Ves a l'índex

Clica per saber els objectius del treball
Necessitats nutritives i alimentàries
L'alimentació
La nutrició
Additius alimentaris
Additius autoritzats
Les dietes
Què és una dieta?
La dieta equilibrada
L'engany de les dietes
Anàlisi de dietes
Estudi de pes i alçada dels alumnes

A continuació exposaré el recompte que he obtingut de l’estudi de la relació pes-alçada d’alguns alumnes de l’institut. Les dades, els càlculs i els resultats es poden trobar a l’annex del treball, just al final de tot.

Aquests, m’han permès, com he dit abans de realitzar dues gràfiques, una per els nois i una altra per les noies (dels 104 alumnes, 55 són nois i 49 són noies) i m’han fet també arribar a unes conclusions determinades.

Tot seguit, us mostraré les gràfiques que m’han sortit en cada un dels dos grups (el nois i les noies).

Bé, la gràfica dels nois presenta un 21.81 % dels nois prims (per sota del 20), un 74.54 % normals (entre 20 i 25), un 1.81 % amb sobrepès (entre 25 i 30), un 1.81 % amb obesitat (+ de 30) i finalment un 0 % de nois amb obesitat preocupant. Això ens mostra que la gran majoria dels nois es troba en les condicions adequades i dins de l’índex ideal. Hauríem de destacar potser el percentatge de nois prims, ja que en alguns d’aquest seria possible l’existència d’alguna malaltia com l’anorèxia, i també s’ha de tenir en compte els que tenen nivells amb sobrepès i obesitats, ja que de la mateixa manera, es podrien presentar també algunes enfermetats de tipus cardiovasculars.

Ara ens fixarem en la gràfica de les noies. En aquesta trobem un 26.53 % de noies primes, un 63.26 % de noies amb l’índex normal, un 10.2 % de noies amb sobrepès , i un zero per cent tant de noies amb obesitat com de noies amb obesitat preocupant. Així podem dir, al igual que en el cas dels noies, que la majoria d’aquestes estan dins del nivell ideal, però potser ni han més massa primes i també amb sobrepès .

El percentatge de noies primes és més alt que els dels nois i en elles podria aparèixer també l’anorèxia, de fet, aquesta enfermetat es sol manifestar més en persones de sexe femení que en persones de sexe masculí. Però, per altra banda, podem observar també, que a la vegada hi ha més noies amb sobrepès , i és que poder les dones agafen els quilos amb més facilitat, i podria ser degut a què normalment fan menys esport o menys esforços físics. Per acabar, s’hauria de destacar que a diferència dels nois, entre les noies no hi ha cap cas d´obesitat.

Finalment, i de forma general, podríem dir que els alumnes de l’institut es cuiden força i que s’alimenten com realment ho han de fer, però sense deixar de banda que a alguns els hi cal engreixar-se una mica. Tot aquest tema d’estar molt prim i de seguir dietes està de moda, però ja hem vist que pot ser molt perjudicial per a nosaltres. Per tant, cal tenir cura del nostre cos i de la nostra alimentació, de manera que no ens sobri res, però que tampoc ens en manqui.

Torna al nivell superior