Pàgina inicial | Guia del professorat

Per aprofundir
  Software educatiu

GUIA DEL PROFESSORAT

L'objectiu d'aquesta guia és donar pautes i orientacions per treballar els materials d'aquesta unitat didàctica.

Ens trobem davant d'una unitat didàctica "Transmissió de moviment per engranatge" per treballar amb l'alumnat de 3r d'ESO.

COMENTARIS

On treballarem aquesta unitat?

Es tracta d'una unitat didàctica que ens permetrà treballar tant a l'aula d'informàtica com, posteriorment, a l'aula del grup classe.

A les primeres sessions, es poden estudiar els continguts a l'aula d'informàtica. Llegir i comentar els textos i les imatges i fer algunes valoracions sobre diferents aspectes que poden marcar un punt de referència per aprofundir més endavant.

A les següents sessions, a l'aula del grup classe, es poden realitzar part de les activitats escrites i comentar d'altres exemples.

Durada

En principi la durada la UD està pensada per una durada de 3-4 sessions, tot i que els continguts relacionats amb les màquines i els mecanismes sempre donen oportunitat d'aprofundir i arribar més enllà...amb l'anàlisis de nous mecanismes i màquines.

Estructura

La distribució dels continguts d'aquest material segueixen la següent estructura:

• Bloc de matèria 1

Presentació - classificació - representació gràfica i expressions matemàtiques

• Bloc de matèria 2

Desenvolupament de la classificació - Exemples detallats amb textos i imatges

• Bloc d'activitats

Proposta d'activitats, tant problemes com preguntes curtes, per realitzar amb el processador de textos o en format paper (hi ha la possibilitat d'imprimir les activitats)

• Activitats complementària: "Fem una sortida?"

Visita virtual al "cremallera de Núria"

• Activitats d'autoavaluació

Proposta de qüestionaris interactius per tal que l'alumnat realitzi l'autoavaluació i pugui valorar el nivell d'aprofitament de la unitat didàctica

• Galeria d'imatges

Recull gràfic que ens mostra una selecció de imatges de representacions gràfiques normalitzades i de fotografies de diversos elements i sistemes de tranmissió de moviment

• Consolidació - Aprofundiment

Materials i recursos per atendre la diversitat de ritmes d'aprenentatge de l'alumnat

• Guia del professorat

Material de suport per al professorat amb pautes i orientacions per treballar els materials d'aquesta unitat didàctica.