L'ALUMNAT DE TERCER FA TEATRE

QUART A

QUART C

VISITA A LA 8a MOSTRA FOTOGRÀFICA DE L'ALUMNAT DE TERCER

Ahir, dilluns, l'alumnat de tercer de primària vam baixar al Casal per veure les fotos que havíem fet nosaltres i els nostres companys que hi van participar.

També vam saber que el poble d’Almacelles ha canviat molt amb el pas del temps i que ara, a través de l’observació de les fotos, podem veure llocs que han quedat molt bé.

L’ALUMNAT DE 3r VISITA EL PARC DEL VILOT

El dimecres, 5 de juny, al matí l’alumnat de 3r ha realitzat una visita als arbres del Parc del Vilot, dins el Pla de coneixement i descoberta del patrimoni verd d’Almacelles.

Ahir a la tarda es va realitzar una sessió de preparació amb les dues classes a l’escola veient fotos reals dels arbres i arbustos que havíem de veure i els vam donar una fotocòpia feta pel centre que serveix per identificar les espècies més importants que hi ha a Almacelles.

Entre el que recordaven i el que han pogut identificar ha estar una sortida molt i molt profitosa ja que els reconeixien quasi tots i hem pogut diferenciar clarament algunes fulles semblants. Les espècies més importants que hem treballat són les següents:

Arbres: negundo, plataner, freixe, erable, xop, auró platejat, margalló i taxòdium.

Arbustos: mahònia, grèvol, savina de muntanya i baladre.

COLÓNIES A LA MOLINA

Els nens de cicle mitjà un any més hem estat de colònies, aquest any tocava muntanya i hem passat uns dies de convivència a la Molina on vam gaudir de la natura els esports i les aventures.

Ho hem passat molt bé i han estat dos dies que mai oblidarem!!!

SORTIDA A LA VALL DE BENASC

El passat divendres, 17 de maig, l'alumnat de 4t va realitzar la sortida anual per la vall del riu Éssera, principal origen de l'aigua del Canal d'Aragó i Catalunya. Vam veure el riu a Los Llanos del Hospital, la continuació amb els salts espectaculars de Las Gorgas de Alba i el jardí botànic, Benasc, la presa de Paso Nuevo, els magnífics ponts medievals de Perarrua i Besians i la plaça porxada de Graus.

Vam poder veure neu a les puntes, neus recent al arbres i, fins i tot, una forta nevada a Los Llanos, tota una experiència per al nostre alumnat.

La sortida va ser molt interessant i, com sempre, va estar finançada per la Comunitat de Regants i el Sindicat de Regs d'Almacelles, a qui una vegada més volem agrair aquest esforç.

OBSERVEM ELS ARBRES DEL PARC DE L’AIGUA

El passat dia 9 de maig els nens de quart vam visitar el Parc de l’Aigua per observar els arbres. Ja és la segona visita que fem aquest curs, ja que vam anar a observar-los a la tardor, i ara a la primavera hem tornat per veure les diferències.

Amb un plànol de la plaça vam localitzar tots els arbres i vam fer un dibuix dels nostres arbres favorits.

VISITA AL JACIMENT ARQUEOLÒGIC DEL VILOT

Al llarg d’aquestes dues últimes setmanes els nens de quart hem visitat el jaciment arqueològic del Vilot. La senyoreta Montse Gené ens va explica les darreres troballes que han fet al poblat. Va ser una experiència molt enriquidora i ho vam passar molt bé.

L'ALUMNAT DE 3r HA VISITAT L’AJUNTAMENT

El passat divendres, 3 de maig, els alumnes de 3r de primària hem fet una visita a l’ajuntament d’Almacelles.

Allí ens va rebre el senyor alcalde i ens va explicar coses sobre el poble i l’ajuntament.

A la primera planta vam veure les oficines i el despatx d’alcaldia. El senyor Oscar ens va guiar per les diferents dependències i ens va explicar una mica d’història de l’ajuntament i del poble.

També vam veure la sala de la ràdio municipal, on la senyora Magda, ens va explicar el seu funcionament.

La visita va continuar per la Plaça de la Vila, on vam saber qui va ser Mas Dordal i com es va anar reconstruint el poble d’Almacelles.

El recorregut va seguir per la Casa Clara, la Plaça de l’Ensenyança i per acabar l’antic col·legi Pitàgores.

L'ALUMNAT DE QUART PLANTA TOMÀQUETS I MONGETES

Aquesta vegada ens ha tocat plantar tomàquets i mongetes, i sense cap mena de dubte ha estat la plantada més divertida.

Primer vam clavar les canyes amb l’ajut del Jose Carlos, i les vam lligar amb brides. Després vam plantar les plantes al peu de cada canya, i ara només queda esperar a que s’emparrin. Tal i com pugin les anirem lligant a les canyes fins que recol·lectem els fruits.

PLANTADA DE CEBES I PEBROTERES DEL L’ALUMNAT DE 3r

Avui, 16 d’abril, i ahir els alumnes de 3er de primària hem baixat a l’hort i hem plantat pebroteres i cebes, després les hem regat. Caldrà esperar un temps per veure com van creixent. Esperem que en puguem tastar.

XERRADA-TALLER DE MOTIVACIÓ A LA FOTOGRAFIA

Amb motiu de l'exposició fotogràfica que cada any organitza l'ajuntament juntament amb la nostra escola, L'Ajuntament ha patrocinat una xerrada fotogràfica dirigida per la Sra Tess, a tot l'alumnat del cicle mitjà i superior.

Programa

L'ALUMNAT DE QUART VISITA L'EXPOSICIÓ

ELS NENS I NENES DE QUART RECOLLIM LES COLS!!

Avui és l’últim dia del trimestre i hem baixat a l’hort tots els nens de quart per recollir les cols que vam plantar. Havia tot tipus de cols i bròquils que hem sortejat entre tots.

Ara en tornar de vacances tornarem a preparar la terra i tornarem a plantar.

Bones vacances!!

VISITA EXPOSICIÓ 3r A i B

El passat dijous, 21 de març, els alumnes de 3r van baixar a veure els treballs de l’exposició que han realitzat tots els cicles.

LA MAJA LUBA GUANYADORA DEL CONCURS D’AQUALIA

El curs passat els nens de quart que aleshores fèiem tercer vam participar al concurs de dibuix d’Aqualia. A finals del curspassat ja va sortir publicat que la Maja Luba havia estat finalista, i aquest mes a l’Ajuntament li van fer entrega del seu premi, un magnífic mapamundi magnètic.

Enhorabona Maja!!

TALLER DEL CONTE A LA INTERPRETACIÓ

El dia 5 de febrer l’actor Isaac Vila ens va fer gaudir als nens de tercer i quart d’un taller en el que ens explicava com es passa d’una lectura a la interpretació d’un conte per reclamar l’atenció del públic.

Va ser molt divertit.

TALLER DEL CONTE AMB RICHI DI CHOUS DEL “CIRCO LA RASPA”

El passat dijous dia 28 de febrer vam rebre la visita a l’escola del clown Richi di Chous de la prestigiosa companyia de circ CIRCO LA RASPA. En Richi va passar tot el dia amb els nens de cicle mitjà fent un taller d’interpretació de contes.

Ens ho vam passar d’allò més bé!!

CARNAVAL 2013

SORTIDA A LA COOPERATIVA DE GUISSONA

El divendres, 8 de febrer, l’alumnat de 3r curs de l’escola ha realitzat una sortida per veure les instal·lacions de l’escorxador de la Cooperativa de Guissona. La visita ha estat molt completa i han pogut veure les instal·lacions amb un trenet que recorre tota la planta, que han engrandit fa poc i encara és més impressionant. El ha agradat molt i han prestat molta atenció.

En sortir hem visitat el Museu Romà i el jaciment de la ciutat romana de Iesso amb un guia que ho ha explicat de manera molt entenedora. Finalment també hem visitat el Portal de l’Àngel i les fonts i rentadors típics de la vila.

Per acabar l’empresa ja pagava l’autobús i facilitava la visita, també pagava el dinar a Bonàrea de Torrefarrera. L’alumnat ho portaven molt ben preparat i estaven molt motivats, per tant, s’ho han passat molt bé i han tingut molt bon comportament.

La nostra escolar vol agrair molt especialment aquesta possibilitat que ens ofereix l’empresa patrocinadora, així com les persones de la botiga Bonàrea d’Almacelles que ho han gestionat i acompanyat.

DESCOBERTA I IDENTIFICACIÓ DE LES MUNTANYES DEL PIRINEU VISIBLES DES D’ALMACELLES

El divendres, 25 de gener a la tarda, aprofitant una clara atmosfera i una abundosa nevada, l’alumnat de cicle incial, de 4t i de 6è de primària de la nostra escola van sortir d’excursió a peu per veure i identificar les muntanyes més altes del Pirineu que tenim la sort de veure, amb ajut d’una foto panoràmica elaborada pel centre on són identificades.

L’alumnat de cicle inicial amb les tutores van arribar fins el mirador que hi ha a sobre del Parc del Vilot. La visió era molt clara i espectacular.

L’alumnat de 4t i 6è van fer una primera observació des d’aquest mirador, en la qual a més d’identificar les muntanyes es van fixar la muntanya més del Pirineu pròxima a Almacelles, el Turbó, no es podia veure perquè la tapava la serra de Sant Quilis. Vam completar la sortida fins un altre mirador, buscat per l’escola, al cantó de la Granja Casañé. D’allí sí que vam poder veure perfectament aquesta muntanya: demostrant que estava tapada i constatant com varia la visió segons el punt d’observació.

Aquesta muntanya és molt important ja que es troba entre els rius Éssera i el seu afluent Isàvena, rius que alimenten el pantà de Barasona, origen del canal d’Aragó i Catalunya. Tota l’aigua o neu que acumula fa cap al pantà a través d’un riu o de l’altre.

ACROSPORTA EDUCACIÓ FÍSICA

Els alumnes de 3r hem practicat l’Acrosport. L’Acrosport és una disciplina esportiva d’exercicis que contenen elements acrobàtics i gimnàstics de flexibilitat, equilibri, salts i girs.

A més de treballar l’equilibri progressem en el control del nostre cos, adquirint valors afegits. Aprenem a tenir confiança amb els companys, desenvolupant la creativitat i les actituds de cooperació i participació, a més d’augmentar la sensibilitat artística.

És un bon treball per a l’autosuperació i l’autoestima.

Molt bé nois!!

RECOLLIDA D’ENCIAMS

Avui, dimarts, els alumnes de 3r hem collit els enciams de l’hort de l’escola. Com que aviat arribaran els freds, no els podem deixar per més temps.

SORTIDA DE TARDOR

Cada curs de primària te assignada una zona d’Almacelles per observar i conèixer tots els arbres que hi ha al nostre lloc.

L’any passat ens vam encarregar del parc de “Lo Vilot”, aquest any hem visitat el Parc de l’aigua. Es tracta de que veiem les diferents estacions reflectides als nostres arbres.

Per reconèixer tots els arbres vam formar grups i amb l’ajut d’un dossier amb les fotografies dels arbres vam fer un plànol del parc amb tots el arbres.

Després vam esmorzar i vam anar a visitar el Parc d’Europa on ens ho vam passar d’allò més bé.

CERTAMEN DE PINTURA RURAL INFANTIL FERTIBERIA

Els nens i nenes de quart hem participat al certamen de pintura rural infantil que organitza anualment Fertiberia.

Els temes que inspiren les nostres obres están relacionats amb el medi rural, i la veritat és que ens han sortit uns dibuixos molt bonics.

Esperem que us agradin!

PLANTEM A L’HORT

Abans de començar a explicar aquesta experiència volem agrair a Planters Germans Jarana la seva inestimable col·laboració.

Els senyors Francesc i Raül amb la col·laboració del senyor Peiró ens han donatgratuïtament tot tipus de cols, enciams, escaroles, julivert, api, espinacs, cebes i porros.

Amb aquest munt de planter omplirem el nostre hort d’hivern. Ens hem repartit tot entre cicle inicial, mitjà i cinquè, i el divendres a la tarda hem baixat a l’hort que ja està perfectament condicionat per plantar.

Ara si que fa un pam de goig!!!!

DISFRUITA-LA

El dimecres, 26 de setembre, tot l'alumnat de primària i tot el seu professorat, uns 340, hem participat en una jornada festiva orientada al consum saludable de fruita dolça, anomenada "Disfruita-la" organitzada pel sindicat Unió de Pagesos.
L'acte lúdic i musical ha tingut lloc al Pavelló Barris Nord de Lleida, ha estat molt divertit i ens ho hem passat molt bé. Ens han regalat una carmanyola en forma de poma per poder portar la fruita a l'escola.
En sortir hem anat tots al Parc de la Mitjana a dinar i acabar de passar un dia de convivència.
El desplaçament ha estat espectacular amb sis autobusos. Érem el centre amb més participants i ocupàvem tot un fons. Aquesta sortida ha estat subvencionada pel Consell Comarcal i les empreses locals relacionades amb la fruita Agroserveis i Grup Venso, a totes les quals estem profundament agraïts.

LA JANA BONET GUANYADORA DEL CONCURS DE L’ARRÒS

Comencem el curs amb una gran notícia.

A finals del curs passat La Cambra Arrossera del Montsià va convocar un concurs de redacció per a l'alumnat de 3r.

Els nens i nenes havien d’escriure una redacció del que sabien de l’arròs i una recepta amb arròs que havia de ser el més original possible.

Tots ho van fer molt bé, però la originalitat de la Jana Bonet a ben segur que va deixar bocabadat al jurat del premi. Tan va ser així que va guanyar.

El premi consistia en passar un cap de setmana ple d’activitats al Delta de l’Ebre.