Go to the Site Map
1 | Presentació2 | Àmbit de desenvolupament de les activitats3 | Organització del treball4 | Organització dels recursos i dels espais5 | Organització dels continguts del projecte6 | Temporització7 | Seqüenciació de les activitats d'aprenentatge8 | Objectius9 | Continguts de procediments10 | Continguts de fets i conceptes11 | Valors, normes i actituds12 | Avaluació13 | Sessions teòriques14 | Clau per a la correcció d'exercicis15 | Film Viewing16 | Webquests17 | Final Tasks18 | Pàgines web per al professor19 | Referències bibliogràfiques
Bloc I | Aspectes GeneralsBloc II | Aspectes GeneralsBloc III | Aspectes GeneralsBloc IV | Aspectes GeneralsGo to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests Go to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests
   
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top Go to the next page
 

17 | Final Tasks | Orientacions per al professor

 
   
 

:: Introducció
Les tres Final Tasks estan dissenyades per a ésser realitzades quan l’alumne hagi finalitzat totes les activitats de cada un dels quatre blocs temàtics que composen aquest projecte amb la possibilitat de fer les tres Final Tasks simultàniament per grups diferents. Els recursos, el procediment, la presentació i l’avaluació coincideixen força, pel que fa a la forma, amb les WQs, encara que en el cas de les Final Tasks els procediments són bàsicament pràctics i necessiten que l’alumne surti “físicament” de l’aula per a actuar com un veritable tècnic en barreres, demostrant els seus coneixements sobre la matèria en activitats de camp.

:: Recursos tècnics:
Els recursos tècnics necessaris per a dur a terme les tres Final Tasks són semblants als ja emprats en les Webquests:

>> Ordinadors amb el programari següent:

:: Processador de text.
:: Navegador.
:: PowerPoint o similar.
:: Programa per a editar imatges.
:: Programa per a editar pàgines web.

Tots els ordinadors hauran de tenir accés a Internet. Seria desitjable que a més estiguin connectats en xarxa, per a poder compartir i accedir a la informació des de qualsevol ordinador del Centre.

>> Altres recursos:

:: Màquina de fotografiar digital.
:: Màquina de filmar.
:: Escànner.
:: Impressora de color.
:: Diccionaris Online
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss98/dictionary.htm
:: Els alumnes poden aprendre a utilitzar el Multimedia Scrapbook per a arxivar textos, fotografies, so, etc.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/buildingblocks/p-index.htm

>> Altres recursos per als alumnes:

:: Fulls de treball (Student's Worksheets).
:: Charts.
:: Fulls d'avaluació (Evaluation Sheets).
:: Plànols dels edificis a valorar.
:: Mapes de la ciutat.
:: Cadira de rodes.
:: Mocadors, bastons.

:: Recursos humans
A fi d'aconseguir un bon aprofitament dels recursos i una utilització adient de temps de treball es recomana ensinistrar els alumnes en time management
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/time_manage.html

Quan es presenti un problema es pot organitzar una sessió de brainstorming seguint el procediment que s'indica en les orientacions per dur a terme una Webquest.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/brainstorming.html

És important que els membres del grup arribin sempre al consens perquè ningú es senti desplaçat, sinó que tots es comprometin amb les decisions adoptades, jugant cadascú el paper que li toca.
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/consensus.html

L’intercanvi d’impressions i d’informació entre grups i “especialitats” és enriquidor pel que fa a coneixements i al foment de la solidaritat entre companys.

:: Procediment
Abans de començar a treballar, l’alumne ha de llegir (i estar segur d’entendre) TOTS els punts i apartats de la Final Task (vegeu-ne també Webquests: General Information).

Els alumnes, en grups de vuit, poden fer la mateixa Task simultàniament, d'aquesta manera podran comparar amb els seus companys, compartir experiències i anar millorant tant els procediments com la presentació final.

També es pot imprimir i arxivar el material en una carpeta que se li lliurarà a l’acabament del projecte afegint-hi el full d’avaluació.

És important definir la presentació del material del projecte. Com a mínim hauria de contenir:

:: una portada (amb el nom del projecte, el curs i el nom de l'alumne/s) (vegeu-ne un exemple de portada) i
:: una taula de continguts (table of contents) que mostrarà l’organització del treball.

:: Presentació Final
La presentació final, en forma de pòster o PowerPoint, els obliga a resumir d’una manera clara i concisa el material obtingut, descrivint el procediment i les conclusions.

Nota: la presentació en format paper o pòster (vegeu-ne un exemple) és recomanable quan no es domini prou la utilització de les eines informàtiques.

En la presentació final (sigui en format paper o electrònic) els alumnes han d’intentar organitzar el material d’una manera equilibrada i visualment atractiva.

Els alumnes han d’esforçar-se per fer una exposició sòlida i convincent i, per descomptat, sempre en anglès.

És convenient fer una selecció dels millors treballs per publicar-los a la pàgina web del projecte (o a la pàgina web del Centre) i/o exposar-los a classe o en l’expositor de l’entrada del Centre, la qual cosa suposarà una motivació afegida perquè l'alumne s'esforci en fer una bona presentació.

:: Temporització
Les tres Final Tasks estan dissenyades per a ésser realitzades durant tres sessions cada una.
Els alumnes han de saber que el treball que no s’acaba a classe haurà d’acabar-se a casa. L’organització i la distribució del treball assignat és crucial per a un desenvolupament òptim i eficient de les activitats.

:: Avaluació
Els alumnes consultaran el full d’avaluació (vegeu-ne un exemple) al començament de la tasca a fi de tenir ben clar quins són els aspectes que s’avaluaran i, d’aquesta manera, saber què s’espera d’ells. A l’acabament del projecte, la completaran i la imprimiran per a lliurar-la al professor.

Els alumnes s’autoavaluaran en les 5 àrees següents:

:: Motivació personal, dedicació i responsabilitat en l’organització de les tasques i en el seguiment de les instruccions.

:: Treball cooperatiu i solidari. Repartiment equitatiu de responsabilitats.

:: Utilització dels recursos. Responsabilitat, rapidesa i eficàcia en la localització de la informació. Actitud positiva en la utilització de les noves tecnologies i, en general, de tot tipus de material.

:: Realització del Projecte. Presentació clara, organitzada i pulcra. Interès per no cometre errors gramaticals o d’ortografia. Compliment dels terminis de lliurament.

:: Presentació del Projecte. Participació en la presentació, demostrant seguretat i coneixement dels temes exposats. Línia d’argumentació coherent. Conclusions clares i precises. Esforç per a expressar-se en anglès.

El professor revisarà el full d’autoavaluació i farà els canvis que consideri necessaris.

:: Conclusió
El final de la tercera Final Task coincidirà amb el final d'aquest projecte, en què s'espera que els alumnes hagin desenvolupat una actitud crítica, de ciutadans responsables, enfront el problema de les barreres arquitectòniques i de la comunicació, comprenent de quina manera afecten les persones discapacitades i què es pot fer per a evitar-les.

 
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top

Go to the next page