PÓgina inicial | Guia del professorat

Per aprofundir
  Software educatiu

GUIA DEL PROFESSORAT

L'objectiu d'aquesta guia Ús donar pautes i orientacions per treballar els materials d'aquesta unitat didÓctica.

Ens trobem davant d'una unitat didÓctica "Transmissiˇ de moviment per engranatge" per treballar amb l'alumnat de 3r d'ESO.

COMENTARIS

On treballarem aquesta unitat?

Es tracta d'una unitat didÓctica que ens permetrÓ treballar tant a l'aula d'informÓtica com, posteriorment, a l'aula del grup classe.

A les primeres sessions, es poden estudiar els continguts a l'aula d'informÓtica. Llegir i comentar els textos i les imatges i fer algunes valoracions sobre diferents aspectes que poden marcar un punt de referŔncia per aprofundir mÚs endavant.

A les segŘents sessions, a l'aula del grup classe, es poden realitzar part de les activitats escrites i comentar d'altres exemples.

Durada

En principi la durada la UD estÓ pensada per una durada de 3-4 sessions, tot i que els continguts relacionats amb les mÓquines i els mecanismes sempre donen oportunitat d'aprofundir i arribar mÚs enllÓ...amb l'anÓlisis de nous mecanismes i mÓquines.

Estructura

La distribuciˇ dels continguts d'aquest material segueixen la segŘent estructura:

• Bloc de matŔria 1

Presentaciˇ - classificaciˇ - representaciˇ grÓfica i expressions matemÓtiques

• Bloc de matŔria 2

Desenvolupament de la classificaciˇ - Exemples detallats amb textos i imatges

• Bloc d'activitats

Proposta d'activitats, tant problemes com preguntes curtes, per realitzar amb el processador de textos o en format paper (hi ha la possibilitat d'imprimir les activitats)

• Activitats complementÓria: "Fem una sortida?"

Visita virtual al "cremallera de N˙ria"

• Activitats d'autoavaluaciˇ

Proposta de qŘestionaris interactius per tal que l'alumnat realitzi l'autoavaluaciˇ i pugui valorar el nivell d'aprofitament de la unitat didÓctica

• Galeria d'imatges

Recull grÓfic que ens mostra una selecciˇ de imatges de representacions grÓfiques normalitzades i de fotografies de diversos elements i sistemes de tranmissiˇ de moviment

• Consolidaciˇ - Aprofundiment

Materials i recursos per atendre la diversitat de ritmes d'aprenentatge de l'alumnat

• Guia del professorat

Material de suport per al professorat amb pautes i orientacions per treballar els materials d'aquesta unitat didÓctica.