EL TEATRE DE QUART

4B pdf
4C pdf

SORTIDA A LA VALL DE BENASC

El divendres 5 de juny l’alumnat de quart va realitzar una sortida per conèixer el naixement i el curs del riu Éssera. Vam anar al Parc Natural Pocets Maladeta, on vam caminar per una bonica ruta.

Vam gaudir d’un magnífic dia de contacte amb la natura.

SORTIDA DE L’ALUMNAT DE 3r A L’AJUNTAMENT

El dimecres passat, dia 27, els alumnes de 3r vam fer una visita a l’Ajuntament d’Almacelles.

Allí ens van explicar part de la història del poble i el procés d’elecció i constitució dels ajuntaments. També ens van ensenyar altres dependències emblemàtiques i amb moltes anècdotes.

A continuació, van anar a visitar la Casa Clara, que ha estat rehabilitada recentment per l’ajuntament i allí vam poder conèixer com es vivia fa molts anys.

Després vam anar cap al Museu d’Arquitectura i Urbanisme, antiga escola Pitàgores, on ens van explicar més coses d’Almacelles.

Tot plegat, ha estat una sortida molt bonica i entenedora de la història d’Almacelles.

Gràcies a l’Ajuntament per la seva amable col·laboració.

L'ALUMNAT DEL CICLE MITJÀ DE COLÒNIES A LA MOLINA

Els dies 28 i 29 de maig, l'alumnat del cicle mitjà vam anar de colònies a la Molina.

Van ser dos dies de convivència on vam gaudir d'allò més, realitzant diferents activitats a la natura: tir a l'arc, circuit aeris, gimcanes, tirolines, construcció ce cabanes, jocs de nit, ... etc.

OBSERVACIÓ ASTRONÒMICA DES DEL TOSSAL

El mestre del centre, César Celma, coordinador de coneixement d’entorn, acompanyat per la mestra del centre Pilar Gascón, experta en el tema,van oferir una sessió voluntària d’observació el divendres, 23 de gener, per a l’alumnat de 6è de primària del nostre centre després de moltes classes havent explicat aquest. Hi van assistir més de 40 nens i nenes d’aquest nivell i van tenir una participació destacada.

El dimecres, 28 de gener, en César, acompanyat de les tutores de 2n i després d’haver preparat a les seves aules l’observació, amb sessió teòrica prèvia per als pares i mares, ho va explicar a l’alumnat que es va mostrar molt participatiu i motivat. Van venir unes 70 persones, entre alumnat i famílies.

El mateix dia, una mica més tard, amb preparació prèvia a les classes, l’expert en astronomia que va oferir unes xerrades al centre en el primer trimestre, Ramon Drudis, va dirigir l’observació de l’alumnat de 5è i familiars. Va estar acompanyat de la tutora del nivell, Imma. Va estar un èxit i vam poder observar a través d’un telescopi. Va aparèixer una referència de l’escola en el potent facebook del Ramon, Totastronomia. Hi participaren unes 30-40 persones.

Finalment, el dimarts, 10 de febrer, el mateix mestre, en Cesar, va oferir una sessió per a l’alumnat de cicle mitjà i famílies. El van acompanyar el tutor de 3r, Xavier, i la tutora de 4t, Montse. Primer va fer una sessió llarga de teoria per a tot l’alumnat, que no n’havia tingut prèviament, i pels familiars acompanyants. Van participar molt, vam poder observar molt bé amb uns prismàtics potents i un punter també molt potent. Van mostrar el seu agraïment, tant l’alumnat com els familiars. Hi van participar unes 70 persones.

Els objectius de les observacions van ser els tres planetes visibles, Venus, Mart i Júpiter; la constel·lació d’Orió i una estrella de cada color: Rigel, Sirius, Capella, Aldebaran i Betelgeuse.

En total, entre alumnat i famílies, hi han participat més de 200 persones. Això ens anima a continuar l’experiència que per primera vegada hem generalitzat des de 2n a 6è.

TALLER D’ENERGIES RENOVABLES A CICLE MITJÀ

El dimecres i el dijous 4 i 5 de febrer els nens de cicle mitjà vam assistir a uns tallers d’energies renovables que vam fer a l’escola. Vam aprendre coses molt interessants i vam experimentar amb tipus d’energies alternatives. Això ens serà molt útil per els temes de medi on hem de treballar l’energia.

BONES FESTES!!

Els bons desitjos del cicle mitjà per a aquests dies!

Els dibuixos

NUTRI SHOW

La setmana pasada ens van visitar uns personatges molt especials. Els presentadors del programa de tele NUTRISHOW!

Vam participar al seu concurs i vam guanyar el diploma, ens ho vam molt bé!!

ELS PAGESOS VISITEN L’ESCOLA

Avui dijous el sindicat Unió de pagesos ens ha enviat una representació del seu grup a l’escola per parlar-nos de la vida i les feines dels pagesos de la nostra comarca.

Ens hem reunit tots els nens de quart a la biblioteca i ens han fet una presentació de les feines de pagès. Ens han parlat de com es treballava abans i com es treballa ara. Ens han parlat de les collites, sobre tot de les que tenim a la nostra terra, i dels diferents tipus de cultius.

Per últim hem sortit al pati, i ens han regalat dos cirerers que hem plantat a la zona on tenim la resta dels arbres fruiters. Esperem collir moltes cireres, que ens agraden molt!

ELS ANIMALS DE QUART

A quart estem estudiant els vertebrats, i aquests dies dos companyes ens han portat els seus animals. La Marta va portar-nos tres dels seus porquetsi l’Anna i l’Àngel uns cobais.

Ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé.

PLANTEM ESCAROLES, ALLS I CARXOFES

Aquí os deixem les fotos del passat mes d’octubre. Els nens de quart vam plantar escaroles alls i carxofes. A coneixement del medi hem buscat informació de les tres plantes i hem fet un treball a l’ordinador.

SORTIDA DE CICLE MITJÀ A BARCELONA

Aquest passat dijous dia 30 d’octubre els nens i nenes de cicle mitjà vam anar a Barcelona per visitar el Barri Gòtic i el MIBA, museu de les idees i els invents de Barcelona.

Vam començar fent una visita als llocs més emblemàtics del Barri Gòtic, com ara la plaça de Sant Jaume, la plaça Felip Neri, els Sepulcres Romans, el cafè Els Quatre Gats, el carrer del Bisbe, les restes del Temple Romà...

Després vam anar al museu de les idees i els invents. Vam començar fent un taller on ens van deixar inventar i després ens van explicar un munt d’invents, algun dels quals els havien fet nens com nosaltres.

De ben segur que aquesta visita ens serà de gran utilitat per preparar el tema de l’exposició del Casal d’aquest any.

L'ALUMNAT DE 3r BAIXA A L’HORT

El divendres passat, dia 17, l'alumnat de 3r va baixar a l’hort de l’escola i va fer la plantada de tardor.

En aquesta ocasió ens ha tocat julivert, apis, cebes i algun enciam.

Ens vam repartir el planter i en grups de tres el vam anar plantant. Després el vam regar i ara… a esperar a que creixi.

OBSERVACIÓ ARBRES 4t: PARC DE L’AIGUA

El dimarts, 15 d’octubre l’alumnat de 4t amb els seus tutor i tutores, acompanyats del coordinador de coneixement d’entorn va dur a terme la sortida d’observació del arbres i plantes del Parc de l’Aigua.

L’alumnat ho havia preparat molt bé a la classe amb els tutors i tutores i van participar molt i ja sabien quasi totes les varietats.

Vam observar semblances i diferències entre plataner (tronc clar, fals fruits i fulles amb 5 nervis radial, liquidàmbar (diferents tonalitats fulles, fals fruit semblant a l’anterior però acabat en punxetes i fulles amb 5 lòbuls i 5 nervis radials) i erable (amb fulles molt més pansides, sàmares amb llavors i fulles amb 7 lòbuls i 7 nervis radials)

Vam explicar sòfores (mongetes petites), lledoners (petits fruits esfèrics comestibles), canya de bambú, troanes (amb fruits esfèrics molt petits), catalpes (amb fulla molt gran i llargues mongetes com a fruit),

Vam comparar i diferenciar algunes coníferes; xiprer verd (cupressus sempervirens), savines de muntanya (amb petits falsos fruits), cedres de l’Himalaia

Va estar una jornada d’observació molt profitosa que ens deixa entendre que tenim un bon material didàctic, a l’aula es treballa molt bé i a l’hora de l’observació en recollim el fruit. Els fruits recollits són molt encoratjadors per a l’alumnat, per al professorat que ho ha explicat a l’aula i per al professorat que ho ha explicat en directe i ha preparat el material didàctic. A la classe continuaran treballant el plànol del parc i la distribució geogràfica de les diferent espècies.

L'ALUMNAT DE 3r OBSERVA ELS ARBRES DELPARC DEL VILOT

El dimarts, 8 d’octubre l’alumnat de 3r amb els seus tutor i tutores, acompanyats del coordinador de coneixement d’entorn va dur a terme la sortida d’observació del arbres i plantes del Parc del Vilot.

L’alumnat ho havia preparat molt bé a la classe amb els tutors i tutores i van participar molt. Va observar semblances i diferències entre mahònia i grèvol, i vam observar plantaners, amb falsos fruits, escorça clara i fulles grans amb tres nervis principals. Vam veure semblances i diferències entre els plataners (tres nervis) i els erables (platanoides), amb sis nervis. Vam observar les característiques dels freixes, pruneres sense fruit, aurons platejats i els que hi ha a l’illa central del parc: savines, planta de la Pampa, margalló (diferenciat de palmera) i taxodi.