L'ALUMNAT DE TERCER FA TEATRE

ELS MÚSICS DE BREMEN 3rB

ELS MÚSICS DE BREMEN 3rC

OBSERVACIÓ DELS ARBRES: LA PRIMAVERA AL PARC DEL VILOT

El dimarts 5 de juny els nens i nenes de tercer vam visitar el Parc del Vilot per veure els arbres a la primavera. Aquest curs fem un seguiment d’aquests arbres i ja els havíem vist a la tardor i a l’hivern.

Hem fet una fitxa d’observació al mateix parc i després a clase l’acabarem.

L'ALUMNAT DE QUART VA AL PARC DE L'AIGUA

COLÒNIES DE CICLE MITJÀ A COMA-RUGA

Què bé ho hem passat! Han estat dos dies inoblidables de convivència amb tots els companys, mestres i monitors.

El dia 29 vam sortir puntuals a dos quarts de nou del matí. Vam parar a esmorzar a Montblanc i als voltants de les onze ja hi érem allà. Ens estaven esperant els monitors que ens van mostrar les instal·lacions i ens van fer jocs de presentació.

Vam dinar d’entrepà a un petit bosc que hi havia a l’alberg i tot seguit ens vam instal·lar a les nostres habitacions.

Acte seguit ens van distribuir amb tres grups per fer les tres activitats principals que vam dur a terme entre la tarda del dimarts i el matí del dimecres. Kayac, una aventura endinsam-nos al mar, pàdel surf a la platja i tir amb arc i escalada a l’alberg.

A la nit abans d’anar a dormir vam fer una gimcana per tot Coma-rugaon també vam gaudir molt.

I abans d’anar a dormir… festa pijama per les habitacions fins que a les dotze esgotats vam caure rendits al llit.

Al dia següent vam acabar les activitats, vam dinar i abans de marxar vam fer jocs de cloenda amb els monitors. Tot seguit ens vam acomiadar d’ells i vam emprendre viatge rumb a un curiós poblet anomenat el Roc de San Caietà on vam berenar i rendits vam tornar cap a Almacelles.

En resum, uns dies fantàstics que recordarem per sempre més.

MARXEM DE COLÒNIES A COMA-RUGA

El dimarts, 29 de maig, l’alumnat de Cicle Mitjà acompanyat del seu professorat (Montse Villacampa, Robert Llurda, Xavier Cortés, Pilar Solans, Sònia Cortí i Natàlia Garcia) han sortit de colònies a Coma-ruga a les 8:30 del matí. La il·lusió dels nens i nenes i l’emoció del moment, tant de l’alumnat com de les famílies, queda reflectida en les fotos.

EXPERIMENT A CONEIXEMENT DEL MEDI

El passat dijous dia 3 de maig els nens de tercer vam fer un experiment per veure la clorofil·la a les fulles d’algunes plantes.

Vam portar fulles de menta i d’espinacs i les vam esclafar amb un morter. Seguidament vam afegir alcohol i amb una tira de paper absorbent vam veure com la clorofil·la, d’un color verd intens, pujava pel paper.

L'ALUMNAT DE 4t VA FINS AL NAIXEMENT DEL RIU ÉSSERA.

El divendres, 27 d’abril, l’alumnat de 4t amb acompanyat pels mestres, Xavier Cortés, Mercè Golobardes, Rosa Mari Villacampa i César Celma i per la vetlladora, Natàlia Garcia van realitzar la sortida finançada per la Comunitat de Regant i Sindicat de Reg d’Almacelles al naixement del riu Éssera i a l’estudi del seu curs. Vam sortir a les 7 del matí i vam arribar a les 7 del vespre. Vam poder ferels objectius marcats i més, dins del temps programat. El objectius van ser: breu parada presa Barasona, Pont de Perarrúa, sense baixar de l’autocar (Pantà Campo i Congost Ventamillo), Pantà Paso Nuevo, Gorgas de Alba i recorregut pel parc ecològic, Benasc, pont de Besians, Graus (estàtua J Costa, plaça major, carrers i pont medieval) i sense baixar de l’autocar (congost Olvena i pont Diable).

Els paisatges i vegetació d’alta muntanya on vam poder trepitjar neu i veure unes cascades espectacular del naixement de riu amb uns miradors molt segurs van estar una experiència fantàstica per a tots i una associació de la importància de l’aigua en que ens arriba a Almacelles amb la bellesa del seu origen. Els ponts medievals són un altre atractiu històric, artístic i estètic.

El resultat final va estar fantàstic i tot això va estar possible degut a la preparació i programació acurada de tot el recorregut, al material didàctic elaborat, al treball de classe i al finançament per part de les entitats esmentades. La setmana següent l’alumnat tindrà una avaluació per tal d’acabar de fixar els objectius de la sortida.

L’ESCRIPTORA LAURA BERNIS A LA NOSTRA ESCOLA

Els nens de cicle mitjà al llarg d’aquest curs hem llegit el llibre “Les històries de Labepra”, i els dies 13 i 20 d’abril vam gaudir de la visita de la seva jove escriptora, Laura Bernis Prat.

La Laura és de Lleida i amb tan sols 17 anys ja te dos llibres publicats i està treballant en un tercer. La Laura ens va explicar els seus inicis quan encara estava a primària, i això sense cap mena de dubte ensva motivar per intentar ser petits escriptors.

VISITEM L'EXPOSICIÓ DE Sr. LAGUNAS

RECITANDO POESÍAS EN CLASE DE CASTELLANO

Los alumnos de tercero recitamos las poesías “Soy un pequeño pirata” y “Árbol de primavera”.

VISITA AL’AJUNTAMENT

Com cada any els alumnes que cursem tercer estudiem el nostre poble. No podia faltar la visita a l’Ajuntament.L’alcalde ens va rebre i tot seguit ens van ensenyartotes les dependències i ens van explicar moltes coses del seu funcionament

SORTIDA A LLEIDA

El dia 28 de març, els nens i nenes de cicle mitjà vam fer una sortida a Lleida.

En primer lloc vam fer una passejada per l’Eix Comercial (Carrer Major i Carrer Sant Antoni). A continuació vam entrar a la Catedral i al sortir vam visitar el claustre dels Estudis Ilerdencs.

Després vam pujar a la Seu Vella on unes guies ens vam fer tot un seguit d’explicacions. En baixar vam visitar la Paeria, també acompanyats per guies.

Finalitzada aquesta visita vam anar al Parc de la Mitjana on vam dinar, gaudir i compartir una estona de joc.

DIA DE L’ARBRE

Per commemorar el dia de l’arbre, el dijous 22 de març que millor que plantar uns arbres al nostre pati. Els nens de tercer ajudats pels agents rurals vam plantar un cirerer que acompanyarà als altres arbres que ja estan florint.

JORNADA D’ANIMACIÓ A LA LECTURA

Els nens de Cicle mitjà vam realitzar uns tallers d’animació a la lectura. Els de tercer vam fer una introducció al món del teatre, que ens va venir molt bé ja que estem preparant una obra per final de curs. Els de quart van fer un taller de dramatització de contes.

Va ser molt divertit!

UNA VISITA AL JACIMENT ARQUEOLÒGIC

El dijous 17 de novembre, l’alumnat de 4A van realitzar una visita guiada al jaciment arqueològic de l’antic poble d’Almacelles. La senyora Montse Gené, arqueòloga municipal, és qui cada curs explica i interpreta a l’alumnat les característiques d’aquestes restes, de manera molt entenedora i engrescadora, per tal que vagin sent conscients, respectin i estimin el patrimoni històric i cultural de la població

TALLER DE RECICLATGE

El dimecres 2 de novembre el Consell Comarcal i l’Ajuntament ens van oferir un taller sobre reciclatge a les nostres classes. Els nens i nenes de tercer vam tenir la sort de poder gaudir d’aquesta interessant activitat que ens va a ajudar a comprendre millor que és el reciclatge i l’important que és per el nostre planeta.

LA CASTANYADA

El passat dia 28 d’octubre els nens i nenes de cicle mitjà vam celebrar la Castanyada amb una sortida per conèixer els arbres del nostre poble .

Vam sortir de l’escola a les nou i vam donar un passeig pel poble identificant els arbres que trobàvem al passar. Vam anar fins l’ermita on vam esmorzar, i després ens vam dirigir al Parc de l’Aigua on els nostres mestres ens van explicar tots els arbres que allí podem trobar. A continuació havíem de dibuixar l’arbre que més ens havia agradat, però va començar a ploure una mica i vam anar a l’escola a fer el dibuix.

Quan el vam tenir enllestit vam sortir al pati a dinar i a jugar, i després vam celebrar la Castanyada amb castanyes i refrescs.

L’ESPANTAOCELLS

Aquest any els nens de tercer hem plantat diferents tipus d’enciams al nostre hort. Al poc temps de plantar-los ens vam adonar que els enciams de fulla negra i els de fulla llarga havien estat atacats. Els havien tallat a ras de terra. Qui havien estat els “convidats “ que s’havien menjat els nostres enciams?

A totes les classes vam formular hipòtesis del que podia haver passat: Conills, ocells caragols, erugues...

Al final després de discutir quines podien ser les solucions per a que no tornés a passar, vam decidir construir un espantaocells i col·locar-lo al mig de l’hort amb uns CDs penjant dels braços.

Ara li hem de ficar un nom que decidirem entre les tres classes. Esperem que l’espantaocells ens ajudi.