IRLANDA

Juliol 1989

COMPONENTS DEL GRUP: ADELINA, LLUÍS, JOANA, PURI I JOAN

22-07-1989 Anem cap a Irlanda. Bé si es que hi arribem ja que hem tingut moltes dificultats per agafar reserves, tantes que al final no agafem cap reserva, ens diuen que no hi ha bitllets. A Espanya el bitllet costava 87500 ptes anada i tornada i encara havíem de pagar de 8 a 10000 ptes a un missatger per portar-nos els bitllets.Bé, dons sortim a la 1 de la matinada de Figueres, en realitat són 2/4 de 2 per culpa d’en Trosk, s’ha escapat i l’hem d’esperar. Anem per autopista ( ens costa 340 FF i 5200 ptes de gasoil). Arribem a Calais a les 13:45Fem la reserva dels bitllets per anar de Calais a Dover, no hi ha cap problema, per anar de Fisguard a Roslare hem d’esperar a la matinada del dia 25, dimarts. Els bitllets d’anada i tornada ens costen 3850 FF.Travessem i anem a dormir a l’alberg de Crockham Hill, que ja havíem reservat des d’Espolla. Quan arribem a l’alberg estem molt cansats i després de refrescar-nos anem al bar a fer unes cerveses, no ens entenen amb la senyora de la barra i ens emplena unes gerres que algú altre havia fet servir.

23-07-1989 L’alberg de Crockham Hill era molt petit, però molt amables i bé. ( ens costa 28 L (1 lliure=200 ptes) 5 persones més esmorzar).Avui ens hem aixecat a 2/4 de 8 i anem a la platja de Swanage, un lloc molt turístic. Hem buscat un lloc per dinar i hem estat molt béA la tarda anem a l’alberg de Salisbury, ens posen en un annex que està molt bé. Anem a veure la catedral, una meravella, sopar i dormir. L’alberg ens costa 31 L, esmorzar inclòs. Hem telefonat a casa i tot va bé.

24-07-1989 Avui al matí hem visitat el famós monument megalític de Stonehenge. Hem pogut entrar al monument gratuïtament, cal aparcar al costat de la carretera.Hem passat per Bath, Brystol, i hem anat cap a la costa de Wales on hem visitat Marloes Sand i Little Haven i hem passejats per uns camins arran de la costa i hem vist penya-segats molt bonics.Hem anat fins a Fisguard, hem sopat veient el port i a les 3:15 de la matinada hem agafat el barco per fer la travessa cap a Roslare. La travessa ha durat 3h i mitja.

25-07-1989 Teniem reserva a l’alberg de Roslare, arribem a 2/4 de 8 i el trobem tancat, Aleshores decidim anar a l’alberg de Arthustown que també està tancat i com que estem molt cansats busquem un B&B al mateix poble. Ens costa 9 lliures per cap, és una mica més car que el YH ( 200-300 ptes), però estem molt bé. Molt net i cómode. Anem a dormir i a les 17h ens aixequem i anem a dinar arran del mar, a la vora d’un far, després corremper poblets del voltants Fethard... Ah! Hem vist tots els canvis de temps possibles: sol, pluja, vent, sol...

26-07-1989 Ens aixequem, esmorzem, un bon esmorzar anglès, i anem direcció Kinsale, on tenim reservat el YH.Per anar a Waterford hem d’agafar un ferry. Anem a visitar la famosa fàbrica de cristall.Seguim per Ardmore, anem a veure una antiga torre normanda al costat d’un cementiri. Vam passar per Youghal i Coork i costejant vam arribar a Kinsale. Deixem les coses a l’alberg on es ha rebut un noi molt amable i ens dirigim a passejar per The Old Head of Kinsale, un far solitari i alguns xais ens acompanyen ...

27-07-1989 Sortim de Kinsale i anem costejant tot el dia en direcció l’illa de Cape Clear, una illa molt petita que hi ha davant de Baltimore.Hem sortit de Kinsale i hem anat a Timoleague. Hem comprat el dinar i hem anat en direcció Clonakilty on hem vist dues platges de sorra pràcticament desertes: Inchidoney i Owenahincha, aquí hem dinat, en una platja solitària plena de troncs. A la tarda hem anat cap a Baltimore per tal d’agafar el barco per anar a l’illa. Pel camí hem vist molts i molts ocells, un dofí i potser l’aleta d’un tauró ?... També vam veure aquest cromlec. Un cop arribats a Cape Clear vam donar una volta per l’illa. Hi ha un petit llac arran del mar i un paisatge molt bonic i solitari. Anem a prendre un Irish coffe i a dormir.

28-07-1989 Al matí, abans d’esmorzar (9:30) donem una volta per l’illa buscant uns menhirs, no els trobem però des de dalt uns dipòsits d’aigua es veu una vista de l’illa i del mar preciosa.Marxem amb el barco de les 12h i ens dirigim a visitar la península de Mizen Head. La guia del trotamundos diu que val la pena. Oh!I tant hi ha uns penya-segats immensos, com mai havíem vist, el paisatge és agrest, salvatge, ... Vam poder visitar el lloc sense cap problema, lliurament... ( a l’any 1997 ja s’havia de pagar i no podies anar fins els penya-segats)Anem a dormir en un B&B a Durrus, molt bé per 9 lliures (x per 170) dormir i esmorzar. A la nit vam anar al pub, beuen com camells! ...

29-07-1989 Sortim en direcció Killarney.Anem passant per la carretera de la costa i ens fem tota la península de Beara. Passem un paisatge de muntanya molt bonic amb el mar a quatre passes. Ens parem a dinar en un bosc molt frondosíssim arran de mar. Avui ha plogut força, però s’ha esclarit i hem pogut visitar diferents llocs. Hem vist el menhir més gran del món que es troba al petit poble de Eyeries .Arribem a Killarney i com totes les ciutats l’alberg és gran, però és molt net. Al vespre escoltem dos nois que canten country. L’alberg ens costa 21 lliures.

30-07-1989 Anem d’excursió pels voltants de Killarney. Hem reservat un alberg al mig de la muntanya a Carrantuohill, a uns 6 km de Beaufort.Al matí hem visitat les Ladies View ( val la pena la vista) de camí cap a Sneem, un poble amb les cases pintades. A la tarda anem a veure Staigue Stone Fort, una antiga fortificació del neolític molt ben conservada.Per tornar a l’alberg passem per una carretera petita, sense asfaltar, passem per un paisatge ple de petits llacs amb molt joves que passegen a cavall. A l’alberg hi ha un capellà que sap parlar castellà. L’alberg ens costa 19 lliures, molt bé.

31-07-1989 Avui anem en direcció Dingle ( DunChaoin). Plou tota la tarda. Hem hagut d’anar a dinar a un bar.Hem sortit de l’alberg i ens hem ficat per unes carreteres estretes i perdudes en un racó de món. Hem agafat la carretera que porta a Lissatinning, és una carretera preciosa plena de valls diferents. Puges fins a dalt d’un turó i es veuen dues vessants totalment diferents; una pelada on extreuen tundra per l’hivern i l’altra plena de boscos, i al fons el mar. Hem anat costejant fins arribar a Valentia Island . Hem passejat per l’illa i hem pujat fins el punt més alt per gaudir de la vista. Hem dinat a Cahiciveen, i hem anat cap a l’alberg. A l’alberg ( 21’5 lliures) ens tornem a trobar amb dos madrilenys que fan una ruta semblant. Al pub hi ha un senyor ran que toca l’acordió. Comentem la quantitat de cervesa que arriben a beure aquesta gent, quan encara no han acabat la gerra, ja en demanen una altra.

1-08-1989 Hem fet tota la península de Dingle. El temps s’ha portat molt bé;la boira s’ha esbandit i hem pogut gaudir del paisatge. Hem anat primer a veure unes barraques de pedra a prop de l’alberg, després al Gallarus Oratory, és una antiga construcció de principis de l’edat mitjana; aquí trobem unavi que demanava tabac i preguntava a veure quina de les 3 dones estava soltera. Hem dinat a la carretera de Conor Pass on hi ha una vista fabulosa de quatre o cinc llacs i al fons el mar. Aquí, a l’hora de dinar, la Puri ha caigut a l’aigua i s’ha hagut de canviar de dalt a baix. Anem a veure les platges al costat de Brandon on s’hi varen rodar les escenes de la pel•lícula “La hija de Ryan”. També ens parem, més endavant, al pub Tomasins on hi ha moltes fotografies de la pel•lícula. Hem dormit a Listowel en un B&B que ens costa 8,5 lliures.

2-08-1989 Avui anem direcció Galway. Anem a veure, els que són considerats els millors penya-segats del món, els penya-segats de Cliffs of Moher. Dinem a Doolin, un petit poblet on diuen que va néixer el folk irlandès. A la tarda passem per carretres de la comarca de Burren. Una regió on les muntanyes tenen com terrasses de pedra calcària saltejades amb trossos de verd. Fins i tot en aquestes muntanyes pedregoses, les parets de pedra seca arriben fins el mar. És una regió plena de monuments megalítics ( dolmens i menhirs). Ens aturem a fotografiar-ne alguns entre ells el més famós de tots, el dolmen de Poulnabrone.També anem a veure laAillwee cave, una cova d’estalactites i estalagmites molt normaleta comparada amb les coves que podem veure a Espanya ( està considerada la cova mes important d’Irlanda). Vam anar a un petit poble ( Corcomroe) a veure una creu cèltica i després cap a Kinvara on teníemreservat lloc en un Youth Hostel privat. Vam arribar a l’hostel i hi havia molt de merder i no semblava gaire net, vam anar a un altre YH privat i estava ple. Era el mes d’agost i a Galway, que estava molt a prop, estaven de festes. Tots els B&B estaven plens, al final en vam trobar un per 10 lliures però una persona havia de dormir amb un matalàs a terra i sense tovalloles. El més car i el pitjor, però eren les 11 de la nit i calia dormir.

3-08-1989 Sortim direcció Galway. Hem vist el Dungaoire castle, destruït com la majoria de castells irlandesos. Pel camí hem trobat una cabina espatllada i hem aprofitat per telefonar tots i també hem fet les reserves dels barcos de tornada.Passem per la regió de Connemara. Dinem en una platja de sorra blanca. A la tarda anem a reservar plaça a l’alberg de Inverin per l’endemà.Pugem fins el parc Nacional de Connemara, paisatge, i anem a dormir a l’alberg de Killary Harbour.

4-08-1989 Avui iniciem el viatge de tornada, irem a dormir a Inverin. Passem el dia veiem paisatge i gaudint d’una regió de llacs. Vam veure la famosa Kylemore Abbey. A la tarda anem a veure un canal sec que recomana el trotamundos, no val la pena. Arribem aviat a l’alberg, fem el sopar i anem a donar volts. A la nit anem a un pub amb música en viu i ens ho passem molt bé.

5-08-1989 Avui travessem quasi tot Irlanda, d’est a oest. Al matí ens aturem per veure la Turoe Stone, una pedra rodona gravada de l’època de l’edat del ferro. La pedra es troba en una finca privada. Firmem en un llibre i comprem una postal a l’àvia que vigila el lloc.Pel camí la guia ens marca una estrella, ens parem i anem a veure-ho-. Es tracta d’un arbre ple de trossos de roba penjada que deixaven les persones que abandonaven la comarca: Ciriands Bush.A La tarda arribem a Baltinglass. Busquem un B&B, ens costa 10 lliures però està molt i molt bé. Sopem en un pub on el menjar estava bé de preu i després passejant ens trobem en un pub on hi ha un casament, l’amo del local ens va fer entrar i semblava que ens convidava. Ens va fotre, ens va cobrar les begudes, li vam demanar cafè i vam marxar sense pagar els cafès. Vam trobar un altre pub, al poble del costat. Hi havia un noi cantant i molt d’ambient. A les 12 tots els pubs tanquen, però la gent no marxa, tothom es queda encara que el senyor del pub vagi cridant que cal marxar. Abans de les 12 tothom demana varies rondes de més.

6-08-1989 Avui anirem a dormir a l’alberg de Ballinclea a prop de Dublín per poder preparar la tornada.Hem visitat Holliwood, Glendalough ( on hi un antic monestir i hi van gravar la pel•lícula Excalibur). Al salt d’aigua estava ple d’aigua, de les 3 vegades que l’hem vist va ser la millor. Meeting of watter, Rathdrum, les cascades de Asford i Sally Gap.

7-08-1989 Anem a Dublin. Passem el dia a la ciutat. Primer de tot anem a veure si trobem el lloc on hem d’embarcar, ens costa una mica ja que de l’alberg on venim no està gens indicat.Anem a dinar a Casper& Gimbini’s, un restaurant recomanat pel trotamundos. És el dinar de comiat, mengem bé.A la tarda acabem les compres, ens carreguem de jerseis i últims regals per la família. Anem a veure els jardins de Powescourt, però estan tancats. Anem a veure un salt d’aigua a Eniskerry, no val la pena i a més fan pagar.Anem cap a l’alberg Mountain Ventures Ballinclea, on dormim per segona nit. La noia de l’alberg ens convida a pastís casolà i nosaltres els hi vam regalar el que quedava de l’ampolla de Fundador.

8-08-1989Anem fins el port de Dublín on agafem el barco fins a Liverpool. Segurament haguéssim anat millor viatjant fins aHolyhead a Walles. El viatge amb barco va durar més de 8 hores. Ens va sorprendre el número de fills que tenien les parelles irlandeses. Un cop arribats a Liverpool vam seguir direcció Bakewell, al centre d’Anglaterra. Vam anar a sopar a un lloc molt bonic on vam menjar molt bé i bé de preu. Podem veure les fotos del restaurant i l’últim pub del viatge.

9-08-1989Viatge de tornada.Ens vam parar a dinar als voltants de Dover.