Aquest projecte es composa de tasques variades pel que fa al tipus,
característiques i dinàmica de treball proposada a
les Orientacions per al professor. El material de treball es lliura
a lalumne en un dossier anomenat Students Book.
El document es pot baixar des de la icona de la pàgina de
presentació. Perquè els alumnes puguin completar les
tasques proposades caldrà imprimir els fulls de treball corresponents.
En el desenvolupament de les WebQuests és convenient que
l'alumne llegeixi en pantalla perquè els facilitarà
la navegació per a la cerca d'informació.
|
Notes per a la impressió |
:: Barriers and the Disabled,
la Part 1 del projecte, es divideix
en quatre blocs temàtics:
|
::
Bloc 1:
Barriers
:: Bloc
2: The Sensory
Disabled
:: Bloc
3: The Manipulatory Disabled
:: Bloc
4: The Locomotor Disabled |
Cada bloc inclou:
a | Una part teòrica
que proporciona les eines necessàries per poder dur a terme
les activitats pràctiques que es proposen. Els continguts
daquesta primera part estan pautats en les Student's
Worksheets i en els fulls del professor, de manera que lalumne
pot treballar-los de manera autònoma.
b |
Una part pràctica,
al final de cada bloc temàtic:
|
:: Exercicis
relacionats amb el tema tractat.
:: Written
exercises: exercicis
que guarden relació directa amb els continguts del
bloc temàtic i estan concebuts per a poder-se fer a
casa o com a repàs, i els poden corregir amb l'ajuda
de la Clau
per a la correcció d'exercicis.
:: Webquests:
aquests petits projectes o
short term tasks es duran a terme en finalitzar
cada bloc temàtic, i estan dissenyats per a posar en
pràctica els coneixements adquirits aplicant-los a
situacions de la vida real. Les activitats estan molt pautades
en les
Student's Worksheets. També hi trobaran
un full d'autoavaluació (Evaluation
Sheet) en cinc àrees molt ben definides que
han de llegir abans de començar a treballar per saber
exactament què sespera dells en finalitzar
el projecte. Làmbit de treball és bàsicament
laula dordinadors, encara que en alguns casos
caldrà recollir informació fora de lInstitut.
La majoria es poden completar de manera individual o en grups
reduïts.
:: Film
Viewing: en aquesta
activitat els alumnes visualitzen una pel·lícula
de contingut relacionat amb elements del bloc que acaben destudiar.
Es suggereix més duna pel·lícula
per sessió perquè el professor elegeixi la que
més sadequï als seus alumnes i/o tingui
possibilitats daconseguir. Els alumnes tenen una guia
(Student's
Worksheet i Film Viewing Charts) amb activitats
pautades per a realitzar abans, durant i després de
la visualització. També hi ha un full perquè
lalumne autoavalui el seu treball (Evaluation
Sheet) i una guia del professor.
|
:: Observing
our Environment, la Part 2
del projecte, inclou tres tasques (Final
Tasks) per a fer, en part, fora de lInstitut.
Les tasques que els alumnes
duran a terme en grups i per especialitats,
han estat dissenyades perquè puguin fer-se tan dintre de
lescola (indoor activities) com fora de lescola (outdoor
activities). En aquest treball de camp els alumnes posaran en pràctica
tots el coneixements adquirits en el decurs del projecte. Com ajut
compten amb els apèndixs A,
B
i C
i les Survey Charts 1
i 2
com a material de suport, a més duns fulls amb pautes
per a desenvolupar cada activitat (Student's
Worksheets: Task
1, Task
2, Task
3) que contenen els fulls davaluació corresponents
a l'apartat Evaluation.
Les activitats a realitzar en aquest bloc són les següents:
|
::
Cerca dinformació a Internet.
:: Investigació de
laccessibilitat de lInstitut.
:: Investigació de
laccessibilitat duna zona de la ciutat i alguns
edificis públics.
:: Treball del plànol
de lInstitut i del mapa de la zona de la ciutat estudiada
(escannejat prèviament).
:: Utilització de
maquinari digital (de fotografia i filmació).
:: Presentació oral
dels resultats amb suport gràfic (pòster o PowerPoint). |
Al final es troben els Apèndixs
A,
B,
C,
que lalumne pot emprar per a ampliar i aprofundir en els continguts
apresos. Aquests apèndixs seran molt útils al llarg
del projecte, però especialment per a les tasques de la Part
2, Observing
our Environment.
Sinclou també un glossari
en anglès, català i castellà amb la possibilitat
que lalumne hi afegeixi altres paraules que puguin interessar-lo.
També poden fer-ne un de propi amb el títol My
Own Glossary.
:: Els grups
De la correcta organització dels grups de treball dependrà
lèxit del projecte. És fonamental que els alumnes
se sentin còmodes amb els seus companys de grup i motivats
pel desenvolupament del projecte. Per aquesta raó suggerim
que el professor dediqui unes classes a observar els seus alumnes,
conèixer les seves preferències, els seus ritmes daprenentatge
i de treball i les relacions personals existents, i estimuli a continuació
la formació dels grups de treball.
:: Els especialistes
Degut a la diversitat de tasques que shan de fer en un temps
relativament curt, aquests grups sorganitzaran per especialitats.
Així, doncs, tindrem diversos especialistes:
|
::
Especialistes en barreres dinterior (indoor barriers).
Seran els que investigaran les barreres a lescola.
:: Especialistes en barreres
exteriors (outdoor barriers). Seran els que investigaran les
barreres a la ciutat.
:: Especialistes en buscar
informació a Internet, confeccionar un scrapbook,
etc.
http://projects.edtech.sandi.net/staffdev/buildingblocks/p-index.htm
:: Especialistes en emprar
eines digitals (fer fotos, filmar, escannejar mapes).
:: Especialistes en redactar
textos, peus de foto, resums de conferències, etc.
:: Especialistes en presentacions
gràfiques com pòsters, presentacions PowerPoint,
etc. (Com aquesta serà una de les últimes activitats
a realitzar, aquests especialistes podrien donar suport a la
resta d'activitats). |
Cada vegada que sorganitzi una activitat que necessiti duns
determinats especialistes, aquests hauran de complir la seva feina
amb dedicació perquè dells dependrà lèxit
de tot el projecte.
Hi ha dos tipus diferents despecialistes: els que fan treball
de camp i els que fan activitats lligades a lús de
l'ordinador o eines audiovisuals. Quan cal sortir de les aules,
els especialistes de camp prenen la iniciativa i els tècnics
es posen a les seves ordres com ajudants o fent tasques de suport.
I a la inversa: quan les activitats es fan a laula didiomes,
els especialistes daltres activitats també col·laboraran.
Aquest tipus de cooperació en el treball per especialitats
sol donar bons resultats, ja que els alumnes se senten orgullosos
de la seva feina, adquireixen un coneixement més profund
de la seva especialitat i són reconeguts i valorats per la
resta de companys pel seu treball. Daltra banda, malgrat que
els especialistes són en teoria els que tenen més
coneixements específics de cada àrea, tots acaben
coneixent una mica més de tot si saconsegueix un grau
elevat dimplicació de tot el grup en les tasques assignades.
:: Resultat final del projecte
El projecte finalitzarà amb una exposició
dels pòsters que shan fet o una presentació PowerPoint
per a tot lInstitut i/o per als familiars dels alumnes.
|