Go to the Site Map
1 | Presentació2 | Àmbit de desenvolupament de les activitats3 | Organització del treball4 | Organització dels recursos i dels espais5 | Organització dels continguts del projecte6 | Temporització7 | Seqüenciació de les activitats d'aprenentatge8 | Objectius9 | Continguts de procediments10 | Continguts de fets i conceptes11 | Valors, normes i actituds12 | Avaluació13 | Sessions teòriques14 | Clau per a la correcció d'exercicis15 | Film Viewing16 | Webquests17 | Final Tasks18 | Pàgines web per al professor19 | Referències bibliogràfiques
Bloc I | Aspectes GeneralsBloc II | Aspectes GeneralsBloc III | Aspectes GeneralsBloc IV | Aspectes GeneralsGo to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests Go to Student's Book Site Map Go to Student's Worksheets Go to  Film Viewing Go to Written Exercises Go to Webquests
   
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top Go to the next page
 

10 | Continguts de fets i conceptes

 
     
 

1. Aspectes pragmàtics: funcions comunicatives

:: Definir amb precisió i claredat un objecte, un concepte.

:: Descriure l’entorn amb capacitat crítica.

:: Demanar i expressar opinions i argumentar.

:: Narrar i transmetre una situació, un fet.

:: Expressar emocions, sentiments propis i dels altres.

:: Donar consells.

:: Oferir i demanar ajuda.

2. Aspectes semàntico-formals de la llengua.

:: L’oració en present simple per a definir objectes, situacions habituals.

:: Posició dels adjectius.

:: Adjectius que denoten forma o mesura: (round, square …).

:: Adjectius que denoten material: (metallic, wooden …).

:: Adjectius que denoten un tipus concret d’habilitat o discapacitat (manipulatori, ambulant).

:: Adjectius referits als sentits: (visible, audible).

:: Formació d’adjectius: adjectius compostos (deaf-mute) i formats a partir d’un substantiu (one-eyed).

:: Formació de substantius plurals a partir d'adjectius (the blind).

:: Formació de substantius abstractes a partir d'adjectius: (blindness).

:: Sinònims i antònims.

:: Adverbis de seqüència per a alleugerir una narració (Then, …).

:: Adverbis de freqüència: (sometimes, never…).

:: Adverbis d'intensitat modificant un adjectiu: davant de l'adjectiu (very large) o darrera de l'adjectiu (large enough).

:: Instruccions.

:: Utilització de should per a expressar obligació i necessitat lògica.

:: Utilització de can i be able to per a expressar capacitat per a realitzar una acció.

:: Utilització de could per a expressar possibilitat.

:: Pronoms relatius.

:: Subordinants simples (after, as, that, when, where, while, because).

:: Subordinants compostos (so that, except that).

:: Lèxic: camps semàntics referits a:

:: Barreres arquitectòniques i de la comunicació.

:: Parts del cos humà.

:: Els sentits.

:: Discapacitats físiques.

:: Elements que necessita una persona discapacitada per a compensar les seves carències (wheelchair, crutches).

:: Elements d’una ciutat (kerbs, pedestrian crossings).

:: Edificis públics.

:: Mobiliari urbà.

:: Parts d’una casa/edifici.

3. Llengua i cultura.

:: Les barreres arquitectòniques i les barreres de la comunicació.

:: El discapacitat físic: entorn i necessitats.

:: La ciutat: organització, normes de circulació, institucions.

:: Els edificis públics: característiques principals.

:: Relacionar-se amb les institucions per a obtenir informació, sol·licitar un permís, demanar ajuda.

:: Comparar les barreres arquitectòniques existents en el nostre entorn amb les d’altres ciutats o països.

4. Tipologia de situacions i de documents de treball.

4.1. Situacions reals i imaginàries.

4.1.1. Situacions reals:

:: Estudiar l'accessibilitat en edificis i en la via pública.

:: Conèixer histories de persones amb discapacitat física.

:: Utilitzar la xarxa per a comprar, organitzar un viatge, aprendre a comunicar-se en el llenguatge de signes amb les persones sordes o en Braille amb les persones cegues.

:: Conèixer històries de familiars de persones amb discapacitat física.

:: Visitar centres d’atenció a persones grans i/o discapacitades.

:: Conèixer les normes de circulació per a prevenir accidents.

:: Llegir revistes, articles de diari, publicacions a la xarxa relacionats amb qui és discapacitat físic i les seves possibilitats de mobilitat.

:: Conèixer quina és la normativa per a les barreres arquitectòniques i de la comunicació.

4.1.2. Situacions imaginàries:

:: Desplaçar-se per un edifici /via pública simulant una discapacitat física: en cadira de rodes, amb els ulls embenats, amb crosses, amb les orelles tapades.

:: Crear un personatge i imaginar una història narrada en forma de diari.

:: Imaginar una situació, per exemple de debat, escriure-la, memoritzar-la i gravar-la en vídeo.

:: Adoptar un rol determinat (anar a comprar amb una àvia anglesa) o una “especialitat” (ser el “creatiu” del grup que dissenyarà la presentació final).

4.2. Documents.

:: Instruccions.

:: Quadres i fitxes per a completar.

:: Narracions.

:: Diaris.

:: Pel·lícules.

:: Descripcions.

:: Plànols i mapes.

:: Fotografies.

:: Informes.

:: Fonts orals.

:: Manuals.

:: Dibuixos.

:: Símbols.

 

 
Go to the back pageGo to Site MapGo to the top

Go to the next page