Go to the Site Map
1 | Presentació2 | Àmbit de desenvolupament de les activitats3 | Organització del treball4 | Organització dels recursos i dels espais5 | Organització dels continguts del projecte6 | Temporització7 | Seqüenciació de les activitats d'aprenentatge8 | Objectius9 | Continguts de procediments10 | Continguts de fets i conceptes11 | Valors, normes i actituds12 | Avaluació13 | Sessions teòriques14 | Clau per a la correcció d'exercicis15 | Film Viewing16 | Webquests17 | Final Tasks18 | Pàgines web per al professor19 | Referències bibliogràfiques
Bloc I | Aspectes GeneralsBloc II | Aspectes GeneralsBloc III | Aspectes GeneralsBloc IV | Aspectes GeneralsGo to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests Go to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests
   
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top Go to the next page
 
3 | Organització del treball
     
 

Aquest projecte es composa de tasques variades pel que fa al tipus, característiques i dinàmica de treball proposada a les Orientacions per al professor. El material de treball es lliura a l’alumne en un dossier anomenat “Student’s Book”.

El document es pot baixar des de la icona de la pàgina de presentació. Perquè els alumnes puguin completar les tasques proposades caldrà imprimir els fulls de treball corresponents. En el desenvolupament de les WebQuests és convenient que l'alumne llegeixi en pantalla perquè els facilitarà la navegació per a la cerca d'informació.

Notes per a la impressió

:: Barriers and the Disabled, la Part 1 del projecte, es divideix en quatre blocs temàtics:

:: Bloc 1: Barriers
:: Bloc 2: The Sensory Disabled
:: Bloc 3: The Manipulatory Disabled
:: Bloc 4: The Locomotor Disabled

Cada bloc inclou:

a | Una part teòrica que proporciona les eines necessàries per poder dur a terme les activitats pràctiques que es proposen. Els continguts d’aquesta primera part estan pautats en les “Student's Worksheets” i en els fulls del professor, de manera que l’alumne pot treballar-los de manera autònoma.

b | Una part pràctica, al final de cada bloc temàtic:

:: Exercicis relacionats amb el tema tractat.

:: Written exercises: exercicis que guarden relació directa amb els continguts del bloc temàtic i estan concebuts per a poder-se fer a casa o com a repàs, i els poden corregir amb l'ajuda de la Clau per a la correcció d'exercicis.

:: Webquests: aquests petits projectes o “short term tasks” es duran a terme en finalitzar cada bloc temàtic, i estan dissenyats per a posar en pràctica els coneixements adquirits aplicant-los a situacions de la vida real. Les activitats estan molt pautades en les Student's Worksheets. També hi trobaran un full d'autoavaluació (Evaluation Sheet) en cinc àrees molt ben definides que han de llegir abans de començar a treballar per saber exactament què s’espera d’ells en finalitzar el projecte. L’àmbit de treball és bàsicament l’aula d’ordinadors, encara que en alguns casos caldrà recollir informació fora de l’Institut. La majoria es poden completar de manera individual o en grups reduïts.

:: Film Viewing: en aquesta activitat els alumnes visualitzen una pel·lícula de contingut relacionat amb elements del bloc que acaben d’estudiar. Es suggereix més d’una pel·lícula per sessió perquè el professor elegeixi la que més s’adequï als seus alumnes i/o tingui possibilitats d’aconseguir. Els alumnes tenen una guia (Student's Worksheet i Film Viewing Charts) amb activitats pautades per a realitzar abans, durant i després de la visualització. També hi ha un full perquè l’alumne autoavalui el seu treball (Evaluation Sheet) i una guia del professor.

:: Observing our Environment, la Part 2 del projecte, inclou tres tasques (Final Tasks) per a fer, en part, fora de l’Institut.

Les tasques que els alumnes duran a terme en grups i per especialitats, han estat dissenyades perquè puguin fer-se tan dintre de l’escola (indoor activities) com fora de l’escola (outdoor activities). En aquest treball de camp els alumnes posaran en pràctica tots el coneixements adquirits en el decurs del projecte. Com ajut compten amb els apèndixs A, B i C i les Survey Charts 1 i 2 com a material de suport, a més d’uns fulls amb pautes per a desenvolupar cada activitat (Student's Worksheets: Task 1, Task 2, Task 3) que contenen els fulls d’avaluació corresponents a l'apartat Evaluation.

Les activitats a realitzar en aquest bloc són les següents:

:: Cerca d’informació a Internet.
:: Investigació de l’accessibilitat de l’Institut.
:: Investigació de l’accessibilitat d’una zona de la ciutat i alguns edificis públics.
:: Treball del plànol de l’Institut i del mapa de la zona de la ciutat estudiada (escannejat prèviament).
:: Utilització de maquinari digital (de fotografia i filmació).
:: Presentació oral dels resultats amb suport gràfic (pòster o PowerPoint).

Al final es troben els Apèndixs A, B, C, que l’alumne pot emprar per a ampliar i aprofundir en els continguts apresos. Aquests apèndixs seran molt útils al llarg del projecte, però especialment per a les tasques de la Part 2, Observing our Environment.

S’inclou també un glossari en anglès, català i castellà amb la possibilitat que l’alumne hi afegeixi altres paraules que puguin interessar-lo. També poden fer-ne un de propi amb el títol My Own Glossary.

:: Els grups
De la correcta organització dels grups de treball dependrà l’èxit del projecte. És fonamental que els alumnes se sentin còmodes amb els seus companys de grup i motivats pel desenvolupament del projecte. Per aquesta raó suggerim que el professor dediqui unes classes a observar els seus alumnes, conèixer les seves preferències, els seus ritmes d’aprenentatge i de treball i les relacions personals existents, i estimuli a continuació la formació dels grups de treball.

:: Els especialistes
Degut a la diversitat de tasques que s’han de fer en un temps relativament curt, aquests grups s’organitzaran per especialitats. Així, doncs, tindrem diversos especialistes:

:: Especialistes en barreres d’interior (indoor barriers). Seran els que investigaran les barreres a l’escola.
:: Especialistes en barreres exteriors (outdoor barriers). Seran els que investigaran les barreres a la ciutat.
:: Especialistes en buscar informació a Internet, confeccionar un scrapbook, etc.
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/buildingblocks/p-index.htm
:: Especialistes en emprar eines digitals (fer fotos, filmar, escannejar mapes).
:: Especialistes en redactar textos, peus de foto, resums de conferències, etc.
:: Especialistes en presentacions gràfiques com pòsters, presentacions PowerPoint, etc. (Com aquesta serà una de les últimes activitats a realitzar, aquests especialistes podrien donar suport a la resta d'activitats).

Cada vegada que s’organitzi una activitat que necessiti d’uns determinats especialistes, aquests hauran de complir la seva feina amb dedicació perquè d’ells dependrà l’èxit de tot el projecte.

Hi ha dos tipus diferents d’especialistes: els que fan treball de camp i els que fan activitats lligades a l’ús de l'ordinador o eines audiovisuals. Quan cal sortir de les aules, els especialistes de camp prenen la iniciativa i els tècnics es posen a les seves ordres com ajudants o fent tasques de suport. I a la inversa: quan les activitats es fan a l’aula d’idiomes, els especialistes d’altres activitats també col·laboraran.

Aquest tipus de cooperació en el treball per especialitats sol donar bons resultats, ja que els alumnes se senten orgullosos de la seva feina, adquireixen un coneixement més profund de la seva especialitat i són reconeguts i valorats per la resta de companys pel seu treball. D’altra banda, malgrat que els especialistes són en teoria els que tenen més coneixements específics de cada àrea, tots acaben coneixent una mica més de tot si s’aconsegueix un grau elevat d’implicació de tot el grup en les tasques assignades.

:: Resultat final del projecte
El projecte finalitzarà amb una exposició dels pòsters que s’han fet o una presentació PowerPoint per a tot l’Institut i/o per als familiars dels alumnes.
 
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top

Go to the next page