Entrevistes

L'ENTREVISTA EN EL CENTRE

L'entrevista és una conversa que té un propòsit o meta. És una font natural d'informació sobre els alumnes, són flexibles i fàcils de manejar, poden donar al psicopedagog mostres simultànies de la conducta verbal i no verbal de l'alumne.

1. Entrevistes Inicials: L'alumne s'acosta al psicopedagog, el seu acostament pot ser o no voluntari. El psicopedagog pot tenir molta o poca informació sobre l'alumne, les primeres entrevistes es dirigeixen a determinar la naturalesa i el context del problema.

2. Entrevistes per a identificació dels problemes.

3. Entrevista d'Orientació.

4. Entrevistes de Terminació.

5. Entrevista de situació de crisi: Es dóna quan els problemes quotidians provoquen una gran tensió a l'alumne, s'intenta donar suport, tractar amb calma i d'ajudar-lo.

6 . Entrevista d'observació: Aquesta entrevista proporciona una oportunitat per a observar les reaccions de l'alumne davant situacions ambigües, provocadores de tensió, conflictes, etc.

L'ESTRUCTURA DE L'ENTREVISTA

Aquesta depèn del seu propòsit, també de l'orientació teòrica, l'entrenament i les preferències personals del psicopedagog. L'estructura pot canviar durant el curs de l'entrevista.

ETAPES DE L'ENTREVISTA

• Principi de l'entrevista: en primer establir una relació harmoniosa i còmoda de comunicació, es pot realitzar amb una salutació cordial, un somriure, etc.

• Part mitjana de l'entrevista: Ha de ser suau i fàcil. Hi ha algunes tàctiques, com són: Les tècniques no directives: es realitzen algunes preguntes obertes. Aquests inicis minimitzen la tensió de l'alumne i ajuden a establir un bon rapport. Les tècniques directives: es realitzen preguntes que donen impressió de informalidad. Es procura no fer preguntes que suggereixin les seves pròpies respostes.

• Tancament de l'Entrevista: Proporciona dades valuoses per a l'avaluació com també per a enfortir el rapport. Es realitza una conclusió sobre l'entrevista

Algunes pàgines a Internet: