:: Introducció
Les webquests estan pensades per a ésser completades
quan l’alumne acabi cada bloc temàtic.
:: Recursos tècnics:
Els recursos multimèdia necessaris
per a fer les 6 webquests són els següents:
>> Ordinadors
amb el programari següent:
|
::
Processador de textos.
::
Navegador.
:: PowerPoint
o similar.
:: Programa
per a editar imatges. |
Tots els ordinadors hauran de tenir accés
a Internet. Seria desitjable que a més estiguessin connectats
en xarxa, per a poder compartir i accedir a la informació
des de qualsevol ordinador del Centre.
>>
Altres recursos:
:: Recursos humans
Quan es presenti un problema es pot organitzar
una sessió de brainstorming
seguint el procediment que s'indica en les orientacions per dur a
terme una Webquest.
>>
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/brainstorming.html
És important que els membres del grup
arribin sempre al consens
perquè ningú es senti desplaçat, sinó
que tots es comprometin amb les decisions adoptades, jugant cadascú
el paper que li toca.
>>
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/consensus.html
Lintercanvi dimpressions i dinformació
entre grups i especistes és enriquidor pel que
fa a coneixements i al foment de la solidaritat entre companys.
:: Procediment
Abans de començar a treballar, lalumne
ha de llegir (i estar segur dentendre) TOTS els punts i apartats
de la Webquest (vegeu també
Webquests:
General Information).
El grup d'alumnes es pot dividir en subgrups
que faran la mateixa Webquest simultàniament.
De ben segur els resultats seran diferents i així podran
comparar amb els seus companys i anar millorant els procediments
i la presentació final.
En el bloc 2 hi ha 3 Webquests que poden fer
simultàniament diferents grups dalumnes.
En cada Webquest
sincorporen algunes variants que
el professor pot introduir i/o els alumnes poden escollir.
:: Presentació Final
La presentació final, en forma de pòster
o PowerPoint, els obliga a resumir duna manera clara i concisa
el material obtingut, descrivint el procediment i les conclusions.
Nota: la presentació
en format paper (pòster) és recomanable quan no domini
prou la utilització de les eines informàtiques (vegeu-ne
un exemple).
En la presentació final (sigui en format
paper o electrònic) els alumnes han dintentar organitzar
el material duna manera equilibrada i visualment atractiva.
Els alumnes han desforçar-se per
fer una exposició
sòlida i convincent i, per descomptat, sempre en anglès.
És convenient fer una selecció
dels millors treballs per publicar-los a la pàgina web del
projecte (o a la pàgina web del Centre) i/o exposar-los a
classe o en lexpositor de lentrada del Centre, la qual
cosa suposarà una motivació afegida perquè
l'alumne s'esforci en fer una bona presentació.
:: Temporització
Totes les Webquests
estan dissenyades per a ésser realitzades durant tres
sessions.
Els alumnes han de saber que el treball que no s’acaba a classe
haurà d’acabar-se a casa. L’organització
i la distribució del treball assignat és crucial per a un desenvolupament
òptim i eficient de les activitats.
:: Avaluació
Els alumnes consultaran el full davaluació
(vegeu-ne
un exemple) al començament de la tasca a fi de tenir ben
clar quins són els aspectes que savaluaran i, daquesta
manera, saber què sespera dells. A lacabament
del projecte, la completaran i la imprimiran per a lliurar-la al professor.
Els alumnes sautoavaluaran en les 5 àrees
següents:
|
:: Motivació
personal, dedicació i responsabilitat en lorganització
de les tasques i en el seguiment de les instruccions.
::
Treball cooperatiu i solidari.
Repartiment equitatiu de responsabilitats.
::
Utilització dels recursos.
Responsabilitat, rapidesa i eficàcia en la localització
de la informació. Actitud positiva en la utilització
de les noves tecnologies i, en general, de tot tipus de material.
::
Realització del Projecte.
Presentació clara, organitzada i pulcra. Interès
per no cometre errors gramaticals o dortografia. Compliment
dels terminis de lliurament.
::
Presentació del Projecte.
Participació en la presentació, demostrant seguretat
i coneixement dels temes exposats. Línia dargumentació
coherent. Conclusions clares i precises. Esforç per
a expressar-se en anglès.
|
El professor revisarà el full dautoavaluació
i farà els canvis que consideri necessaris.
:: Conclusió
A lacabament de les sis Webquests els alumnes
hauran après a transferir a la vida quotidiana els coneixements
adquirits a laula. A més, hauran descobert:
:: que són capaços
de relacionar-se amb el seu ajuntament i fins i tot participar amb
la seva opinió (i coneixements) al seu veïnat;
:: que Internet és com
una gran enciclopèdia on es poden consultar diccionaris,
informes o lleis, aprendre altres llenguatges com el dels signes
o el braille, o comprar o preparar un viatge sense sortir de casa.
I, sobretot, hauran treballat de forma cooperativa i solidària,
tot aclarint coneixements i contribuint a la difusió duna
problemàtica com la de les barreres arquitectòniques
i la seva incidència en la vida de les persones discapacitades.
|
SESSIONS
5
| 6
| 7 |
Bloc Temàtic
1: Barriers
Webquest 1 | Is
your town concerned about the disabled? >>
SESSIONS
11
|
12
|
13
| Bloc
Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 2 |
A
Present for Carlos >>
SESSIONS
11
|
12
|
13
| Bloc
Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 3 |
Shopping
with Granny
>>
SESSIONS
11
|
12
|
13
| Bloc
Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 4 |
Welcoming
Helena
>>
SESSIONS
15
|
16
|
18
|
Bloc
Temàtic 3: The Manipulatory Disabled
Webquest 5 |
What
a ramp!!
>>
SESSIONS
22
|
23
|
24
|
Bloc
Temàtic 4: The Locomotor Disabled
Webquest 6 |
Welcome
to Barcelona, Peter!!
>>
|
|