:: Introducció
Les tres Final Tasks
estan dissenyades per a ésser realitzades quan l’alumne hagi finalitzat
totes les activitats de cada un dels quatre blocs temàtics que composen
aquest projecte amb la possibilitat de fer les tres Final
Tasks simultàniament per grups diferents. Els recursos,
el procediment, la presentació i l’avaluació coincideixen força,
pel que fa a la forma, amb les WQs,
encara que en el cas de les Final Tasks
els procediments són bàsicament pràctics i necessiten que l’alumne
surti “físicament” de l’aula per a actuar com un veritable tècnic
en barreres, demostrant els seus coneixements sobre la matèria en
activitats de camp.
:: Recursos tècnics:
Els recursos tècnics necessaris per a
dur a terme les tres Final Tasks
són semblants als ja emprats en les Webquests:
>> Ordinadors
amb el programari següent:
|
::
Processador de text.
::
Navegador.
:: PowerPoint
o similar.
:: Programa
per a editar imatges.
:: Programa
per a editar pàgines web. |
Tots els ordinadors hauran de tenir accés
a Internet. Seria desitjable que a més estiguin connectats
en xarxa, per a poder compartir i accedir a la informació
des de qualsevol ordinador del Centre.
>>
Altres recursos:
>>
Altres recursos per als alumnes:
|
::
Fulls de treball (Student's Worksheets).
:: Charts.
:: Fulls
d'avaluació (Evaluation Sheets).
:: Plànols
dels edificis a valorar.
:: Mapes
de la ciutat.
:: Cadira
de rodes.
:: Mocadors,
bastons. |
:: Recursos humans
A fi d'aconseguir un bon aprofitament dels recursos
i una utilització adient de temps de treball es recomana ensinistrar
els alumnes en time
management
>> http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/time_manage.html
Quan es presenti un problema es pot organitzar
una sessió de brainstorming
seguint el procediment que s'indica en les orientacions per dur
a terme una Webquest.
>>
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/brainstorming.html
És important que els membres del grup
arribin sempre al consens
perquè ningú es senti desplaçat, sinó
que tots es comprometin amb les decisions adoptades, jugant cadascú
el paper que li toca.
>>
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/tpss99/processguides/consensus.html
Lintercanvi dimpressions i dinformació
entre grups i especialitats és enriquidor pel
que fa a coneixements i al foment de la solidaritat entre companys.
:: Procediment
Abans de començar a treballar, lalumne
ha de llegir (i estar segur dentendre) TOTS els punts i apartats
de la Final Task (vegeu-ne també
Webquests:
General Information).
Els alumnes, en grups de vuit, poden fer la mateixa
Task simultàniament,
d'aquesta manera podran comparar amb els seus companys, compartir
experiències i anar millorant tant els procediments com la
presentació final.
També es pot imprimir i arxivar el material
en una carpeta que se li lliurarà a lacabament del
projecte afegint-hi el full davaluació.
És important definir la presentació
del material del projecte. Com a mínim hauria de contenir:
:: Presentació Final
La presentació final, en forma de pòster
o PowerPoint, els obliga a resumir duna manera clara i concisa
el material obtingut, descrivint el procediment i les conclusions.
Nota: la presentació
en format paper o pòster (vegeu-ne
un exemple) és recomanable quan no es domini prou la
utilització de les eines informàtiques.
En la presentació final (sigui en format
paper o electrònic) els alumnes han dintentar organitzar
el material duna manera equilibrada i visualment atractiva.
Els alumnes han desforçar-se per
fer una exposició
sòlida i convincent i, per descomptat, sempre en anglès.
És convenient fer una selecció
dels millors treballs per publicar-los a la pàgina web del
projecte (o a la pàgina web del Centre) i/o exposar-los a
classe o en lexpositor de lentrada del Centre, la qual
cosa suposarà una motivació afegida perquè
l'alumne s'esforci en fer una bona presentació.
:: Temporització
Les tres Final Tasks
estan dissenyades per a ésser realitzades durant tres
sessions cada una.
Els alumnes han de saber que el treball que no s’acaba a classe
haurà d’acabar-se a casa. L’organització
i la distribució del treball assignat és crucial per a un desenvolupament
òptim i eficient de les activitats.
:: Avaluació
Els alumnes consultaran el full davaluació
(vegeu-ne
un exemple) al començament de la tasca a fi de tenir
ben clar quins són els aspectes que savaluaran i, daquesta
manera, saber què sespera dells. A lacabament
del projecte, la completaran i la imprimiran per a lliurar-la al
professor.
Els alumnes sautoavaluaran en les 5 àrees
següents:
|
:: Motivació
personal, dedicació i responsabilitat en lorganització
de les tasques i en el seguiment de les instruccions.
::
Treball cooperatiu i solidari.
Repartiment equitatiu de responsabilitats.
::
Utilització dels recursos.
Responsabilitat, rapidesa i eficàcia en la localització
de la informació. Actitud positiva en la utilització
de les noves tecnologies i, en general, de tot tipus de material.
::
Realització del Projecte.
Presentació clara, organitzada i pulcra. Interès
per no cometre errors gramaticals o dortografia. Compliment
dels terminis de lliurament.
::
Presentació del Projecte.
Participació en la presentació, demostrant seguretat
i coneixement dels temes exposats. Línia dargumentació
coherent. Conclusions clares i precises. Esforç per
a expressar-se en anglès.
|
El professor revisarà el full dautoavaluació
i farà els canvis que consideri necessaris.
:: Conclusió
El final de la tercera Final
Task coincidirà amb el final d'aquest projecte, en
què s'espera que els alumnes hagin desenvolupat una actitud
crítica, de ciutadans responsables, enfront el problema de
les barreres arquitectòniques i de la comunicació,
comprenent de quina manera afecten les persones discapacitades i
què es pot fer per a evitar-les.
|