EUA

Estiu 2003

6 -08-2003 Anem a dormir a Barcelona el dia 5 a casa d’en Jordi i l’Anna.Sortim el dia 6 a les 10:40. Arribem a les 19:20. Hora local a Nova York les 13:20.Hem hagut d’omplir un formulari verd, el visat. OBLIGATORI donar una adreça al país, com que no n’ havíem posat cap ens fan sortir de la cua. Ens cal inventar una adreça “Marriot Hotel”; estem a punt de perdre l’enllaç.Podem enllaçar amb el vol que ens porta a Los Angeles. Lloguem un cotxe HERTZ, cap problema. Amb una “shutle” anem a la centralñ que tenen a l’aeroport, lloguem un FOCUS license 4XVP677Agafem la ruta de la costa ( al costat de Ventura) cap al nord i lloguem un motel per 65$, estem molt bé. Descansem.Els motels tenen diferents preus segons el que llogues “queen” + barat , king + car ...

7-08-2003 Ens aixequem aviat, agafem la 101 buscant Solvang, ens van perdre. Ens aturem a Santa Mariaa comprar i esmorzar. Van seguir cap a San Luis Obispo, vam comprar la targeta per telefonar i vam telefonar a casa. Sortim direcció Wasco, carretera 46.Vam visitar el Sequoia National Park, el Giant Forest, Moro Rock i el General Sherman Tree.Dormim de camping al Stony Creek ( 16 $)

8-08-2003 Ens aixequem a les 6 del matí i anem a Kings Canyon passant per la carretera del Hume Lake. Hem caminat 16 km fins a les Mist Falls. Hem anat al Sequoia Park i hem vist el General Grant Tree val la pena!Anem direcció al Yosemite Park. Ens passem mitja tarda a Fresno buscant un adaptador per la bateria de la màquina de fotografiar, al final la trobem.Els motels que anàvem trobant pel camí oscil·len entre 75 i 85 $. Tot està molt ple.Ens quedem a uns 20 km de Oakhurst, ens costa 74 $ per nit. Ens n’hi quedem dues. Dormin com reis ( com el llit)

9-08-2003 Ens aixequem a ¼ de 7 disposats a anar a caminar a Yosemite. Arribem allà i visitem Mariposa Grove, vam poder veure les sequoies gegants i la que abans es passava per dins amb cotxe Wawana. Ara n’hi ha una que està foradada i passa la gent per dins. Vam caminar 10 km. Després vam anar al Yosemite valley. Van enfilar camí cap a John Muir trail en direcció a Nevada falls. Després d’una suada i esforç arribem a la Vernal fall, és espectacular però el camí també, l’últim tram són tot escalons en vertical. En Joan es va banyar a dalt a l’Emeral pool. Hi havia com uns tobogans d’aigua ( naturals) on la gent s’hi tirava. Estàvem cansats i no sabíem si la Nevada fall quedava gaire lluny i al final vam decidir baixar.A la tarda vam anar al Glacier point , 10 punts! És preciós, es veu ¼ part de la vall i és grandiós, imagina’t com n’és de gran tot això. Des d’aquí es veuen els dos salts d’aiguaon havíem anat d’excursió el matí. Es veuen petits d’aquí dalt! Ah! A part de veure mils d’esquirols, hem pogut observar cérvols, “steller’s “ ( ocells blaus) i un grizzly ( bear)Dormim com reis!

10-08-2003 Ens despertem a les 6, passem altra vegada pel Park Yosemite, agafem el Tioga pass, el paisatge preciós. Arribem al Mono lake, hi podem veure unes formacions espectaculars. En Joan es banya, surt completament blanc degut a la saturació de salt, fa una olor especial i el banyador li queda encarcarat. Dinem a Bishop, molt bé el menjar que hem comprat i després ... cal travessar el DEATH VALLEY Ui,ui,ui ...La veritat és que és una experiència inoblidable, l’aigua del cotxe sens va escalfar i el radiador va estar a punt de petar. 49º al mig d’un paisatge llunàtic. Si s’espatlla el cotxe, on et poses? A fora no s’hi pot estar. Bé ... vam arribar a LAS VEGAS a les 20.30. Per més que ho havia vist a les pel·lícules, per més que t’ho expliquin, si no ho veus no ho creus! És grandiós, majestuós, aquí si que veus el súmmum de la societat de consum, gastant, gastant, gastant ... és com Disneyworld per adults. A mi m’ha impressionat. Trobem motel molt bé de preu comparat amb la zona d’on venim que hem pagat el doble. Ens costa 38 $. Estem molt bé.Anem a sopar de buffet lliure a l’Excalibur ( 28 $ tots dos). Ens gastem 20 $ a la ruleta, anem a fer una volta i a la 1 i ¼ anem a dormir al mig d’una multitud de gent que no sé quan dorm.

11-08-2003 Jo dormo molt bé, en Joan té l’aire acondicionat al costat i té fred. Sortim a les 8:30 a fer una volta. Visitem el New York, el Caesar Palace, tornem a l’hotel, ens dutxem perquè la calor és horrorosa. Tornem les claus a les 11 però deixem el cotxe aparcat allà i anem a fer un lounge a l’Excalibur (9’95$ buffet lliure molt bo)Conduïm direcció nord (route 15) cap a Saint George, agafem la direcció de Kanab i abans d’arribar-hi ens parem a dormir a FREDONIA, UNA HABITACIÓ al Motel Grand Canyonens costa 27 $ amb nevera i microones, com que la nevera no funciona ens canvien a una altra habitació molt millor amb 2 llits amples. Té un jardí a davant on aprofitem per menjar tots els dies. Ens hi que dem 3 nits. El paisatge és molt bonic, de l’Oest, de pel·lícula d’indis.

12-08-2003 Ens aixequem aviat. Arribem a les 9 al Brice Canyon. Al matí anem des de Sunrise point al Brice point. A la tarda vàrem combinar el Queen’s garden i el Navajo trail, sortint del Sunrise point i arribem al Sunset Point. És un parc ple de hodoos que l’aigua va formar fa mils d’anys. Valen la pena les caminades.

13-08-2003 Anem al Zion parc. Fem les visites seguint les indicacions del guarda del visitor centre. Hem fet el camí fins arribar als narrows, el començament d’un canyó que es va estrenyent. Després hem visitat Weeping rock, que és una muntanya que “plora”. Hem anat a la Low middle and upper pool. En Joan s’ha banyat. Jo m’he remullat després d’una pujada amb un sol de justícia. A la tarda hem tornat a anar als narrows perquè en Joan al matí n’ha fet un tros i s’ha quedat amb les ganes de fer-ne més. És un camí pel riu (anem jo amb bambes i en Joan amb sabatilles de plàstic) que vas seguint tot el canyó, el tros que vulguis. Caminem una hora endins del canyó i tronem.És un parc de color vermellós amb canyons estrets i molt alts. Està molt ben organitzat, tenen un servei de shuttles gratuïtes que et porten al començament dels diferents trails.Al tornar a Fredonia comprem fòssils ( “caca de dinosaure”).

14-08-2003 Anem cap el Grand Canyon North Rim. Al matí baixem el Kaibab trail , arribem fins el Supai tunnel. La baixada és fàcil, però la tornada... Aquí si que has de fer cas del que diuen els prospectes: porta aigua, menjar, barret, no intentis arribar fins a baix (23 km) i tornar en un dia, evita les hores de més calor, ... perquè realment et pots quedar fregit!En el camí veiem persones que fan el trail pujats en burros i podem veure ( sobretot sentir) un escurçó.Tornem a dinar al campground. Hem pagat 15 $ per acampar, està molt ben acondicionat amb dutxes i tot. A la tarda fem el trail que va del campground al lodge. Quan estàvem al lodge vam veure una turmenta de llamps i trons que va descarregar sobre el Canyon, vam pensar que s’aniria allunyant, doncs no, a la nit va descarregar durant 3 o 4 hores sobre nostre. Un dia que dormim a la tenda i ens fa gropada!

15-08-2003 Ens aixequem a les 5:30 per anar a veure la sortida del sol al Lodge del Gran Canyon. Val la pena. Després anem al Cap Point i al Cap Royal per veure diferents punts de vista del canyó.A les 11 tornem al campground, recollim la tenda que ja s’ha eixugat i marxem en direcció Monument Valley. Passem per Glen Canyon i dinem davant del Powell Lake, alpoble de Page, és un lloc molt turístic, però el llac és bonic de veure. A la tarda seguim cap a Kayenta. Ens parem al Navajo National Monument que és una desviació de la route 458, has de caminar 1 km i des de dalt un mirador pots veure un antic poblat navajo molt semblant als que veurem a Mesa Verde.Parem al Monument valley, una formació rocosa típica de les pelis de l’Oest. Tota l’estona hem creuat terra dels navajos, viuen en unes condicions pèssimes, al menys el que es veu, les cases són prefabricades i petites ( semblen barraques) , no sé n’hi d’on treuen l’aigua. Està tot tan abandonat que no poden escoltar cap emissora de radio al cotxe. Al territori navajo van una hora menys que a la resta de l’estat de Utah.Ens quedem a dormir abans d’arribar a Mexican Hat, dins de territori navajo (63’22 $)

16-08-2003 Ens aixequem a les 6, anem a fotografiar el Monument Valley.Sortim en direcció Blanding i visitem el Bridge Natural Monument, és un petit parc amb ponts naturals molt bonic i majestuós. Dinem a Blanding a davant d’un super on hem comprat el dinar: una sopa, un tros de carn de porc o pollastre, 1 postre i beguda ens costa 12 $.Ens quedem en un motel a Moab, paguem 101 $ ( 2 nits) comparat amb el d’ahir aquest és una joia, esmorzar inclòs i 2 llits “kings”. A la tarda aprofitem per visitar un tros de l’Arches National Park.

17-08-2003 Com sempre ens hem aixecat aviat, a les 6 ( hem canviat d’estat i aquí a Utah són les 7).Hem anat a Canyonland, hem fet diverses excursions. Després hem anat a la vora del riu Colorado per veure pintures dels indis.Hem dinat al Motel. A la tarda hem tornat a l’Arches Park per acabar de veure el que ens quedava.Tenim problemes a una roda, perd vent, a veure si demà ho arreglem. Anem a sopar a una pizzeria ( 9$ cada un i podem menjar buffet lliure)

18-08-2003 Anem a un “TIRES” ( un que arregla neumàtics) a veure si ens pot arreglar la roda que finalment està rebentada ( si ens costa fins a 25 $ la casa del cotxe ens ha dit que ho arregléssim, ens costa 12’45 $ )Anem cap el Dinousar Park. Arribem al poble i ens decepcionem del tot, allà no es pot veure res, només punts en el paisatge que no valen la pena, ens diuen que si volem veure fòssils hem d’anar al poble del costat Jensen . Això si que val la pena. Et porten amb un trenet a veure un tall de la muntanya amb els fòssils que troben. És impressionant, milers de fòssils enganxats a la muntanya... També vam poder veure pintures índies.Anem a dormir al poble de Fruita ja baixant cap a Cortez.

19-08-2003 Hem creuat el Colorado National Monument ( és un paisatge). Deprés anem al Black Canyon, és molt diferent dels paisatges que havíem vist fins ara. Conduïm fins a Durango, passem per alta muntanya, a més de 3000 m. Passem per valls precioses que fan pensar en Suïssa o Àustria. Passem per antics pobles miners.Arribem a Mancos, una mica abans de Cortez, on dormim. Agafem 2 nits (87’60 $ en total).

20-08-2003 Anem a visitar Mesa Verde, són una sèrie de poblats indis de les tribus PUEBLO. De lo millor del viatge, val molt la pena. Al matí visitem Long House i Step House. Com que hi ha molta gent de les coses importants el Cliff Palace i el Balcony House només en pots visitar un i amb guia. Nosaltres agafem entrades per tots tres. Ens costa 15$Demà visitarem el Balcony House diuen que es per aventurers i per agafar les entrades cal que primer passis per una petita caixa de fusta, si no passes no pots agafar l’entrada ( en Joan va passar ben just) A la tarda anem a visitar Cortez, ens comprem roba ( cap problema amb les talles) Arribem al motel a les 21h, per nosaltres, per la vida que fem aquí, és molt tard.

21-08-2003 Hem tornat a Mesa VerdeBalcony House, teniem hora a les 9. Diuen que és per aventurers i és ben cert. Primer has de pujar una escala de fusta que impressiona bastant i després passes per un túnel que Déu ni do.Després viatgem cap a Nuevo México 550 sud, per anar a visitar la Chaco culture però ens trobem que la única carretera que hi porta és sense asfaltar i en molt mal estat. No ens volen arriscar a tenir un accident en una carretera de terra al mig d’una reserva india. Desistim. Després de fer una volta de 150 km anem a dormir a Gallup. Sense voler hem creuat una reserva dels navajos i una dels apaches. Dormim per 39’99 $. Avui hem dinat a Cuba.

22-08-2003 Avui ens hem aixecat bastant aviat, a les 5:30. Amb els diferents canvis d’hora ja no sabem si són 2/4 de 6 0 de 7. Eren 2/4 de 6 però bé, ha anat perfecte per fer les coses amb calma.Ens dirigim a Flagstaff, al matí visitem el Petrified Forest National Park. La gran erosió ha deixat al descobert centenars de troncs petrificats, és un paisatge desèrtic, llunàtic, especial.Busquem un motel Rode Away motel ( ens costa 49,55 $), és cap de setmana ja se sap que són més cars.A la tarda anem a visitar el Sunset Crater, és un parcque es troba en un antic volcà i tot el paisatge que l’envolta són camps de lava. Hem visitat també les ruïnes Wupatki, que es troben dins el mateix parc. A les 21h som al llit a punt de dormir.

23-08-2003 Avui hem anat al Grand Canyon South Rim. És molt més espectacular que el North Rim. Hem passat el dia allà, des de les 8:30 a les 18h. Hem caminat uns 12 km tot seguint el RIM. Val la pena. Hem vist tempestes, pluja, l’arc de Sant Martí, sol i molt de paisatge ...Hem anat a dormir a Kingman ( 29’55 $ donant un cupó dels que surten a les revistes dels motels. Ja és el tercer que ens accepten, t’estalvies força dinars).Hem anat a sopar en un lloc de menjar ràpid: fish&chips i en Joan una selecció de cosetes, 17$ en total. Si demanes aigua sense embotellar no te la cobren.

24-08-2003 Avui hem anat al Joshua Tree, és un parc natural que és troba al desert,està ple de cactus i plantes que arriben a ser arbres, és bonic de veure perquè és molt diferent dels trossos de desert que havien vist fins ara.A la tarda arribem a Los Angeles; anem a Holliwood Boulevard, passegem pel carrer de les estrelles i arribem fins el teatre xinès on abans repartien els oscars i on hi ha les mans i els peus dels artistes més famosos de la terra.Dormim per 50$ en un motel al costat de l’aeroport.

25-08-2003 Hem anat a Universal Studios, és un parc com Disneywold, amb moltes atraccions i cinemes en 4 dimensions, no hem entrat perquè costava 47 $ per persona. Ens hem passejat per les botigues i els voltants.Hem conduit fins a Malibú, en Joan s’ha banyat, i després hem anat fins a Santa Mònica. És un lloc súper turístic i luxós, amb ambient a tope. Al tornar al motel ens vam arriscar a sortir a comprar a un súper dels voltants ( un barri molt pobre amb tot de reixes per protegir les propietats) la gent ens mirava amb curiositat

26-08-2003Arribem fins a San Juan Capistrano, un poble on hi ha la primera missió fundada per Fray Junipero Serra. El poble està molt ben cuidat, amb moltes cases fetes de rajols de fang.Després hem pujat per la route 1 cap al nord. Ens hem banyat a Laguna Beach, i hem passat per Huntington, i hem tornat al motel.Demà agafarem l’avió cap a Nova York i de Nova York a casa.

IMPORTANT: Algunes consideracions per viatjar a USA.

FOTOS

2002 CANADÀ

LLEÓ 2002 / 2002 LEÓN

EUA 2003a (SUDOEST) EUA 2003b

2003 EUA (a) / 2003 EUA (b)