|  | 
         
          | Temes |   
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          |  |   
          | Conceptes |   
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          |  |   
          | Materials |   
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          
          |  |  |  |   Orientació escolar, 
        acadèmica i professional I desprès de l'ESO, 
        què? 
 PROPOSTA D'ACTIVITATS PER LA TUTORIA DE 4t ESO: 
        Dinàmiques de grup: elecció de delegat de classe, participació 
          en el centre, ...Consulta webs internet.Seguiment individualitzat dels alumnes, mitjançant l'entrevista 
          personal.Reunió de pares d'inici de curs, donar les primeres informacions. 
        Realització de test d'interessos professionals: HollandXerrada general als alumnes de la psicòloga i/o orientador 
          - EAP. Reunió general amb el pares.Xerrada informativa Caps Departament sobre el Batxillerat. Opcions.Visita al BUS DE LES PROFESSIONS.Visita Saló d'Ensenyament.Pressa de decisions sobre el futur acadèmic de l'alumne, iniciant 
          la tria pel curs vinent. Programa Brúixola.Implicació de l'alumnat en la preparació del viatge 
          de fi d'etapa: com? i en quina mesura? ..Donar les pautes de realització del seu projecte personal. 
          En les sessions de tutoria caldrà preparar els aspectes de funcionament 
          general.Fer una carpeta per disposar de la informació que arriba al 
          centre de les sortides d'estudis.Xerrada de l'orientadora de l'Ajuntament i/o promoció econòmica.Visita d'exalumnes, explicant la seva experiència.Visita diferents professionals o empresaris, saber que demanen o necessiten.Lliurar el Dossier de Sortides: Informacions suficientment actualitzada 
          per a fer la tria de l'opció més adequada als seus interessos 
          i aptituds, d'acord amb les ofertes acadèmiques i professionals 
          existents a la zona propera (Alt Maresme).Organitzar visites a empreses, centres, universitats, ....Treballar la documentació següent: 
          
             El CD-ROM Sinera, que inclou l'oferta educativa de Catalunya 
              i d'altres informacions i eines per a l'orientació.La guia Estudiar a Catalunya, que conté, entre d'altres, 
              la informació respecte a l'oferta d'estudis reglats i no 
              reglats.El Quadern d'Orientació Professional i la Guia del Tutor.El document Tècniques de recerca de feina.Els fullets dels cicles formatius de grau mitjà i superior 
              de totes les famílies professionals i la relació de 
              centres que els imparteixen.Els fullets dels cicles formatius d'arts plàstiques i disseny.Els fullets informatius dels estudis de música i dansa.El fullet informatiu de la vinculació del batxillerat amb 
              els cicles formatius de formació professional.El fullet informatiu sobre l'accés a l'FP per a persones 
              sense titulació.La informació que es facilita a través de les visites 
              al bus de les professions.Així com, la web d'orientació professional www.educaweb.com/joc/ 
            També, el Comissionat d'Universitats distribueix a tots 
              els centres de secundària: La Guia d'ensenyament superior: 
              estudis universitaris, estudis de formació professional de 
              grau superior.Fullets informatius de les sortides professionals.Tots els EAP i els CRP de Catalunya disposen de les carpetes de Fonts 
          per a l'orientació a l'estudiant i d'Eines per a l'orientació 
          a l'estudiant per a la consulta de tots els IES. La carpeta de Fonts per a l'orientació a l'estudiant disposa 
          dels materials: " ESO.
 " Batxillerats.
 " Ensenyaments de règim especial: Arts plàstiques 
          i disseny, Conservació i restauració de bens culturals, 
          Música, Dansa, Art dramàtic (Teatre).
 " Universitat.
 " Cicles formatius .
 " Educació especial.
 " Idiomes.
 " Ensenyaments no reglats.
 " Formació ocupacional, PGS, cursos transnacionals, cursos 
          per a la formació.
 " Formació d'adults.
 La carpeta d'Eines per a l'orientació a l'estudiant disposa 
          dels materials: " Les actituds.
 " Els interessos.
 " Les aptituds.
 " L'autoconcepte.
 " Els hàbits.
 " L'atenció.
 " La comprensió.
 " La memòria.
 " La planificació i l'organització de l'estudi.
 " La participació.
 " La recerca de feina.
 " El lleure.
Tota la informació de l'àmbit de l'orientació, 
          també, està instal·lada a Internet, en la web del 
          Departament d'Ensenyament http://www.gencat.es/ense.Entrevistes del tutor amb l'alumne i pares per tal d'orientar a l'alumne 
          per després de l'ESO: repetició de 4t, Batxillerat -modalitat 
          més adequada-, PGS, treball, etc. Durant el 3r trimestre. Deixar 
          constància per escrit, segons el nostre RRI.L'EAP, ofereix suport i assessorament a l'alumne que necessiti una 
          orientació especial o més acurada donant informació 
          i orientació a les famílies i al professorat.Crèdit variable de "Recerca de feina", durant el 
          2n quatrimestre.Facilitar informació a l'alumnat respecte a les ofertes de 
          formació i a les vies per accedir a les diferents opcions i sortides 
          ocupacionals, i organitzaran les actuacions d'orientació esmentades, 
          especialment en els períodes previs a les preinscripcions (maig-juny).
 
 
 
   |  |  |  |