:: Objectiu
Fer que els alumnes comprenguin, mitjançant activitats
de sensibilització, el que realment significa perdre un dels dos
sentits més importants per a percebre el nostre entorn, la vista
i/o l'oïda.
:: Recursos
:: Procediment
Lliureu els mocadors i els fulls de l'alumne
(Student's
Worksheet) corresponents a aquesta sessió.
Nota: es possible, i comprensible, que algun alumne
es negui a embenar-se els ulls i/o tapar-se les orelles.
Aquests alumnes poden ajudar la resta i prendre cura que
ningú es posi dempeus sense estar acompanyat.
|
:: Activitat 1
Demanar als alumnes que s'embenin els
ulls (o que es fixin en un company que porti els ulls embenats)
com si fossin cecs i romanguin així durant uns minuts. Per
a aquesta activitat escolliu una música de fons suau, com
ara "blues".
Durant el temps que romanen amb els ulls embenats
es suggereix que es facin activitats de relació, com explicar
una història a un company, explicar on és una determinada
direcció o donar instruccions de com fer una activitat (de
plàstica, per exemple) amb molt detall.
:: Activitat 2
Demaneu als alumnes que es treguin la
bena; que escullin sis paraules de la llista "Feeling
Words" per a descriure els sentiments experimentats en la situació
anterior i compareu-les amb la resta de companys.
:: Activitat 3
Fer oracions amb les paraules de la llista anterior descrivint els
sentiments d'una persona cega respecte de la seva situació, i donar-ne
les raons. En acabar les llegiran per a tota la classe i les compararan
amb les dels seu companys.
:: Activitat 4
Repartiu taps per a les orelles.
:: Activitat 5
Repetiu les Activitats 1 y 2 (òbviament, no cal música en aquest
cas) però amb les orelles tapades.
:: Activitat 6
Els alumnes pensen en com s'ha de sentir una persona que té
sordesa permanent.
Formaran oracions amb el vocabulari de Feeling
Words i, en acabar, les compararan amb les dels seus companys.
:: Activitat 7
Els alumnes llegeixen les seves oracions i parlen
dels seus sentiments i els que creuen que experimenta una persona
cega o sorda.
Activitats opcionals
:: Activitat 8
Poseu la música de blues mentre es fa la lectura
del poema següent (es recomana que sigui el professor qui el llegeixi
la primera vegada en veu alta).
The Blindman's Song
I am blind, you outsiders. It is a curse,
A contradiction, a tiresome farce,
And every day I despair.
I put my hand on the arm of my wife
(colourless hand on colourless sleeve)
And she walks me through empty air.
You push and shove and think that you've been
Sounding different from stone against stone,
But you are mistaken: I alone
Live and suffer and howl.
In me there is an endless outcry
And I can't tell what's crying, whether its my
Broken heart or my bowels.
Are the tunes familiar? You don't sing them like this:
How could you understand?
Each morning the sunlight comes into your house,
And you welcome it as a friend.
And you know what it's like to see face-to-face;
And that tempts you to be kind.
Rainer Maria Rilke
:: Activitat 9
Els alumnes seleccionen les paraules que millor
descriuen els sentiments de l'autor de la llista Feeling
words i emplenen un cluster
map que després compararan amb el dels
seus companys, comentant semblances i diferències.
:: Activitat 10
Els alumnes confeccionen un pòster on inclouran
el poema, il·lustrant cada estrofa amb un dibuix que expressi els
sentiments de l'autor.
:: Activitat 11
Lectura i comentari del poema "The Blind Man
and the Elephant", una versió actualitzada d'un antic conte indi.
>>
http://www.mcps.k12.md.us/curriculum/socialstd/grade7/india/Blind_elephant.html
:: Written Exercises:
|
1
|
2
| 3
| 4
|
|