Acords internacionals

CONVENI GENERAL DE COOPERACIÓ ACADÈMICA

Universidad del Museo Social Argentino (UMSA)

BUENOS AIRES(Argentina)

www.umsa.edu.ar

Amb data 16–5-2012 es realitza la signatura d’un Protocol d’Intercanvi i d’un Conveni General de Cooperació Acadèmica i Intercanvi entre M. Alejandra Garbarini Islas, vicerrectora acadèmica de la Universidad del Museo Social Argentino (Buenos Aires-Argentina) i Miquel Mirambell, director de l’ESCRBCC, que tindrà una vigència de cinc anys.

Es tracta d’un conveni general de col·laboració i cooperació acadèmica, científicai tècnica a partir del qual els estudiants d’ambdues institucions podran realitzar intercanvis de mobilitat acadèmica.

ELS PRINCIPALS ACORDS ESTABLERTS SÓN:

• Es garantirà, a l’alumnat que hi participi, el reconeixement acadèmic del període d'estudis realitzats a la Universitat o Institució d’Ensenyament Superior de destinació mitjançant un acord acadèmic. Així mateix, a cada alumne se li lliurarà una transcripció de l'expedient amb les qualificacions obtingudes un cop finalitzada l'estada.
  • Cada institució es compromet a intentar ajudar als que participen en aquest acord a trobar allotjament. Les despeses de desplaçament, allotjament, alimentació, manutenció i altres despeses personals, incloent la cobertura mèdica, despeses mèdiques no cobertes per l'assegurança o cobertura mèdica, llibres i altre material escolar, aniran a càrrec de cada participant. Ni la institució de destinació ni la d'origen s'han de fer càrrec d'aquestes despeses.
  • Ambdues institucions acorden l'intercanvi d'alumnat durant un curs complet (dos semestres) o la meitat del curs acadèmic (un semestre).
  • Cada institució podrà enviar 4 alumnes per any. L'ESCRBCC es compromet a rebre 4 alumnes per any (1 alumne per cadascuna de les 4 especialitats: Conservació i Restauració de Béns Arqueològics, Conservació i Restauraciódel Document gràfic, Conservació i Restauració d’Escultura i Conservació i Restauració de Pintura).

L'alumnat serà seleccionat per la seva pròpia Universitat o Escola en base als següents criteris, encara que hi pugui haver excepcions en alguns casos concrets:

• Han de ser ciutadans/es o residents permanents o estar en possessió d'un visat vàlid per residir al país de la Universitat o Escola d'origen.
    • Han d'haver superat completament el 50% del programa de la Universitat o Escola d'origen quan es realitza la sol·licitud de la mobilitat.
    • Han de tenir i demostrar un bon expedient acadèmic.

ESPECIALITATS QUE ES PODEN CURSAR A UMSA

Conservació i Restauració de Pintura

Conservació i Restauració del Document Gràfic

DURADA DELS INTERCANVIS

Ambdues institucions acorden l’intercanvi de l’alumnat durant el curs complert (dos semestres) o la meitat del curs acadèmic (un semestre)

ESCRBCC

1r semestre:

Inici: Mitjans de setembre

Acabament: Mitjans de gener

Exàmens: Finals de gener

2n semestre:

Inici: Principis de febrer

Acabament: Principi de juny

Exàmens: Mitjans de juny

UMSA

1r semestre:

Inici: Mitjans de març

Acabament: Final de juny

Exàmens: Juliol

2n semestre:

Inici: Finals de juny

Acabament: Mitjans de novembre

Exàmens: Novembre/desembre - Febrer/març

TAXES DE MATRÍCULA

L’alumne realitzarà el pagament de la matrícula a la seva pròpia Universitat o Escola i estarà exempt de pagament de qualsevol taxa de matrícula o taxa acadèmica en el lloc de destí.

L’alumne haurà de pagar al lloc de destí qualsevol altre tipus de taxa que també hagin de pagar els seus alumnes. La Universitat o Escola de destí haurà d’informar prèviament a l’alumne en relació a aquest tipus de taxes.

Els alumnes acceptats en aquest tipus d’intercanvis seran considerats com alumnes internacionals i, per tant, hauran d’abonar els aranzels que determini la Universitat o Escola d’acollida així com qualsevol altra despesa derivada de la inscripció i/o tramitació.

INSCRIPCIÓ

Sols cal omplir els camps obligatoris.

• La documentació que els alumnes han d’enviar per correu electrònic és:
    • Primera i segona pàgina escanejada del passaport
    • Carta de motivació
    • Certificat d’estudis
    • Breu CV

Per a més informació: veure pdf

ADMISSIÓ

La Universitat o Escola de destí enviarà als alumnes participants, les corresponents cartes d’acceptació per a la tramitació del visat, beques o qualsevol altra documentació necessària.

El programa d’estudis l’escollirà l’alumne amb l’aprovació dels coordinadors acadèmics de les dues institucions, a partir de la complementació d’un acord acadèmic.

Els alumnes que participin en l’intercanvi tindran dret a participar en qualsevol programa d’orientació que s’organitzi per a estrangers en la universitat de destí

LÍMIT DE PRESENTACIÓ DE CANDIDATURA

Els expedients dels estudiants que vulguin cursar estudis a UMSA el primer semestre (març) hauran de ser enviats abans del 15 de novembre de l’any anterior. Un cop acceptats, els estudiants s’hauran de presentar per a la inscripció durant la primera setmana de març.

Els expedients dels estudiants que vulguin cursar estudis a UMSA el segon semestre (juliol/agost) hauran de ser enviats abans del 30 de maig de l’any en curs. Un cop acceptats, els estudiants s’hauran de presentar per a la inscripció durant la segona setmana de juliol.

RECONEIXEMENT DE CRÈDITS

Els alumnes obtindran en la Universitat de destí el corresponent Certificat de Notes, a partir del qual l’ESCRBCC tramitarà el reconeixement acadèmic dels crèdits corresponents.

INFORMACIÓ SOBRE BUENOS AIRES

PERSONES DE CONTACTE

UMSA

El Departament de Relacions Internacionals, actualment està a càrrec de:

Lic. Susana Boratto

Tel: (0054-11) 5530 7665