NORUEGA

Juliol 2001

Components del grup: DARIA, VICENS, PURI i JOAN

21-07-2001 Sortim a les 5 del matí, viatgem tot el dia : Lió, Mulhouse, Frankfurt, Munden Hann.L’alberg de Hann Munden és perfecte, dormim en una habitació per nosaltres 4. Ens costa 112 marcs, esmorzar incló ( buffet lliure). Donem una volta pel poble, és molt bonic. Totes les cases restaurades i molt ben cuidat.

22-07-2001 Ens aixequem a les 7. Sortim en direcció: Hamburg, Hannover i Puttgarden per agafar el ferry. Travessem un tros de Dinamarca i arribem a Suècia. Des de Copenhague ( Dinamarca) arribem a Malmoe ( Suècia) a través d’un pont nou.Quan girem cap a Lubeck comença la primera gota de pluja, esperem que no continui.El pont fa 16 km i s’anomena ORESUND.Dormin a Norrahammar,al sud del llac. Estem molt i molt bé. Paguem 150 corones per dormir i 50 per esmorzar.

23-07-2001 Ens aixequem a les 8 i amb l’ajuda de la warden, que ha estat molt amable, reservem els propers 3 albergs.Sortim en direcció nord, vorejant el llac, Vaversunda, Vadstena, ...Anem a dormir a GRONKLITT, a la comuna d’ORSA.Per arribar-hi cal vorejar el llac Siljan i passar per petits poblets com: Vinäs, Mora, Orsa, ...El guarda ens deixa la clau en una bústia ja que arribem tard ( cal arribar abans de les 20h).Al vespre, abans de sopar, anem a visitar una cascada.

24-07-2001 Anem a Mora, Nusma i Rattvik. Nusma és un poble típic on fan els cavallets típics de Suècia. Són peces molt cares però ho fan tot a ma.Anem a dormir a Persasen, és un bungalow preciós!

25-07-2001 Anem a veure una església de fusta a Hackas, és meravellosa, és del 1752.El camí cap a Arjeplog és llarg, però la carretera és molt entretinguda: bosc i aigua; bosc i llac; ...Encara ens dura la fruita que vam portar, hem d’encetar encara els melons. Els preus no són molt més cars, depèn de quines coses. Segons què un 25% més car, moltes coses al mateix preu.

26-07-2001 A les 8 sortim en direcció Kiruna. Fa sol, no ens ha plogut cap dia mentre estem viatjant o passejant, a la nit si que ha plogut, esperem que això continuï.Avui hem fet els 4000 Km. Fem tirades llargues de 400 o 500 Km cada dia, cal fer-ho així per poder arribar a dalt.Arribem a Kiruna a les 16:30, temperatura 18º. No és una ciutat gaire maca, les atraccions turístiques no valen gaire la pena. Hi ha 2 museus al poble del costat, però més aviat sembla un “llopis” ( un recull de coses velles). L’alberg està molt bé.

27-07-2001 Sortim a les 7:50 cap a Andenes (Illes Lofoten). El paisatge que travessem és molt bonic. A la frontera entre Suècia i Noruega vam fotografiar aquest paisatge. Quan arribem a Andenes ens trobem amb un alberg molt cutre i ens adonem que són molt més cars que els suecs. Aquí paguem 500 corones per una habitació de 2 persones per 2 nits, però el que volem reservar més avall val 300 corones la nit.Ens hem acostumat a telefonar a casa amb “España directo” perquè no trobem cabines que funcionin amb monedes. Va bé ja veurem que cobren quan arribem a casa.Aquesta tarda hem anat a veure les balenes. La Puri ha agafat una marejada com una casa. El mar estava molt picat. Aquí estem molt a prop del final de la plataforma continental i el barco et porta fins aquest lloc per on passen les balenes. De les 4 balenes que vam veure la Puri només en va veure una, era molt bonica. Sort que va passar per la mateixa banda on vomitava.

28-07-2001 Hem fet el vago. Ens hem aixecat cap a les 9, hem fet la volta a l’illa i a la tarda volíem fer botigues. Resulta que les botigues tanquen a les 16h. Decidim descansar, ja va bé perquè els dies anteriors havíem fet molts km.

29-07-2001 Ens aixequem a les 8 i després d’esmorzar, sortim en direcció Sortland ( que es troba en una altra de les illes Lofoten). Lloguem un bungalow d’un càmping, ens costa 850 corones, es per 6 persones, cuina i bany.Decidim anar a fer la volta a l’illa. Fa un dia de pluja però plou de forma molt suau. Hi ha moments que pots sortir a visitar. Al matí anem cap a Sto i Nyksund al nord de l’illa. Tornem a dinar al càmping i fem migdiada. A la tarda anem cap a l’oest: Hovden, Nikvag i Vinje. Nykvag és un poble que sembla que l’estan recuperant, hi ha cases molt velles sobre troncs (palafits). Vinje és conegut per una estàtua, què és com arribar a La Meca per la gent d’aquí.El paisatge que veiem és d’una bellesa extraordinària. Cada racó és especial. Les cases les pinten de tots colors, domina el granate però et trobes amb moltes de color pastel i d’altres amb grocs o blaus pujats.

30-07-2001 PLOU. Anem cap a A ( l’últim poble de les Lofoten). El temps encara ens deixa veure el paisatge, com més al sud, més bonic és.Ens parem al poble de Fiskebol, on podem visitar el famós Trollfjorden, plou bastant i el temps no ens deixa gaudir del paisatge. A la ciutat ens trobem amb un grup d’espanyols que estan fent un creuer, no han vist res. Nosaltres podem agafar el cotxe i sortir pels voltants, ells no poden deixar el barco i avui hauran de passar el dia a Fiskebol que no és gaire més gran que Espolla. Dinem dins una parada de bus.A la tarda anem e Henningsvaer ( la Venècia del nord) i al museu viking de Borg.A partir d’aquí podem veure un paisatge d’una bellesa extraordinària, muntanyes altíssimes al costat del mar. Al vespre fa un temporal de vent i pluja, sembla una nit de tramuntana a l’Empordà.

31-07-2001 Ens aixequem a les 5:45 per agafar el barco cap a Bodo. Trobem molt mala mar. En el barco tot es mou i en Joan fa la travessa a coberta per no marejar-se. Fem viatge cap a Mo i RanaEns aturem al Cercle Polar Àrtic a 66º 33’. Fa un fred que pela. Aquesta pedra blanca de la foto marca el lloc per on passa el Cercle Polar.Anem a Mo i Rana i dormim en una cabina tots 4 i ens costa 200 corones, tirat de preu.

1-08-2001 Ens aixequem aviat i a les 8 sortim en direcció Trondheim. No plou, és núvol, esperem que el temps millori. Avui tenim un llarg viatge (660 km), cal fer tirades llargues per travessar Noruega i las carreteres no són gens bones i cal anar a poc a poc.A les 15h arribem a Trondheim. Fa sol. Visitem la catedral i les cases a la vora del riu. Dormim a Sunndalsora, en una cabina. Ens costa 375 corones. Hi ha cuina, 2 habitacions i sala d’estar. Estem molt bé. A noruega és millor llogar cabines que no pas anar a un Youth Hostel.

2-08-2001 Sortim a ¾ de nou del matí. Avui farem moltes voltes però pocs Km de baixada. Anem de paisatge, visitem la part de Kristiansund. Passem per Kvernes, Averoy, Rovik, Ranvik, Molde i arribem fins a Alesund. A Kvernes hi ha una bonica església de fusta. Kristiansund és una ciutat molt turística.Alesund té cases modernistes ben arreglades. El poble en si està ben situat i és bonic. Anant a Alesund ens ha travessat un cérvol. Anem a dormir a Andalsnes. Trobem cabines de camping molt més bé de preu que l’alberg i estem més còmodes perquè tota la caseta és per nosaltres.

3-08-2001Sortima les 8 d’ Andalsnes i anem en direcció al fiord de Geiranger. És un fiord espectacular. Per anar-hi agafem la carretera Trollsroad, és una carretera que va fent zig-zag amb un salt d’aigua que passa per sota un pont. És molt bonica i el temps ens ho deixa veure, fa una mica de sol.Hem anat a Olden i d’aquí al glaciar de Briksdalsbreen. Hem fet una caminada de 2km que ha valgut la pena.Dormim a l’alberg de Sogndal, Una habitació de 4 ens costa 400 corones. Està bé. El warden pala castellà.El gasoil val entre 8 i 8,65 corones el litre.

4-08-2001 Sortim a 2/4 de 9. Anem a visitar les esglésies de Kaupanger i la de Borgund. Són de fusta i es van construir entre els segles XII i XIII. Anem a Bergen, on passem el dia visitant la ciutat: els molls, l’església de fusta, ...Avui ens hem salvat d’una multa de 20.000 ptes. (1000 corones), gràcies a fer-nos el tonto i parlant en català ( aquesta tècnica ja l’havíem utilitzat, també amb èxit, durant el viatge a Praga). Ens volien posar una multa per anar a 92 km/h a la sortida d’un túnel ( 2 carrils) a l’entrada de Bergen. Ens vam fer els bons nens dient que ens pensàvem que el límit de les carreteres principals era de 90 km i gràcies a la Daria que ho havia llegit en una guia que portàvem els hi va ensenyar als policies i ens van perdonar la multa. El límit en aquell lloc era de 80 km/h.Hem comprat salmó a Bergen, el de piscifactoria va a 200 corones el kg., i gambes congelades a 35 corones el kg. Dormim al càmping de Eidfjord per 270 tots 4. Com que no portem sacs de dormir i no ens posen mantes, posem l’estufa a tope i a les 5 de la matinada la Puri s’ha despertat rostida. Salmó, gambes, calor ...

5-08-2001 Anem en direcció Oslo. Són les 8 del matí. Ens parem a veure una fàbrica de vidre a la vora de Honefoss, la Hadeland Glassverk on comprem les 2 copes que encara tenim al menjador.Arribem a Oslo, dormim en un càmping (550 corones tots 4). Després de dinar al càmping comprem una targeta de transport que ens costa 50 corones i val per 24 hores. Anem a visitar la ciutat.

6-08-2001 Passem tot el dia a Oslo. Anem a visitar el museu botànic, la National Gallery ( on podem veure el famós “el grito” del pintor E. Munch) el parc de Vigeland ...Comprem salmó i bacallà, aquests últims dies hem millorat el nostre menú...Sortim a les 17h en direcció Goteborg. Dormim en un “cottage” a Uddavalla.Ens costa 400 corones. La casa està molt ben condicionada. L’únic problema és el wàter, és molt i molt rudimentari, totalment ecològic, sense aigua, com una comuna d’abans... No hi estàvem acostumats ...

7-08-2001 Anem en direcció Helsinborg amb l’intenció de dormir a la vora del port per demà poder agafar el ferry i travessar Dinamarca, Alemanya i dormir ja a França.Visitem la part sud de Suècia, pobles petits dedicats a l’agricultura. Vèiem molts de“loppis” i ens parem a comprar. Passem per Boras i anem a dormir a l’alberg de Laholm. Ja és molt tard i fem una volta pel poble, no hi ha ni una ànima pel carrer i tot està tancat.

8-08-2001 Viatgem tot el dia. Sortim a 2/4 de 8 del matí i pensem anar a dormir a la vora d’Estrasburg (França).Agafem un ferry a Helsinborg i un altre per anar fins a Puttgarden (Alemanya). Arribem a Alemanya a les 12 i agafem l’autopista per travessar ( Hamburg, Hannover, Frankfurt,...) Arribem a Estrasburg a les 9 del vespre. Anem a dormir a l’hotel “Le Roi Soleil” per 185 F. Anem a sopar al Mc. Donals i a passejar per la ciutat ( cal estirar les cames després d’un viatge tan llarg)

9-08-2001 Ens aixequem a les 7, esmorzem a l’hotel (30 f cada un ) buffet lliure. Sortim a ¾ de 8.

9635 Km

Bé, Noruega és molt carsi vas d’hotel i has d’anar a menjar cada dia a fora, per exemple el Mc. Donals et costa 130 corones dos menús: 1 hamburguesa+ patates+ Coca-Cola. Un entrepà val per sobre les 50 corones ( + de mil pessetes) A nosaltres ens ha resultat molt bé el viatge. Ens l’ha abaratit el fet de trobar cabines ( hytt) en els càmpings o cases particulars. Són més barates que un alberg. També et pots fer el menjar. L’inconvenient que hem trobat és que moltes no tenen roba per abrigar a la nit ( mantes, couettes, ...) i tampoc tenen eines per cuinar ( olles, pots,...) Si vols utilitzar aquests llocs per viatjar et cal portar alguna manta ( sac de dormir) i algun pot ( plats i gots ja en tenien).