LISBOA

Nadal 2000

26-12-2000 ESPOLLA-PLASENCIA Vam sortir a les 4:15 del matí. Feia molta fred i l’autopista estava nevada. Vam arribar a Saragossa a les 8:45. Vam agafar la Nacional a Fraga i aquesta vegada no vam trobar camions, vam tenir un bon viatge. A ¾ de quatre vam arribar a Plasencia: Hotel Alfonso VIII.Vam dinar a Nogal de Casatejada, un menú de 1100 ptes. Va ploure casi tot el viatge.

27-12-2000 PLASENCIA-YUSTE-LAS HURDES-CÀCERES Al matí ben aviat ens vam dirigir al Monestir de Yuste. El Real Monestir de Sant Jeroni de Yuste és un monestir de l'orde jerònim (orde de Sant Jeroni) situat a dos quilòmetres del poble extremeny de Cuacos de Yuste a la comarca de La Vera de Càceres. És un dels més coneguts d'Espanya degut, en part, a la decisió de Carles I de passar allà els darrers anys de la seva vida. El monestir està situat a la Serra de Tormantos en un lloc molt aïllat on la natura destaca per la bellesa del paisatge i la quietud.Volíem anar al Valle del Jerte ( en direcció El Barco de Àvila) però ens vam trobar la carretera tallada per la neu ( la carretera no estava tallada però no es veia i era impossible seguir) Vam tornar en darrera i vam decidir visitar la comarca de La Hurdes, famosa a la història d’Espanya per la seva pobresa. Las Hurdes és una comarca d'Extremadura situada a la zona nord de la província de Càceres, en plena zona del Sistema Central. Tradicionalment aquesta comarca ha estat considerada com a una de les regions més remotes de la península Ibèrica. Dinem al poble de Zarza de Granadilla ( menú 1100 ptes, bé) i després visitem Casares de Hurdes, Huerte, Fragosa ... es nota que estan invertin molts diners de la Comunitat Europea, però els pobles estan descuidats i encara queden moltes cases de pissarra.Vam anar a dormir a Càceres, Hotel V Centenario Barceló, nou, molt bé. Al vespre vam anar a fer una volta per la ciutat.

28-12-2000 CÀCERES – TRUJILLO - CÀCERES Visitem Trujillo, plou tot el matí. La visita que fem és una visita guiada que ens costa 800 ptes/persona. Val molt la pena, és preciós. Només la visita a la ciutat de Trujillo ja val el viatge. És una ciutat monumental on destaquen el conjunt arquitectònic de la plaça Major (amb estàtua eqüestre de Pizarro), L'alcàsser àrab, les esglésies de Santa Maria i San Francisco i els palaus de Pizarro-Orellana. Església de Santa Maria la Mayor : presenta un estil tard-romànic, tot i que reformada en el segle XVI, és el temple més important de tots els que es trobin dins de les muralles. Dinem a la mateixa plaça major a “Ca la Troya”, unmenú de 1990 ptes, amb la famosa Doña Concha cobrant. No ens podem acabar el que ens donen. Només d’entrar ja et porten una truita de patates i una amanida després ve el menú: 1r, 2n i postres. Anem a prendré café al Parador Nacional ( 215 ptes un café). El Parador te un claustreque val la pena de veure. Mentre prenem el café deixa de ploure. Tornem a Càceres i seguim visitant el centre històric de la ciutat.

29-12-2000 CÀCERES-MÈRIDA Abans d’anar a visitar Mérida vam fer una petita parada a Montánchez, país del pernil. Mérida és una ciutat monumental. Tota la ciutat està plena de racons de gran valor arqueològic. Mèrida es troba geogràficament gairebé al centre de la regió, travessada pel riu Guadiana En temps de l'Imperi Romà es coneixia amb el nom d'Augusta Emèrita. El seu important conjunt arqueològic i monumental va ser inscrit al Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1993.La colònia romana d'Emèrita Augusta, que va ser fundada en el 25 aC per Octavi August com a lloc de residència per als soldats emèrits llicenciats de l'exèrcit romà, de dues legions veteranes de les Guerres càntabres. La ciutat va ser la capital de la província romana de Lusitània. El terme emeritus significava en llatí "retirat" i es referia als soldats jubilats amb honor.

Al vespre volíem anar a sopar a un poble al costat de Mérida però al final ens vam quedar a la ciutat i ens vam menjar una bona ració de pernil de Montánchez (1700 ptes la ració). Era molt bo!

30-12-2000 MÉRIDA-LISBOA No vam tenir cap problema per entrar a Portugal però al intentar pagar l’autopista ens vam trobar que no podíem pagar amb VISA i no portàvem moneda portuguesa. Al final vaig trobar una targeta de dèbit, que no feia servir mai, que ens va treure de l’embolic. Lisboa és la capital i la ciutat més gran de l'estat de Portugal. Se situa a l'estuari del riu Tajo. Lisboa es troba a la latitud 38° 43′ nord i longitud 9° 8′ oest, el que la converteix en la capital més occidental de l'Europa continental. Es troba a l'oest del país, a la costa de l'Oceà Atlàntic, al lloc en el qual el Tajo s'uneix amb l'oceà. Els límits de la ciutat, al contrari del que passa normalment a les grans ciutats, es troben ben delimitades dins dels límits del perímetre històric. Com a monuments i llocs d'interès turístic es destaquen, de la Lisboa medieval:

Vam anar a dinar a “La casa de l’Alantejo” És una casa preciosa, val la pena entrar-hi. El menjar està bé i no és excessivament car. A la tarda anem a la Catedral i al Castell . Al vespre vam visitar el que quedava de l’Expo 98:Exposició Internacional del 1998, el tema de la qual va ser «els oceans: un patrimoni per al futur»

31-12-2000LISBOA Al matí vam tornar al recinte de l’Expo 98 i vam visitar un dels edificis emblemàtics. L’Oceanogràfic.És preciós, val la pena, l’entrada una mica cara...Anem a dinar bacallà a la portuguesa i cochinillo. A la tarda visitem el barri de Alfama “es el barrio más antiguo de Lisboa y a su vez uno de los más típicos. Las espectaculares vistas sobre Alfama se pueden encontrar paseando a través de los miradores de Portas do Sol y el mirador de Santa Luzia. Subiendo y dominando Alfama se encuentra la colina del Castillo de San Jorge de Lisboa, una fortaleza con un excelente estado de conservación que fue palacio real hasta el siglo XVI. Alfama es un barrio peculiar, recordando un pueblo o aldea en la cual las personas se conocen y se saludan diariamente. El barrio es frecuentado por innumerables turistas portugueses y extranjeros, siendo considerado Alfama como el barrio más seguro de toda Lisboa. A su vez, Alfama, es conocida por sus restaurantes y por sus casas de fado, así como los festejos de los Santos populares.” Anem a sopar al mateix restaurant on havíem dinat, sopar de fi d’any: gambes i peix. Molt bé a molt bon preu. Per acabar la nit cap a Belém ( com els pastors...). Al costat del mar es celebrava la festa de fi d’any, “mogollon” de gent ... però va estar molt bé

01-01-2001LISBOA-?-ESPOLLAEl viatge, gràcies als descomptes dels hotels, ens costa 125.000 ptes, tot inclòs ( regals i tot) 7 dies està molt bé!Hem menjat molt bé i, sense malgastar, no hem estalviat, hem visitat el que hem volgut.A Lisboa ens hem estalviat molts dinares comprant una targeta 24 hores que et permet visitar molts monuments i agafar tot tipus de transport. Val la pena.