Equip Docent

Museologia | Museología | Museology

Entrevista amb Malén Gual, conservadora del Museu Picasso de Barcelona.

El Museu Picasso es troba ubicat al carrer Montcada, integrant cinc edificis dels segles XIII i XIV, amb reformes dels segles XIV i XVIII, unificats con a museu en el transcurs del segle XX. Per aquesta disposició, en el decurs de l'existència del museu s'ha fet irremeiable una reestructuració de l'espai, tant per crear àrees necessàries per al personal, com per reubicar els fons seguint un discurs adient.

Les reformes que s'estan realitzant avui en dia el dotaran d'espais específics per a la conservació i restauració de l'obra de Pablo Picasso. El seu acabament està previst per a l'any 2003. Sobre l'origen, desenvolupament i funcions que realitza el departament de conservació ens ha ofert la seva aportació la conservadora del museu, Malén Gual.

Entrevista con Malén Gual, conservador del Museu Picasso de Barcelona.

El Museu Picasso se ubica en la calle Montcada, integrando cinco edificios de los siglos XIII y xv, con reformas de los siglos XVI-XVIII, unificados como museo a lo largo del siglo XX. Por esta disposición, a lo largo de la existencia del museo se ha hecho irremediable una reestructuración del espacio, tanto para crear áreas necesarias para el personal, como para reubicar los fondos siguiendo un discurso adecuado.

Las reformas que se están realizando hoy en día lo van a dotar de espacios específicos para la conservación y restauración de la obra de Pablo Picasso. Su finalización está prevista para el año 2003. Sobre el origen, desarrollo y funciones que desempeña el departamento de conservación nos ha ofrecido su aportación la conservadora del museo, Malén Gual.

An interview with Malén Gual, conservator of the Picasso Museum of Barcelona.

The Picasso Museum, in Montcada St., comprises five buildings dated of the 13th and 15th century. These were reformed in the 16th-18th century and unified to form the museum in the 20th century. This arrangement has made it necessary to restructure the space, not only to provide suitable areas for the staff members, but for the collection as well. The current alterations in the building will provide specific areas for the conservation and restoration of Pablo Picasso's work. These alterations are expected to end in the year 2003. Malén Gual has described to us the origin, development and tasks carried out by the conservation department.

Ana Galán Pérez i M. Teresa Pastor Valls, alumnes de 3er de Restauració de Pintura de l'ESCRBCC.