Go to the Site Map
1 | Presentació2 | Àmbit de desenvolupament de les activitats3 | Organització del treball4 | Organització dels recursos i dels espais5 | Organització dels continguts del projecte6 | Temporització7 | Seqüenciació de les activitats d'aprenentatge8 | Objectius9 | Continguts de procediments10 | Continguts de fets i conceptes11 | Valors, normes i actituds12 | Avaluació13 | Sessions teòriques14 | Clau per a la correcció d'exercicis15 | Film Viewing16 | Webquests17 | Final Tasks18 | Pàgines web per al professor19 | Referències bibliogràfiques

Go to the back pageGo to Site MapGo to the top Go to the next page

13 | Sessions Teòriques

>> Bloc Temàtic II | The Sensory Disabled | FULL DEL PROFESSOR | SESSIÓ 8

2. The Sensory Disabled. The Blind and the Deaf

:: Objectiu
Fer que els alumnes comprenguin, mitjançant activitats de sensibilització, el que realment significa perdre un dels dos sentits més importants per a percebre el nostre entorn, la vista i/o l'oïda.

:: Recursos

:: Mocadors grans per a poder embenar els ulls.
:: Taps de cera per a les orelles (del tipus emprat a les piscines).
::
Fulls de l'alumne (Student's Worksheet).

:: Procediment
Lliureu els mocadors i els fulls de l'alumne (Student's Worksheet) corresponents a aquesta sessió.

Nota: es possible, i comprensible, que algun alumne es negui a embenar-se els ulls i/o tapar-se les orelles. Aquests alumnes poden ajudar la resta i prendre cura que ningú es posi dempeus sense estar acompanyat.

:: Activitat 1
Demanar als alumnes que s'embenin els ulls (o que es fixin en un company que porti els ulls embenats) com si fossin cecs i romanguin així durant uns minuts. Per a aquesta activitat escolliu una música de fons suau, com ara "blues".

Durant el temps que romanen amb els ulls embenats es suggereix que es facin activitats de relació, com explicar una història a un company, explicar on és una determinada direcció o donar instruccions de com fer una activitat (de plàstica, per exemple) amb molt detall.

:: Activitat 2
Demaneu als alumnes que es treguin la bena; que escullin sis paraules de la llista "Feeling Words" per a descriure els sentiments experimentats en la situació anterior i compareu-les amb la resta de companys.

:: Activitat 3
Fer oracions amb les paraules de la llista anterior descrivint els sentiments d'una persona cega respecte de la seva situació, i donar-ne les raons. En acabar les llegiran per a tota la classe i les compararan amb les dels seu companys.

:: Activitat 4
Repartiu taps per a les orelles.

:: Activitat 5
Repetiu les Activitats 1 y 2 (òbviament, no cal música en aquest cas) però amb les orelles tapades.

:: Activitat 6
Els alumnes pensen en com s'ha de sentir una persona que té sordesa permanent.

Formaran oracions amb el vocabulari de Feeling Words i, en acabar, les compararan amb les dels seus companys.

:: Activitat 7
Els alumnes llegeixen les seves oracions i parlen dels seus sentiments i els que creuen que experimenta una persona cega o sorda.

Activitats opcionals
:: Activitat 8

Poseu la música de blues mentre es fa la lectura del poema següent (es recomana que sigui el professor qui el llegeixi la primera vegada en veu alta).

The Blindman's Song

I am blind, you outsiders. It is a curse,
A contradiction, a tiresome farce,
And every day I despair.
I put my hand on the arm of my wife
(colourless hand on colourless sleeve)
And she walks me through empty air.

You push and shove and think that you've been
Sounding different from stone against stone,
But you are mistaken: I alone
Live and suffer and howl.
In me there is an endless outcry
And I can't tell what's crying, whether its my
Broken heart or my bowels.

Are the tunes familiar? You don't sing them like this:
How could you understand?
Each morning the sunlight comes into your house,
And you welcome it as a friend.
And you know what it's like to see face-to-face;
And that tempts you to be kind.
Rainer Maria Rilke

:: Activitat 9
Els alumnes seleccionen les paraules que millor descriuen els sentiments de l'autor de la llista Feeling words i emplenen un cluster map que després compararan amb el dels seus companys, comentant semblances i diferències.

:: Activitat 10
Els alumnes confeccionen un pòster on inclouran el poema, il·lustrant cada estrofa amb un dibuix que expressi els sentiments de l'autor.

:: Activitat 11
Lectura i comentari del poema "The Blind Man and the Elephant", una versió actualitzada d'un antic conte indi.
>> http://www.mcps.k12.md.us/curriculum/socialstd/grade7/india/Blind_elephant.html

:: Written Exercises: | 1 | 2 | 3 | 4 |

Go to the back pageGo to Site MapGo to the top

Go to the next page