Formació Complementaria

Equip
Suscripció

Recorrent a la tradició.

Les assignatures que integren el primer curs comú dels estudis de Conservació i Restauració de l’ESCRBCC veuen en la tradició, no tan sols una idea inherent a la pròpia activitat professional, sinó també una realitat a la qual s’ha de recórrer acadèmicament. La crònica d’aquesta reflexió, en l’àmbit corresponent a l’àrea de volum, vol respondre a aquestes expectatives, utilitzant pràctiques d’un fort significat tècnic i artístic.
L’elaboració de motlles rígids per peces, arrelats en un procés sofisticat i necessitats d’una tècnica de gran ajustament, lluny de representar la manifestació d’una pràctica específica, formarà part d’aquest fet testimonial i centrarà tot el seu interès tant en els seus mecanismes d’elaboració com en els seus referents, útils en la primera i comuna formació del nostre alumnat.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Recurriendo a la tradición.

Las asignaturas que integran el primer curso común de los estudios de Conservación y Restauración de la ESCRBCC ven en la tradición, no tan sólo una idea inherente a la propia actividad profesional, sino también una realidad a la cual debe recurrirse académicamente. La crónica de esta reflexión, en el ámbito correspondiente al área de volumen, quiere responder a estas expectativas, utilizando prácticas de un fuerte significado técnico y artístico.

La elaboración de moldes rígidos por piezas, enraizados en un proceso sofisticado y necesitados de una técnica de gran ajuste, lejos de representar la manifestación de una práctica específica, formará parte de este hecho testimonial y centrará todo su interés tanto en sus mecanismos de elaboración como en sus referentes, útiles en la primera y común formación de nuestro alumnado.

07 i 08 La pulcritud y la “limpieza” del molde determinarán su rendimiento y la calidad de las copias. Las reproducciones son el verdadero lector de todo el proceso de vaciado y descifrarán la pertinencia de lo realizado (Ejercicio realizado por los alumnos de Primer Curso de la ESCRBCC. Fotografías: X. Alcalde).

Back to basics.

The subjects from the first course in conservation and restoration of the ESCRBCC see tradition not only as an inherent idea for the professional activity, but also a reality to where one should look academically. The chronicle of this thought has used the issue of volume, using practical methods of strong technical artistic meaning to answer some expectations.
The elaboration of rigid moulds with pieces is a sophisticated process that requires a very good fitting technique. This does not represent a specific practice but it is part of a testimony and centres its interest both in the technique and what it makes reference to. This is useful in the first course of common study.

Xavier Alcalde Ceravalls. Professor de modelatge i emmotllat de l’ESCRBCC i Coordinador de l’Àrea de primer curs.