Equip Docent

Equip
Suscripció

Restauració Escultòrica| Restauración Escultòrica | Sculpture Restoration

Restauració del retaule de Sant Bernat i Sant Bernabé de l'església de Santa Maria de Montblanc.

La problemàtica principal que presentava el retaule consistia en l'aplicació d'una capa de proteïna (clara d'ou), fruit d'una intervenció dels anys seixanta, que amb el temps s'havia tornat insoluble. Aquest fet ha marcat el procés de restauració d'aquesta obra del segle XIV, que s'ha realitzat íntegrament i per primera vagada, a càrrec de l'ESCRBCC, en un període de tres mesos (durant el mes de juliol de 2000 i els mesos de juliol i agost de 2001).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Restauración de retablo de San Bernardo y San Bernabé de la iglesia de Santa María de Montblanc.

La problemática principal que presentaba el retablo consistía en la aplicación de una capa de proteína (clara de huevo), fruto de una intervención de los años sesenta, que con el tiempo se había vuelto insoluble. Este hecho ha marcado el proceso de restauración de esta obra del siglo XIV, que se ha realizado íntegramente y por primera vez, a cargo de la ESCRBCC, en un periodo de tres meses (en julio de 2000 y julio y agosto de 2001).

Restoration of the altarpiece of Sant Bernat and Sant Bernabé form the church of Sta. Maria de Montblanc.

In the 1960's a treatment was carried out that included using egg white. It has been found that the protein coat (the egg white) is insoluble and this has caused many problems for the present day conservators. The work was carried out in three months (July 2000 and July and August 2001).

Sílvia Cano, Josep I. Clusells, Cristina Lacabe, Yolanda Lanero i Lluís Segura. Ex-alumnes de Restauració d'Escultura d l'ESCRBCC.