:: Introducció
Els alumnes poden dur a terme aquesta tasca quan
hagin completat el Bloc temàtic 2.
Aquesta Webquest forma part d'un grup de tres que
es poden realitzar de manera individual o per parelles.
:: Recursos
Com a mínim, dos ordinadors amb accés
a Internet, PowerPoint o similar, paper gruixut o plàstic, bolígraf
o punxó per a escriure en Braile i màquina de fotografiar digital.
:: Objectius
Fer que els alumnes prenguin consciència
de la necessitat d'adaptar els espais per a fer-los accessibles
a les persones discapacitades.
Desenvolupar el sentit de la solidaritat ajudant
a una hipotètica companya cega a sentir-se ben acollida al seu nou
Institut.
Fer-los sentir que poden contribuir a la millora
de l'accessibilitat en la seva comunitat.
:: Procediment
Treball en grups petits de dos
o tres alumnes: es formaran els grups i es repartiran el treball
tant dins dels grups com de l'espai de l'Institut (en el cas que
hi ha hagi més d'un grup que treballi en la mateixa activitat
simultàniament).
Mentre es faci l'activitat algú pot fer
fotografies del procés i del resultat final amb el propòsit
d'emprar-les a l'hora d'il·lustrar l'exposició oral.
Per a escriure en Braille es pot prémer
la fulla de paper gruixut, de cartolina o de plàstic, fent-ho
a l'inrevés amb la punta d'un bolígraf o punxó.
És important fomentar la discussió
sobre el material obtingut i fer que s'hi impliqui tot el grup.
La presentació en format paper o electrònic
els obliga a resumir d'una manera clara i concisa el material i
la informació que han obtingut.
S'han d'esforçar a fer l'exposició oral en anglès.
Si es vol fer una web final de projecte, cal
fer una síntesi de tots els treballs presentats que s'haurà
de recollir prèviament en format electrònic.
:: Temporització
Tres sessions:
>> 1 sessió per
a la cerca d'informació a Internet,
>> 1 sessió per
a l'organització del material obtingut i la preparació
de l'exposició, i
>> 1 sessió per
a la presentació i el comentari dels resultats.
:: Avaluació
Vegeu la graella d'avaluació: Evaluation
4.
|