT. Formador de formadors. Màster en PNL i expert en dinàmica de grups.
  L'alumne que té la creença de "puc aprendre moltes coses" té al seu abast mitjans per aconseguir-ho. El principal és voler-ho fer. En canvi, l'alumne que acaba l'escolaritat amb la creença "l'escola no està feta per a mi" tindrà moltes més dificultats
       
Miquel Martí 10/02/2003. MIQUEL MARTÍ. Coordinador estatal del Pla d'Escoles Associades a la UNESCO.
Accés al web del Centre Unesco de Catalunya. Informacions de les escoles associades
  Lorenzo Milani, el mestre de Barbiana. Vaig visitar la seva escola entre 1963 i 1967. Vaig traduir "Carta a una mestra" al català (1969) i vaig escriure la seva biografia, "El mestre de Barbiana" (1972). He intentat seguir el seus principis en l'educació dels més desfavorits: No suspendre ningú, escola a temps complet i donar als alumnes un objectiu que valgui la pena: canviar la societat.
       
Salvador Carrasco 24/02/2003. SALVADOR CARRASCO. Professor de la Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions.   Estic en el camp de l'ensenyament des de 1968. El millor que m'ha passat és el reconeixement del record i l'empremta deixada en el camí d'alguns alumnes. Ells m'han fet pensar que ha valgut la pena tenir aquest ofici!
Les exigències de la formació de noves generacions d'estudiants són l'agulló de la innovació pedagògica i didàctica.

       
Francesc Pedró 10/03/2003. FRANCESC PEDRÓ. Professor de Política Comparada de l'Educació i delegat del rector per a la Innovació docent a la Universitat Pompeu Fabra.
Currículum del professor Pedró
  Com pot ser legalment obligatori un objectiu i que s'accepti que hi ha alumnes que no l'assoliran? Per començar, tenim un problema de definició d'objectius de l'escola obligatòria i, de l'altra, un d'estructural i metodològic -com garantir que esdevenen no pas obligatoris sinó universals.

       
M. Carme Boqué 24/03/2003. M. CARME BOQUÉ.
Mestre i Pedagoga. Especialista en Mediació i resolució de conflictes.
  Trobo les escoles força tancades en si mateixes, amb por envers allò que entra de l'exterior (no agraden les intromissions) i també amb por d'obrir les portes i explorar la dimensió més social de l'educació (a dins del centre ens sentim més segurs).
       
Andreu Sotorra 07/04/2003. ANDREU SOTORRA.
Escriptor i Periodista. Crític literari.
Web d'Andreu Sotorra
  No cal fer una escola única per a tothom, però sí amb les mateixes oportunitats per a tots.
       
Carme Tomàs 24/04/2003. CARME TOMÀS.
Directora de "Perspectiva Escolar".
Enllaç als sumaris de la revista
  Sovint els mateixos mestres i professors no valorem prou la funció social de la nostra feina i caiem en una escassa autoestima.
       
Manuel Segura 07/05/2003. MANUEL SEGURA.
Professor emèrit de la Universitat de la Laguna. Expert en habilitats i competències socials.
  Manca formació del professorat en tots aquells continguts relacionats amb l'afectivitat i els valors, que ajudin a donar cobertura a les carències que tenen molts alumnes.
       
Xavier Duran 26/05/2003. XAVIER DURAN
Químic i Periodista. Divulgador científic. Editor del programa de TV3 "El Medi Ambient".
  De vegades sembla que dedicar uns dies, setmanes o fins i tot mesos a la formació sigui una pèrdua de temps i diners per als treballadors i per a les empreses. En canvi, tenir professionals que estiguin al dia augmenta el seu rendiment i, per tant, és una inversió i no una simple despesa.
 
 
reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres  | Inici de pàgina |


© 1996 - 2003 - reporteducació és una producció del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6
Carrer de Ramon Camps, 17 08620 - Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) - CATALUNYA
Tel. +34 936 76 93 86. Fax. +34 936 56 61 04
AVÍS LEGAL - FAQ