EUA

Estiu 2004

MAPA VIATGE

6-07-2004 Sortim a les 14:35, arribem a Atlanta a les 6:50 del meu rellotge. D’Atlanta volem a Seattle.D’aquí a espolla hi ha una diferència de 9h.Lloguem un cotxe a l’aeroport de Seattle amb la companyia “El Alamo”. Dormin a la carretera en direcció route 90 Est per 62$. Ens aixequem aviat.

7-07-2004 Ens aixequem a les 5:30, viatgem tot el dia per la 90 Est i després per la 2 Est, en direcció al Glacier National Park. Ens quedem a dormir al poble de Hungry Horse, dormim per 59 $. Tinc son tota la tarda.

8-07-2004 En aixequem a 2/4 de 7 i anem cap al Glacier Park. Al matí anem cap a Polebridge. Deixem el cotxe a Bowman lake i caminem 9 km per anar a veure el Akokala lake, és preciós, la pujada ha estat dura, sobretot perquè és el primer dia i no estem entrenats. Per tornar 9 km més!Parem a una botiga-bar-fleca al costat de Polebridge, fem un cafè i una pasta.A la tarda anem a visitar Avalanche Creek i fem el trail of the Cedars, són 7 km anar i tornar, és un camí que porta a Avalanche lake, és ben bé un circ glaciar amb les muntanyes que regalimen aigua fins el llac.Aquest matí, abans de fer tot això, hem parat la tenda a Sprague Creek davant del llac Mcdonald. Et registres tu mateix posant els dinars en un sobre, paguem 15 $.

9-07-2004 Ens aixequem a les 5:30, arrepleguem la tenda i marxem a visitar les cascades de St Mary Falls i Virginia Falls ( 5 o 6 km d’excursió)Abans hem passat pel Logan Pass, un lloc molt bonic, hem pujat un tros de la muntanya i hem fet fotos del glaciar. Hem vist 2 marmotes.Hem plantat la tenda al càmping de St. Mary ( ens costa 17 $) i hem pujat cap a la frontera amb el Canadà per fer una foto a la Chief mountain.Hem dinat a St. Mary Glacier. A la tarda hem caminat més de 20 km. Hem pujat un tros del Glacier Grimell, després hem baixat al llac Grimell ( de color maragda ). Hem donat la volta al llac Josephine i al llac Swifteurrent.

10-07-2004 Ens aixequem com sempre aviat i visitem el tros que ens falta del Glacier Prak, la part del Two Medecina Glacier. Caminem fins a les Twin falls i pugem al Upper Medecine lake. Són uns 12 km. Ha valgut la pena! Cada un d’aquest llacs és com una postal.Bé, ja deixem el Glacier Park , aquests dies hem vist un piló d’animals: un ós amb tres cries, cérvols, perdius, conills, marmotes, conillets de les praderes, esquirols, ...A la tarda ja hem travessat les parderes americanes i anem cap a Yellowstone. Pel camí hem dinat en un restaurant i hem menjat una autèntica hamburguesa de bou amb amanida, ens costa 16 $ tots dos. Ah i prenem un regular coffe i un iced coffe per fer pair.Dormin en un motel a Townsend.

11- 07-2004 Vam arribar al parc de Yellowstone i vam buscar una cabina per dormir a l’entrada del parc, al poble de Gardiner. N’agafem una que ens costa 64 $ la primera nit ( era diumenge) i 62 $ la segona + taxes. Hi estem molt bé.Del parc visitem Mammouth Hot Springs, són formacions que es produeixen degut a les aigües termals, després visitem la Canyon Area. Fem les excursions corresponents, és un canyó molt bonic ( més petit que el Grand Canyó però déu n’hi do), amb molts colors de roques, el riu al fons i cascades. El primer dia hem pogut gaudir de les fonts termals ( molt originals) i una gran quantitat d’animals: elx, cérvols, bisons, wapitis, marmotes,...

12-07-2004 Avui hem dormit fins tard, cap a les 7. Hem fet una mica de relax i hem marxat cap al parc. Al matí hem agafat la carretera cap al Roosevelt Lodge, hem caminat uns 9 km fent el trail que ens porta al Lost Lake i al Petrified tree. Després hem seguit la carretera en direcció est fins un punt on estava tancada per obres ( extenses praderes).Mentre dinàvem al Roosevelt Lodge ha aparegut un ós que ens ha passat pel davant a pocs metres.De tornada hem visitat la Tower Fall, però abans hem vist un ós negre amb dues cries, maravellós.Després hem agafat la carretera cap a la Northesat Entrance on hem pogut veure el grup més nombrós de bisons americans en llibertat, un altre ós, cérvols, ...

13-07-2004 Arribem a Yellowstone Old Faithful Lodge per veure si hi ha una cabina per poder llogar. Tenim la sort que un senyor n’acaba de cancel·lar una que està situada a davant del Old Faithful Geyser !, ens costa 85 $ però és la millor cabina del parc per la seva situació. Estem com senyors, lavabo i dutxa inclòs. Durant tot el dia visitem la zona dels guèisers. Veiem en erupció els següents guèisers: Old Faithful, perquè com el seu nom indica surt fidelment cada 92 minuts. Els altres ja costa més d’ensopegar-los, és un joc de paciència, cal anar a buscar un mapa que varia cada dia. Les hores marcades en el mapa són aproximades i oscil·len en marges de 2 hores, cal tenir molta paciència. Bé doncs enganxem el Castle Geyser, el Grotto, el Riverside el Daysi, a part veus un piló de calderes, hot springs, fumeroles, és un paisatge que no sembla real. Cap al vespre és bonic de veure totes les fumaroles, com si centenars de pagesos haguessin encès foc, per cremar brossa. Aquí d’animals només hem vist elks i bisons. Aquesta entrada del parc és com si fos la rambla de Barcelona, hi ha milers de visitants que només venen a veure els guèisers. Recomanem veure la part nord perquè encara que aquesta és molt original, aquella és molt més verge.

14-07-2004 Ens hem aixecat per veure l’Old guèiser però ens ha passat el moment. Hem pogut veure un bisó que havia passat la nit al costat del guèiser per aprofitar la seva escalfor. Hem anat cap a la carretera de l’East Entrance, hem visitat la Sulphur Caldron i the Mud Vulcano, són calderes de sofre i aigua bullent. A la zona de Mud Vulcano hi ha moltes calderes ( black dragon, ...)Hem anat a caminar a veure el Natural bridge. No té l’espectacularitat dels ponts dels parc dels Arches que vam veure l’any passat, però és molt bonic, sembla un pessebre.Dinem i ja anem cap al Teton National Park. Després de dinar fem una volta al costat d’un llac i al costat d’un petit estany veiem un animal anomenat Bull moose, és estrany de lluny sembla un burro però és com una mena de cèrvol. Té les potes primes perquè li agrada estar a l’aigua.Dormim a Jackson, un poble ben bé de l’oest, és molt turístic. Hi ha estacions d’esquí molt a prop i molta animació. L’habitació ens costa 70 $.

15-07-2004 Anem de compres, al matí a les 8 el súper ja és obert. Anem a fer una excursió al Teton NP, el trail que va de Cascade Canyon al Jenny Lake. Primer agafem un barco per creuar el llac, ens costa 7$ a cadascú anar i tornar, però t’estalvies 5 Km. Caminem 3 hores, és una excursió d’alta muntanya però molt suau, molt platxeriosa, vas pujant a poc a poc al costat del riu. Veiem un cérvol i una marmota. A la tarda fem el ronso al Motel que per cert són súper amables i després anem a la biblioteca a enviar un e-maila en Sergi. Ens passegem per Jackson, totes les cases són com les que es veuen a les pel·lícules. Tot és més car que en altres llocs.

16-07-2004 Sortim de Jackson cap a Idaho Falls i Twuin FallsVisitem Craters of the Moon NP., ‘es un parc molt semblant a un que vàrem anar l’any passat, però molt més extens. Seguim un trail fins a unes coves itenim les explicacions d’un ranger sobre les formacions que anem veient al llarg del recorregut. Dinem en una picnic àrea del visitor centre.Dormim entre Twin Falls i Hagerman en una cabina d’un càmping, ens costa 32’40 $. Anem a sopar a un restaurant al costat del càmping. La Puri menja un “solomillo” i en Joanun entrecot amb patates de Idaho que segons resen les matrícules dels cotxes són les millors patates del món. Realment són molt bones! La carn boníssima, això més una amanida i un cafè ens costa 34’50 $. Són molt amables.Les Twin Falls decepcionen perquè hi han construït una presa i les Shoshone falls han desaparegut degut a l’intens regadiu de la zona i a una central hidroelèctrica.

17-07-2004 Avui hem fet molts kilòmetres, uns 600, hem vist unes dunes molt boniques i al poble de Juntura hem vist un rodeo. També hem vist una “parade” a Nampa, era una desfilada de cowboys muntats a cavall, tots guarnits amb les millors gales. Aquí també hem comprat els dos barrets de cowboys pels nostres fills (74 $). Hem vist paisatges diversos, trossos molt rics però també hem passat per zones desèrtiques. Dormim al costat de Chemult per 42’40 $. Està molt bé, estem davant del Crater Lake NP.

18-07-2004 Sortim a les 7 cap al Crater Lake. És un llac que es troba dins el carter d’un volcà. A dins del crater també es poden observar petits craters secundaris. El paisatge és molt bonic, encara trobem neu. Fem una volta a tot el crater amb cotxe, veiem una mare cabirol i dos petits. Anem cap a Brandon, a la costa d’Oregon. Hi arribem havent dinat, anem fins una mica més avall de Port Orford. És una costa espectacular, amb platges immenses completament desertes. Trobem molt pocs turistes. Dormin a un motel que ens costa 52 $. Avui em recordo d’apuntar que la benzina està casi a meitat de preu . Estem gastant uns 100 $ per dia de pressupost.

19-07-2004 Visitem Cap Aragó, baixem a la platja, amb la marea baixa, i tot passejant sentim els crits de lleons marins! Els podem observar a l’altra banda d’on som, prenen el sol, n’hi ha tot un grup. Després anem a Sunset Bay, la recomanen per banyar-se. Hi ha gent que es banya, però fa un aire molt fred que no convida al bany. Anem seguint la 101 Nord, pujant la costa. Ens parem a recollir fòssils a Beverlly beach al costat de Newport. Abans ens havíem parat al costat de Florence per gaudir d’un paisatge de grans dunes de sorra, són muntanyes al costat del mar. Hem dinat a un restaurant, salmó i un peix que es diu “snapper”, molt bo, ens costa 26 $ a tots dos. Dormim després de Garibaldi Nehalem, en un motel que té el lavabo a fora de l’habitació, però està molt net i bé. Paguem 46 $. Hem vist dos cérvols.

20-07-2004 Ens aixequem i seguim la costa que és molt maca, veiem la Haystack rock, molt normal. Travessem el pont sobre la desembocadura del riu Columbia per Astoria. Visitem la península de Long Beach, és molt turística però val la pena visitar-la. Hem arribat fins el poblat de Oyster ville, ple de cases d’època. Aquesta gent es dedica al cultiu de les ostres ( 1 dotzena d’ostres 4 $). Baixem al poble de Long Beach i passegem per la platja més llarga del món. Dinem a Raymond i a la tarda visitem el loop del llac Quinault, on comencem a veure la rain forest i seguim viatge fins a Kalaloch, on vam veure una platja fantàstica plena de troncs, ens vam quedar a dormir aquí per veure la posta de sol al Pacífic. L’acampada ens costa 16 $.

21-07-2004 Visitem el Hoh rain forest, fem el trail del Moosse. És preciós ple d’arbres gegants i molsa- Després anem cap a Mora, caminem per la platja de Rialto Beach fins que arribem a Hole-in-He-wall. És una platja grandiosa, deserta. Caminem fins a la punta final. Dinem a Forks en un restaurant xinès. A la punta de dalt caminem fins a la platja de Shi Shi, per anar-hi el camí sembla una selva tropical i en canvi estem passant a 50 metres de la costa. Anem a Cap Flattery i dormim en un camping del NP de Fairholm, paguem 10$. Avui hem comprat salmó vermell a un natiu al poble de Neah Bay.

22-07-2004 Hem visitat Sol Duc Hot Springs, i Sol Duc Falls. Després hem fet una excursió a Altair Hot Springs, que es troba a dalt de la muntanya. Caminem 8 o 10 km. Eren unes piscines d’aigua calenta on la gent es banyava.A la tarda hem anat a Hurracaine Ridge. Des de dalt de la muntanya es veu una vista panoràmica de l’estret de Juan de Fuca amb Vancouver al fons i a l’altre cantó les muntanyes de l’ Olimpic NP.Dormim a Shelton en un motel (63$). Avui hem vist cabirols...

23-07-2004 Avui hem anat al Mount Saint Helens. És un volcà que encara fumeja, està adormint ( a l’agost del 2004 i al 2005 es van produir erupcions). L’any 1980 la muntanya va explotar i va deixar anar lava, rocs i cendres en un radi de 19 km. La muntanya va quedar 400 m més baixa. És espectacular perquè surt del mig de les altres muntanyes, imponent. Busquem un motel camí del Mont Rainer NP, el trobem a Packwood ( 56$). Anem a fer una volta amb cotxe per la part sud del parc. El Mont Rainer és pla, imposa, s’alça d’entre totes les muntanyes del voltant. És nevat, ple de glaciars. La gent d’aquí en diu “la muntanya”. A la nit anem a prendre una beguda al bar del costat del motel, la gent del poble s’ho passa pipa amb el karaoke.

24-07-2004 Hem anat a visitar el Mont Rainer des del Sunrise point, és una vista molt bonica, hem fet una excursió on hem hagut de passar per sobre la neu. Fa un dia esplèndid. ( En tots aquests dies no ha plogut, només un dia a Yellowstone quatre gotes). Fa molta calor sort que a dalt la muntanya l’aire és fresc. A la tarda anem a l’entrada nord i per un camí sense pavimentar arribem al llac Mowich. Està ple de gent que es banya, es nota que és cap de setmana, suposo que són de Seattle i voltants. Arribem a Tacoma , camí de l’aeroport, agafem un motel per 3 nits ( 130’56 $)

25-07-2004 Per entrar a Seattle ens ha estat molt fàcil perquè estem situats a la 99 i aquesta carretera passa pel mig de la ciutat. Aparquem davant del port, al costat de l’estadi. Passem el dia passejant per la ciutat.No té res d’espectacular. El millor el mercat de peix, hem anat fins a la torre de comunicacions i hem pres un cafè a Starbucks

26-07-2004Hem agafat la route 5 cap al nord per visitar la península de Camano Island, tot és privat i no hem pogut arribar a cap platja. Hem anat a dinar a Anacortes, quina diferència! És molt bonic tot ple d’illes i raconets. Dinem de peix : salmó i gambes (38$)

27-07-2004Agafem l’avió a mig matí, el dia 28 a casa ...