|
El projecte Accesible
Environments pretén afavorir la sensibilització
dels alumnes en temes de la vida quotidiana que no s'inclouen en el
currículum de l'ESO (Ensenyament Secundari Obligatori), com
és el cas de les barreres arquitectòniques i de la comunicació
i les dificultats amb què s'enfronten les persones discapacitades
per a vèncer-les. A més, la utilització d'un
llenguatge tècnic senzill, però alhora específic
i precís, contribueix a que l'alumne percebi un altre aspecte
de l'idioma anglès, connectat directament amb experiències
del món real.
A vegades, es considera que la formació en
els valors de la convivència ciutadana és la tasca
central de determinades disciplines. Aquest projecte vol contribuir
a la formació cívica de l'alumnat des de la seva especificitat,
assumint l'anglès com a llengua vehicular per a simular el
seu futur paper de ciutadà responsable: els alumnes reflexionen
sobre les condicions d'una ciutat amable per a un col·lectiu
amb disminució de les seves oportunitats, experimenten en
el seu entorn pròxim (l'Institut, la ciutat,
) la presència
de fonts d'exclusió i es veuen estimulats a imaginar solucions
a aquests conflictes.
En el desenvolupament del projecte el professor es limitarà,
en la majoria de les activitats, a oferir el seu recolzament a l'alumne,
que gestionionarà el seu procés d'aprenentatge, amb
l'ajut d'activitats pautades i la utilització dels recursos
adients per a accedir a la informació i al seu processament.
|
|