Go to the Site Map
1 | Presentació2 | Àmbit de desenvolupament de les activitats3 | Organització del treball4 | Organització dels recursos i dels espais5 | Organització dels continguts del projecte6 | Temporització7 | Seqüenciació de les activitats d'aprenentatge8 | Objectius9 | Continguts de procediments10 | Continguts de fets i conceptes11 | Valors, normes i actituds12 | Avaluació13 | Sessions teòriques14 | Clau per a la correcció d'exercicis15 | Film Viewing16 | Webquests17 | Final Tasks18 | Pàgines web per al professor19 | Referències bibliogràfiques
Bloc I | Aspectes GeneralsBloc II | Aspectes GeneralsBloc III | Aspectes GeneralsBloc IV | Aspectes GeneralsGo to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests Go to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests
   
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top Go to the next page
 

16 | Webquests | Orientacions per al professor

 
   
 

:: Introducció
Les webquests estan pensades per a ésser completades quan l’alumne acabi cada bloc temàtic.

:: Recursos tècnics:
Els recursos multimèdia necessaris per a fer les 6 webquests són els següents:

>> Ordinadors amb el programari següent:

:: Processador de textos.
:: Navegador.
:: PowerPoint o similar.
:: Programa per a editar imatges.

Tots els ordinadors hauran de tenir accés a Internet. Seria desitjable que a més estiguessin connectats en xarxa, per a poder compartir i accedir a la informació des de qualsevol ordinador del Centre.

>> Altres recursos:

:: Màquina de fotografiar digital.
:: Escànner.
:: Impressora de color.
:: Diccionaris Online
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss98/dictionary.htm
:: Els alumnes poden aprendre a utilitzar el Multimedia Scrapbook per a arxivar textos, fotografies, so, etc.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/buildingblocks/p-index.htm

:: Recursos humans
Quan es presenti un problema es pot organitzar una sessió de brainstorming seguint el procediment que s'indica en les orientacions per dur a terme una Webquest.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/brainstorming.html

És important que els membres del grup arribin sempre al consens perquè ningú es senti desplaçat, sinó que tots es comprometin amb les decisions adoptades, jugant cadascú el paper que li toca.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/consensus.html

L’intercanvi d’impressions i d’informació entre grups i “especistes” és enriquidor pel que fa a coneixements i al foment de la solidaritat entre companys.

:: Procediment

Abans de començar a treballar, l’alumne ha de llegir (i estar segur d’entendre) TOTS els punts i apartats de la Webquest (vegeu també Webquests: General Information).

El grup d'alumnes es pot dividir en subgrups que faran la mateixa Webquest simultàniament. De ben segur els resultats seran diferents i així podran comparar amb els seus companys i anar millorant els procediments i la presentació final.

En el bloc 2 hi ha 3 Webquests que poden fer simultàniament diferents grups d’alumnes.

En cada Webquest s’incorporen algunes variants que el professor pot introduir i/o els alumnes poden escollir.

:: Presentació Final
La presentació final, en forma de pòster o PowerPoint, els obliga a resumir d’una manera clara i concisa el material obtingut, descrivint el procediment i les conclusions.

Nota: la presentació en format paper (pòster) és recomanable quan no domini prou la utilització de les eines informàtiques (vegeu-ne un exemple).

En la presentació final (sigui en format paper o electrònic) els alumnes han d’intentar organitzar el material d’una manera equilibrada i visualment atractiva.

Els alumnes han d’esforçar-se per fer una exposició sòlida i convincent i, per descomptat, sempre en anglès.

És convenient fer una selecció dels millors treballs per publicar-los a la pàgina web del projecte (o a la pàgina web del Centre) i/o exposar-los a classe o en l’expositor de l’entrada del Centre, la qual cosa suposarà una motivació afegida perquè l'alumne s'esforci en fer una bona presentació.

:: Temporització
Totes les Webquests estan dissenyades per a ésser realitzades durant tres sessions.
Els alumnes han de saber que el treball que no s’acaba a classe haurà d’acabar-se a casa. L’organització i la distribució del treball assignat és crucial per a un desenvolupament òptim i eficient de les activitats.

:: Avaluació
Els alumnes consultaran el full d’avaluació (vegeu-ne un exemple) al començament de la tasca a fi de tenir ben clar quins són els aspectes que s’avaluaran i, d’aquesta manera, saber què s’espera d’ells. A l’acabament del projecte, la completaran i la imprimiran per a lliurar-la al professor.

Els alumnes s’autoavaluaran en les 5 àrees següents:

:: Motivació personal, dedicació i responsabilitat en l’organització de les tasques i en el seguiment de les instruccions.

:: Treball cooperatiu i solidari. Repartiment equitatiu de responsabilitats.

:: Utilització dels recursos. Responsabilitat, rapidesa i eficàcia en la localització de la informació. Actitud positiva en la utilització de les noves tecnologies i, en general, de tot tipus de material.

:: Realització del Projecte. Presentació clara, organitzada i pulcra. Interès per no cometre errors gramaticals o d’ortografia. Compliment dels terminis de lliurament.

:: Presentació del Projecte. Participació en la presentació, demostrant seguretat i coneixement dels temes exposats. Línia d’argumentació coherent. Conclusions clares i precises. Esforç per a expressar-se en anglès.

El professor revisarà el full d’autoavaluació i farà els canvis que consideri necessaris.

:: Conclusió
A l’acabament de les sis Webquests els alumnes hauran après a transferir a la vida quotidiana els coneixements adquirits a l’aula. A més, hauran descobert:
:: que són capaços de relacionar-se amb el seu ajuntament i fins i tot participar amb la seva opinió (i coneixements) al seu veïnat;
:: que Internet és com una gran enciclopèdia on es poden consultar diccionaris, informes o lleis, aprendre altres llenguatges com el dels signes o el braille, o comprar o preparar un viatge sense sortir de casa.
I, sobretot, hauran treballat de forma cooperativa i solidària, tot aclarint coneixements i contribuint a la difusió d’una problemàtica com la de les barreres arquitectòniques i la seva incidència en la vida de les persones discapacitades.

 

SESSIONS 5 | 6 | 7 | Bloc Temàtic 1: Barriers
Webquest 1 |
Is your town concerned about the disabled? >>

SESSIONS 11 | 12 | 13 | Bloc Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 2 | A Present for Carlos >>

SESSIONS 11 | 12 | 13 | Bloc Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 3 | Shopping with Granny >>

SESSIONS 11 | 12 | 13 | Bloc Temàtic 2: The Sensory Disabled
Webquest 4 | Welcoming Helena >>

SESSIONS 15 | 16 | 18 | Bloc Temàtic 3: The Manipulatory Disabled
Webquest 5 | What a ramp!! >>

SESSIONS 22 | 23 | 24 | Bloc Temàtic 4: The Locomotor Disabled
Webquest 6 | Welcome to Barcelona, Peter!! >>

 

 

 
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top

Go to the next page