|
Aula d'acollida Atenció a l'alumnat nouvingut Aula d'acollida
La metodologia de laula dacollida ha de tenir en compte lorganització dels aprenentatges de manera globalitzada, lexistència dactivitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i lestabliment de relacions personals positives. És convenient que lhorari de laula dacollida no interfereixi en aquelles matèries que lalumnat nouvingut pot compartir amb els companys de classe i que la durada de lassistència vagi disminuint a mesura que avanci en els aprenentatges. Cal garantir un espai on lalumnat interactuï amb la resta de lalumnat del grup classe per facilitar el seu procés de socialització. Cap alumne/a no ha de romandre totes les hores lectives a laula dacollida. Una opció recomanable seria que hi estigués la meitat del seu horari lectiu. El pas de lalumnat nouvingut a laula ordinària demana molta coordinació i una atenció educativa que incrementi progressivament els aprenentatges normalitzats, però amb prou suport per assegurar lèxit escolar. Pel caràcter obert de laula els alumnes han de poder incorporar-shi en qualsevol moment del curs, i també sha de poder decidir la reincorporació dun alumne o alumna a laula ordinària en el moment que es consideri més adient. El nombre de professors que intervé a laula ha de ser reduït. El recurs "aula dacollida" ha destructurar-se de manera flexible, en funció de les necessitats de lalumnat que ha datendre i tenint en compte la cultura organitzativa de cada centre. Això implica la possibilitat datendre alumnat en grups diversos en funció de la seva escolarització prèvia, la seva llengua dorigen o altres característiques que puguin determinar necessitats educatives específiques diferenciades. Es recomana que el nombre màxim dalumnat que treballa simultàniament en cada grup se situï a lentorn dels dotze alumnes. El professorat ha de tenir experiència docent i domini de les tecnologies de la informació i la comunicació. Dentre aquest professorat el director/a del centre nomenarà el tutor o tutora responsable. Es preveu un assessorament i un pla de formació específic per al professorat. El tutor o tutora del grup classe ordinari coordinarà amb el tutor de laula dacollida lacció tutorial de lalumnat que assisteix durant una part del seu horari a laula dacollida. Professorat tutor de l'aula d'acollida El tutor/a de laula dacollida ha de ser el referent més clar per a lalumnat nouvingut, però és responsabilitat de tota la comunitat educativa la resposta que sofereix a aquest alumnat per a la seva plena integració al centre. El tutor/a dacollida ha de tenir preferentment destinació definitiva al centre. Excepcionalment, la designació podrà recaure en un professor/a amb destinació provisional o interí, a proposta de la direcció del centre d'acord amb allò que es preveu en l'apartat 6 de l'annex 1 de la Resolució EDU/1435/2007, d'11 de maig (DOGC núm. 4885, de 15.5.2007). La jornada lectiva del tutor o tutora de laula dacollida es dedicarà fonamentalment a la docència amb lalumnat nouvingut. El tutor/a de laula dacollida ha de dur a terme les funcions següents:
|
Joan M. Cruz - 2007 |