TEATRE A 3r

ALADÍ I LA LLÀNTA MERAVELLOSA

SORTIDA VALL DE L’ÉSSERA

El passat divendres, 3 de juny, l’alumnat de 4t del centre acompanyat dels tutors, Xavier i Montse, dels mestres Pilar i César, i de la Natàlia, vetlladora i experta en la sortida, va visitar la Vall del riu Éssera, el més important que omple el pantà de Barasona, on neix el canal d’Aragó i Catalunya.

Vam fer una parada per visitar el pont medieval de Perarrua, a sobre de Graus, i la presa de Paso Nuevo, de pujada. Després vam fer el recorregut per la vora del riu fins arribar a les espectaculars cascades de les Gorgas de Alba, i vam continuar el recorregut pel jardí botànic, on ens vam centrar en l’estudi de les espècies següents: pi negre, avet blanc, teix, bedoll i faig.

Vam dinar a Los Llanos del Hospital i en el viatge de tornada vam visitar la plaça porticada de Graus, on van berenar. Va ser una jornada molt aprofitada i amb una climatologia molt favorable. L’alumnat va estar força participatiu.

COLÒNIES A COMA-RUGA

Els dies 26 i 27 de maig, l’alumnat de cicle mitjà vam anar de colònies a Coma-ruga.

Durant l’estància vam realitzar diferents activitats d’aigua i jocs diversos.

Vam gaudir d’un bon temps, vam compartir experiències i vam enfortir els llaços d’amistat amb una bona convivència i respecte entre tots

SORTIDA A GUISSONA

L'alumnat de tercer va estar a Guissona per visitar les instal·lacions del Grup Alimentari Guissona i conèixer el poble i la seva interessant història.

També ens van convidar a dinar al restaurant BonÀrea de Guissona.

Va ser un dia inolvidable!!

3r A LA PRESA DE SAN SALVADOR I CHALAMERA

El divendres, 22 d’abril, l’alumnat de 3r de primària acompanyat dels seus tutors/es, de la mestra d’anglès i del mestre coordinador d’entorn van dur a terme la primera sortida a la presa de San Salvador, dins el projecte d’escola de coneixement del canal d’Aragó i Catalunya. Com les altres que tindran fins a sisè dins aquest projecte va ser gratuïta per a l’alumnat, finançada per la comunitat de regants i el sindicat de regs de la localitat.

La sortida l’havíem preparada al centre amb els tutors amb material facilitat per coordinador d’entorn, per la qual cosa l’alumnat estava molt ben preparat i motivat.

Les visites van ser un èxit i el guia, que era l’enginyer que havia participat en el disseny i havia fet el seguiment de l’obra, i el representant de la comunitat general de Binéfar, que havia vingut per celebrar que érem la primera escola que la visitava, van acabar molt contents del comportament, de l’atenció i de la participació del nostre alumnat.

A migdia vam visitar l’ermita-esglèsia romànica de Chalamera i vam veure la vall del Cinca. Després de dinar vam visitar el pont medievalde Ballobar, el poble i el riu Alcanadre, afluent del Cinca.

L'ALUMNAT DE 3r A L'AJUNTAMENT I AL VILOT

ENS VISITA L'ESCRIPTOR JORDI VILLACAMPA- 4t

Hola a tots i a totes!!!

El passat dimecres ens va vindre a visitar l’autor del llibre “La nena que volia ser la Lluna”.

Ens va explicar moltes coses sobre el llibre. Com li havia vingut la idea, quins eren els seus desitjos,...

El que més ens va agradar va ser quan ens va ensenyar la seua caixa de desitjos. També ens va deixar pensar un desig a nosaltres en un full on havia dibuixada una lluna i els vam penjar a la classe.

Us deixem un recull de fotografies.

Esperem que us agradin tant com a nosaltres!!!

Després dels tallers que va fer el Jordi Villacampa amb l’alumnat de quart a l’escola, uns quants infants van voler acompanyar-lo a la presentació del seu llibre, La nena que volia ser la lluna.

El dia 20 d’abril a la tarda van fer una representació que havien preparat aquell mateix dia i que els va sortir molt bé.

L’acte va estar organitzat per la regidora de cultura de l’ajuntament.

Presentació a Almacelles (Setmana Cultural Sant Jordi)

PREMIS AQUALIA

El dijous 14d’abril dos alumnes del nostre centre, l’Àngel Expósito Carner i la Noah Expósito Colom, van rebre un premi de mans de la representant d’Aqualia, la Sra. Blanca Ascón.

El premi consistia en un kit per a començar a fer hort i el van aconseguirper ser els finalistes, d’entre 8500 participants, del concurs de dibuix, relacionat amb la importància de l’aigua, que convoca anualment Aqualia a Espanya i Portugal.

Enhorabona a tots dos!

L'ALUMNAT DE TERCER US DESITJA BONES FESTES

Les felicitacions

ROBOTRIX

ESPAI DE FRUITA

Ha vingut a la nostra escola ESPAI DE FRUITA, una iniciativa d’Afrucat, l’Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya junt amb la Diputació de Lleida.

L’espai fruita busca posar en valor i dimensionar el sector fruiter d’una manera propera i plena d’experiències.

L’alumnat de 4t i de 5è ha gaudit de debò amb aquesta activitat que els ha apropat mitjançant una projecció panoràmica al món de la fruita tan proper a nosaltres.

Moltes gràcies als patrocinadors d’aquesta iniciativa tan interessant!!

CELEBREM LA CASTANYADA!!

El passat dia 30 d’octubre els nens i nenes de cicle mitjà vam fer una sortida per treballar els arbres i celebrar la castanyada.

Els de tercer vam estar tot el dia al Parc del Vilot, situant tots els arbres a un plànol del parc. Els de quart vam fer el mateix al Parc de l’Aigua.

Al migdia ens vam trobar tots junts al Parc del Vilot per dinar i celebrar la Castanyada.

SORTIDA DE L'ALUMNAT DE 4t AL PARC DE L’AIGUA

Dimecres passat, dia 21 d’octubre, les tres classes de quart, vam anar al Parc de l’Aigua per a conèixer els arbres i plantes que es troben en aquell indret.

Aquesta sortida, de caire didàctic, es troba emmarcada dins del pla de sortides que l’escola fade coneixement de l’entorn més proper, com és el nostre poble.

En aquesta època de l’any, vam trobar els arbres en ple canvi d’estació, amb una varietat de colors molt bonica.

També ens va acompanyar durant una estona en el nostre recorregut el senyor Alcalde, interessant-se per la nostra sortida.

ELS PRIMERS ROBOTS DEL CICLE MITJÀ!

El dos últims divendres vam muntar i vam programar els primers robots dels que farem aquest any a la classe de robòtica. Es tracta del mico que toca el tambor i d'un lleó rugint. Ens ho vam passar molt bé alhora que vam aprendre molt!

SORTIDA DE CICLE MITJÀ A LLEIDA

El divendres dia 9 d’octubre els nens i nenes de cicle mitjà vam anar a Lleida a visitar la Seu Vella, el Castell dels Templers i l’Eix Comercial.

Ens vam dividir en tres grups i vam fer les tres visites en petit grup.

A l’eix comercial vam visitar la Plaça Sant Joan, la Paeria, la Catedral Nova, l’IEI i la casa Magí Llorenç.

Vam visitar la Seu Vella on la guia ens va explicarla història de la Seu al llarg dels anys i ens va portar a la nau central, el claustre, les portes i la torre.

I al Castell dels templers vam fer l’activitat templer per un dia, on ens van disfressar dels personatges de l’època i ens ho vam passar d’allò més bé.

ELS NENS I NENES DE TERCER HEM PLANTAT COLS

El passat dijous dia 1 els nens i nenes de tercer vam baixar a l’hort. Primer vam posar les rajoles per fer el caminet i a continuació vam plantar diferents tipus de cols. Després les vam regar i ara haurem d’observar-les i cuidar-les mentre van creixent.