Maltractament entre alumnes

Guies pràctiques
Pla de Convivència
Aspectes legals

A l'Estat Espanyol, en els textos legals hi ha poques referències explícites al maltractament entre alumnes (acoso escolar), però trobem documents que contemplen aquestes conductes de manera més o menys implícita:

La LOE 2/2006, en la disposició final primera (BOE 106 de 4 de maig de 2006, pp 1338-1339) reconeix el dret i el deure del respecte a la dignitat, integritat i intimitat de tots els membres de la comunitat educativa, així com el dret a la protecció contra tota agressió física o moral.

Les normatives sobre Drets i Deures dels alumnes dels organismes oficials d'educació de cada comunitat autonòmica concreten l'aplicació d'aquests drets.

El Reglament de Règim Intern que elabora cada centre educatiu, concreta la seva aplicació en cada centre.

El Pla de Convivència que elabora cada centre educatiu, ha de desenvolupar els mecanismes (organitzatius, pedagògics, curriculars i disciplinaris) que aplica cada centre per regular i millorar la convivència.

Des del punt de vista jurídic cal conèixer la Instrucción FGE 10/2005, del Fiscal General del Estado, del 6 de octubre, sobre el tratamiento del acoso escolar desde justicia juvenil.

http://www.xtec.cat/~jcollell. Web de Jordi Collell i Carme Escudé. Sota llicència Creative Commons ___