INICI

C.AUDIOVISUAL
UNITATS de Cultura Audiovisual (Imatge)

LES IMATGES COM A REPRESENTACIÓ    mòdul 1

El mòdul inicial es dedica genèricament a les imatges creades tecnològicament. Es reflexiona sobre la seva presència en la societat contemporània. S'aporten coneixements per a veure com les imatges seleccionen i utilitzen els referents reals i es treballa amb els elements bàsics que les caracteritzen (tècnics, formals, conceptuals, estètics i històrics). Totes aquestes qüestions s'introdueixen principalment a través de la fotografia.

Unitat 1
LES IMATGES

Unitat 2
SELECCIONAR I CAPTURAR LA REALITAT
Unitat 3
LA FOTOGRAFIA
Unitat 4
LES CÀMERES I D'ALTRES COMPONENTS
Unitat 5
LA PRÀCTICA FOTOGRÀFICA: L'ESTUDI. EL COS EN FOTOGRAFIA
Unitat 6
LA PRÀCTICA FOTOGRÀFICA. DEL LABORATORI A L'ORDINADOR
Unitat 7
HISTÒRIA DE LA FOTOGRAFIA

LES IMATGES I ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ     mòdul 2

Aquest segon mòdul es dedica exclusivament a l'ús de les imatges en el camp de la comunicació. Es tractaran diferents qüestions sobre la utilització de les imatges per a tractar, transmetre o generar informació. Es continua treballant amb la fotografia i també es comença a parlar de les narracions audiovisual, del mitjà vídeo i de la televisió.
Es treballa amb referències del camp del fotoperiodisme i la fotografia documental, de la fotoil.lustració i de la publicitat i, també, del cinema documental, del reportatge televisiu i de la creació multimèdia, ja que s'incideix en la presència de les imatges en l'entorn comunicacional d'Internet.

Unitat 8
MANIPULACIÓ I TRACTAMENT D'IMATGES
Unitat 9
EL FOTOMUNTATGE. PROPAGANDA POLÍTICA I PUBLICITAT
Unitat 10
LA NARRACIÓ GRÀFICA: EL REPORTATGE FOTOGRÀFIC
Unitat 11
EL REPORTATGE TELEVISIU I EL DOCUMENTAL
Unitat 12
ESPAI WEB

LES IMATGES I LES NARRACIONS DE FICCIÓ     mòdul 3

El tercer i últim mòdul es dedica quasi exclusivament a les imatges en moviment i al seu ús per a construir narrracions de ficció. Es treballen qüestions relacionades amb el cinema, les telesèries i les imatges animades. S'aprenen els processos bàsics de vídeo. També es reserva un espai dedicat a l'art contemporani i a l'ús que aquest ha fet dels mitjans audiovisuals.

Unitat 13
HISTÒRIA I EVOLUCIÓ DE LA TÈCNICA CINEMATOGRÀFICA