|
UNITATS DE SUPORT A L'EDUCACIÓ ESPECIAL
Unitats de suport a l'educació especial
Els professionals assignats a aquestes unitats han de prioritzar lelaboració, coordinadament amb el professorat del grup ordinari, de materials específics o adaptats que facilitin la participació daquest alumnat en les activitats generals del grup i lacompanyament, quan calgui, daquests alumnes en les activitats a laula ordinària, col·laborant en el procés educatiu de lalumnat. Així mateix, desenvoluparan activitats específiques, individuals o en grup reduït, quan els alumnes ho requereixin. Els alumnes amb necessitats educatives especials han de formar part dun grup ordinari. En la presa de decisions referides a lalumnat amb necessitats educatives especials ha de participar el professorat mitjançant els equips docents i la comissió datenció a la diversitat. Lalumnat atès pels professionals de la USEE té com a marc curricular de referència amb caràcter general el mateix que sestipula per al conjunt de l'alumnat, reflectit en el projecte educatiu. Les adaptacions que es facin per a cada alumne es determinaran en el seu pla individual. Serà lequip docent qui establirà els criteris treballant de manera coordinada amb la comissió datenció a la diversitat. El professorat de la USEE ha de col·laborar amb el tutor/a del grup ordinari en la tutoria individual dels alumnes que atén i el seguiment del seu procés daprenentatge i ha daportar a la comissió davaluació tota la informació sobre levolució de lalumne/a en aquelles àrees en què tingui una intervenció directa, aportant elements per a la valoració dels aprenentatges i el seu procés de maduresa. Així mateix, tot el professorat que imparteixi docència a lalumne/a ha daportar les valoracions corresponents. La junta d'avaluació pot preveure la possibilitat de fer una sessió d'avaluació complementària per a avaluar l'alumnat atès amb professionals de la USEE. A efectes daquestes instruccions, es consideren unitats de suport a leducació especial les unitats definides com deducació especial en larticle 7.5 del Decret 299/1997, de 25 de novembre, sobre latenció educativa a lalumnat amb necessitats educatives especials.
|
Joan M. Cruz - 2007 |