BALL D’AERÒBIC A EDUCACIÓ FÍSICA

L'alumnat de 3r hem treballat amb l’aeròbic diferents aspectes de l’educació física com la coordinació, l’agilitat, la flexibilitat, el ritme...el que més ens ha agradat és fer una activitat conjunta de tota la classe i amb un suport musical.

El ball ens ha servit també per desinhibir-nos i per explorar diferents moviments que normalment no fem; el cos en moviment.

Ens han motivat per a conèixer altres tipus de balls i per obrir l’aprenentatgea coses noves!!

L'ALUMNAT DE QUART REPRESENTA UNA OBRA DE TEATRE

ELS MÙSICS DE BREMEN 3rA

ELS MÙSICS DE BREMEN 3rB

ELS MÙSICS DE BREMEN 3rC

L’ALUMNAT DE QUART A LA VALL BENASC

El divendres, 6 de juny, acompanyat perX Cortés, Olga, César i Natàlia, l’alumnat de 4t va anar a la sortida anual finançada per la comunitat de regants i sindicat de rec d’Almacelles.

Com cada curs vam visitar el naixement del riu Éssera i el seu recorregut: Llanos de l’Hospital, Gorgas de Alba i jardí botànic, la presa de Paso Nuevo, els ponts medievals de Besians i Perarrúa, la plaça major de Graus i el passeig vora el riu.

L’alumnat es va portar molt bé, van estar atents i van aprofitar la sortida. Ens va fer molt bon temps.

COLÒNIES A COMA-RUGA

Els passats dies 20 i 21 de maig vam estar a Coma-ruga, a l’alberg Santa Maria del Mar passant uns dies meravellosos. Vam gaudir d’un indret fantàstic i de la companyia dels amics.

La climatologia ens va impedir fer totes les activitats que teníem programades, però en vam fer unes altres i ho vam passar d’allò més bé.

Aquí teniu un munt de fotos que mostren els bons moments que vam passar.

L’ALUMNAT DE 4t-B HEM ANAT AL JACIMENT

El divendres 16 de maig, l’alumnat de 4tB hem anat a fer una visita al jaciment del Vilot.

La Monte Gené, arqueòloga de l’ajuntament, ens ha explicat com es va formar i destruir l’antiga Almacelles. Hem vist com era una casa del segle XV i com construïen el carrers.

Hem disfrutat molt de la visita!!!

A TERCER RECOLLIM FAVES I ESCLARIM ELS NOSTRES ARBRES

Aquests dies hem baixat a l’hort perquè les faves que vam sembrar a finals de l’any passat s’estaven fent molt grosses. Entre tots les hem recollit i després les hem sortejat. Feien molt bona pinta!!

També vam anar a visitar els nostres arbres, que aquest curs són el presseguer i el nectariner i els vam esclarir per a que els fruits es puguin fer ben grossos.

VISITA DE TERCER A L’AJUNTAMENT

El passat 30 d’abril els nens i nenes de tercer vam visitar l’Ajuntament d’Almacelles. Ens va rebre el senyor alcalde, i ens va fer una visita per totes les dependències de la Casa de la Vila. Ens va explicar anècdotes molt curioses. Després la senyoreta Montse ens va dur cap a l’antiga sala Arca 2, que s’està rehabilitant per construir un hotel i un restaurant que dependrà de l’Ajuntament. Més tard va ser el senyor Òscar qui ens va acompanyar fins a la Casa Clara i ens va explicar la procedència d’aquest indret i les utilitats que li estan donant.

En acabar vam esmorzar a la plaça de l’Ajuntament i ens vam dirigir al Parc del Vilot on vam tornar a veure els arbres que ja havíem vist a la tardor, però ara ja en plena primavera. Vam dibuixar els arbres, vam dinar i vam acabar de passar una tarda de lleure i diversió amb els companys.

Les fotos

A CICLE MITJÀ FEM MONES!!!

Avui, l’últim dia del trimestre hem passat un dia molt especial. Al matí hem fet aquestes mones i ens les hem menjat a l’hora del pati, i a la tarda anirem al cinema. Quin dia més divertit!!!

SORTIDA A LLEIDA DE CICLE MITJÀ

Els nens de cicle mitjà hem gaudit d’una sortida a Lleida molt divertida i on hem après moltes coses.

Hem recorregut el centre històric i el seu eix comercial, a continuació hem visitat la Paeria, que ens ha agradat molt. Fins i tot hem conegut a l’alcalde de Lleida, l’Angel Ros. Finalitzada la visita ens hem dirigit al parc de la Mitjana on hem dinat i hem compartit una estona de jocs i diversió amb els companys. Finalment hem pujat a la Seu Vella i ens han fet una visita guiada. També hem pujat al capanar i des d’allí els mestres ens han explicat moltes coses que estem estudiant a coneixement del medi.

A QUART HEM FET UN TALLER SOBRE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

Avui, dijous, 3 d’abril, hem rebut la visita d’un grup d’alumnes de 4t d’ESO, de l’Institut Canigó , acompanyats del seu professor.

Han preparat unes activitats per fer a la classe, en grups, sobre diferents estratègies per resoldre els conflictes quan sorgeixen.

N’hi havia en què havies d’endevinar l’estat d’ànim d’un company que solament feia gestos sense dir ni una paraula.

Altres, havíem de treballar en equip per aconseguir el resultat millor.

Unes altres, pensar com podríem actuar d’una manera correcta davant d’un problema.

A QUART HEM PLANTAT MADUIXES I TOMAQUERES

Divendres passat, vam rebre la dotació de plantes de primavera per plantar-les al nostre hort.

Aquesta vegada han estat maduixes, tomaqueres ( que les hem protegit amb garrafes de plàstic, per si fa alguna gelada d’última hora) i unes quantes plantes de remolatxa.

Les cebes de l’hivern van bé. Ja veurem quan les podrem arrencar.

A TERCER PLANTEM ENCIAMS

El passat divendres dia 28 de març els nens i nenes de tercer vam baixar a l’hort. Primer vam observar les faves que vam plantar a l’hivern i que ara comencen a fer-se grans. Després vam adobar la terra amb compostatge, a continuació vam plantar enciams i per últim vam regar.

Els mestres ens han dit que encara ens faltarà plantar pebrots i albergínies. Que bé!!

TARDA DE CIÈNCIA AL CARRER

El dimecres dia 19 de març, tots els nens de tercer vam sortir al pati a realitzar uns experiments. Vam examinar la impermeabilitat d’alguns materials. Vam veure els canvis d’estat de l’aigua, vam comprovar la necessitat de l’oxigen per la combustió i per últim vam fer planter de mongetes i cigrons amb potets de iogurts.

Vam gaudir molt de totes aquestes experiències i ara plasmarem les que més ens han agradat.

El gat SCRATCH

Qui ho ha dit que els nens i nenes no poden programar? Pregunteu-ho a l’alumnat de quart i sisè d’audiovisuals.

L’Scratch és el nostre gat preferit i és amb l’Scratch (llenguatge de programació visual) que fem animacions audiovisuals, però també podem fer jocs, música, art... el límit està en la nostra imaginació.

Anirem penjant els treballs acabats, però tothom pot crear la seva animació. Mira algunes de les coses que es poden fer i engresca’t a programar!

Et pots descarregar gratuïtament el programa AQUÍ.

L'ALUMNAT DE TERCER US DESITGEN BONES FESTES

Les nostres felicitacions:

L'ALUMNAT DE 4t HEM SORTIT A ESTUDIAR ELS ARBRES I HEM CELEBRAT LA CASTANYADA

Avui, dia 30, l'alumnat de 4t hem sortit a veure i estudiar els arbres i diferents plantes que hi ha al Parc de l’Aigua.

Després hem anat al Parc d’Europa i hem fet un recorregut per tot el parc.

Havent acabat ens hem dirigit cap al Vilot on ens esperaven els companys de tercer. Allí hem dinat i hem jugat una estona.

Després hem tornat a l’escola per celebrar la Castanyada, i amb la col·laboració de l’AMPA hem pogut menjar castanyes torrades.

Moltes gràcies!!

A TERCER CELEBREM EL DIA DE LA CASTANYADA

El passat dia 30 d’octubre vam celebrar la castanyada amb un dia ple d’activitats.

Per començar va manar a esmorzar al Parc d’Europa tot fixant-nos en els canvis que porta la tardor en els arbres.

Després d’esmorzar i jugar una estona vam pujar cap el Parc del Vilot onvam localitzar a un plànol tots el arbre i arbustos que hi ha al parc. Després vam dibuixar en pla detall l’arbre que més ens havia agradat i quan estàvem acabant van arribar els nostres companys de quart, amb els que vam dinar i vam gaudir d’una estona de jocs.

Als voltants de les quatre vam arribar al pati de l’escola, on els membres de l’AMPA ens havien preparat unes delicioses castanyes, que barrejades amb la música ens van fer passar una Castanyada molt divertida!

L’ALUMNAT DE 4t HEM BAIXAT A L’HORT

Avui, dimarts, 29 d’octubre,l’alumnat de 4t hem baixat a l’hort de l’escola per a fer la plantada de tardor-hivern.

En aquesta ocasió han estat cebes, julivert i escaroles.

ELS NENS I LES NENES DE TERCER PLANTEM A L’HORT

Amb l’arribada del fred hem canviat el nostre hort d’estiu pel d’hivern. Vam treure totes les plantes i les males herbes i ens van passar el motocultor. Gràcies al senyor Peiró que ens va regalar un munt de planter ja teníem feina per començar el nostre hort d’hivern.

Els dies 28 i 29 d’octubre, els nens i nenes de tercer vam plantar diverses plantes al nostre hort. Aquest any els nens de tercer A hem plantat bledes, els de tercer B carxofes i els de tercer C cebes. Esperem que la collita sigui tant gran com la que hem tingut de l’hort d’estiu.