Equip Docent

Materials | Materiales | Materials

Utilització de l'alginat com a material de reproducció en la restauració del retaule de Sant Bernat i Sant Bernabé de l'església de Santa Maria de Montblanc.

A l'ESCRBCC hem experimentat i posat a punt un procediment que dóna una bona solució al problema de reproduir petits objectes o fragments sense malmetre l'original. Consisteix a utilitzar l'alginat, un producte emprat en odontologia que, donades les seves característiques, difícilment pot causar danys. Amb el motlle d'alginat es fa una còpia d'escaiola i a partir d'aquesta es poden fer motlles i reproduccions de materials variats.

Utilización de alginato como material de reproducción en la restauración del retablo de San Bernardo y San Bernabé de la iglesia de Santa María de Montblanc.

En la ESCRBCC hemos experimentado y puesto a punto un procedimiento que ofrece una buena solución al problema de reproducir pequeños objetos o fragmentos sin lastimar el original. Consiste en utilizar el alginato, un producto empleado en odontología, que, dadas sus características, difícilmente puede causar daños. Con el molde de alginato se hace una copia de escayola y con ésta moldes y reproducciones de materiales varios.

Alginate as a material for reproductions: its use in the altarpiece of Sant Bernat and Sant Bernabé form the church of Sta. Maria de Montblanc.

A safe reproduction method for small objects or fragments has been tested in the ESCRBCC. It consists of using alginate, a product used in odontology, which rarely causes damage due to its properties. From the alginate mould a copy can be made, from which other moulds can be made. These can then be used to make reproductions in different materials.

Sílvia Cano, Josep I. Clusells, Cristina Lacabe, Yolanda Lanero i Lluís Segura.
Ex-alumnes de Restauració d'Escultura d l'ESCRBCC.