:: Introducció
Els alumnes poden dur a terme aquesta tasca quan
hagin completat el Bloc temàtic 3.
:: Recursos
Un ordinador amb accés a Internet
i que disposi de PowerPoint o similar.
:: Objectiu
Fer que els alumnes traspassin les fronteres
de l'aula per a dur a terme una activitat real com és la valoració
de l'accessibilitat d'una àrea concreta, de forma similar com ho
faria un tècnic. Per fer-ho, els alumnes han d'aprendre a llegir
i interpretar la normativa sobre barreres arquitectòniques vigent
a Catalunya per a poder opinar en temes d'accessibilitat en situacions
reals.
:: Procediment
Treball individual o per parelles.
La presentació final es farà en
anglès en format paper o electrònic.
:: Temporització
Tres sessions:
>> 1 sessió per
a la cerca d'informació a Internet,
>> 1 sessió per
a l'organització del material obtingut i la preparació
de l'exposició, i
>> 1 sessió per
a la presentació i el comentari dels resultats.
:: Avaluació
Vegeu la graella d'avaluació: Evaluation
5.
:: Variacions
1.
Es suggereix que, com a alternativa a la rampa proposada,
els alumnes escullin diferents àrees de l'Institut i com a tècnics
les valorin. Per exemple, alguns podrien escollir l'escala, altres
l'ascensor, l'aparcament, la porta d'entrada, el lavabo, etc. (si
teniu ja valorats aquests elements ens ajudaria a avançar feina
per a la Task 1 Survey of Accessibility
to your School).
2. Es pot
dur a terme la mateixa webquest però des del punt de vista de Ms
Word, la persona que va caure. La presentació podria ser una denúncia
en forma de carta a un diari o a Mr Punch com a Director del Departament
de Projectes de l'Ajuntament.
|