PÀGINA WEB DE LA RAMBLA NOVA DE TARRAGONA

Transport Públic

RAMBLA NOVA DE TARRAGONA

Pròleg

El motiu d'aquesta pàgina web és mostrar el treball que han fet els diferents cursos de l'Escola Mare de Déu del Carme a la proposta de l'Ajuntament de Tarragona d'apradinar un monument o zona de Tarragona, de forma que cada col·legi de la ciutat apadrinarà un monument, o escultura, o edifici destacat o lloc emblemàtic de la nostra ciutat.
el nostre centre, després de molt deliberar va escollir... LA RAMBLA NOVA DE TARRAGONA.
A partir d'aquí va sortir la idea d'elaborar una pàgina web realitzada pels alumnes de 4t d'ESO, per a que d'aquesta manera posessin en pràctica el que havien après per una part a l'àula d'informàtica, i per una altra els coneixements adquirits en altres assignatures.

Rambla nova de Tarragona
Foto: Rambla nova. Autor: J.C. Sànchez

Introducció

S'ha de dir que a Tarragona existeix la Rambla Vella i la Rambla Nova. Aquesta web tracta d'aquesta última.
La Rambla Nova és una avinguda de 45 m d'amplada que travessa la ciutat moderna de Tarragona de sud-est a nord-oest (gairebé dos quiilòmetres de llargada). Presenta un ampli passeig central amb arbres i calçades laterals per als automòbils. Va de la plaça de les Corts Calatanes, on es troba la Torre dels Vents tocant a l'Hospital Joan XXIII (a l'oest), fins al Balcó del Mediterrani (a l'est), un mirador sobre el mar on els tarragonins van "a tocar ferro". Rebé el nom per analogia amb la Rambla de Barcelona, ja que no és cap antiga riera: el punt més proper al mar, el balcó del Mediterrani, és el més alt del passeig (42 m sobre el nivell del mar), mentre que la plaça de la Imperial Tàrraco està a 24 m sobre el nivell del mar.  La Rambla és l'eix central de la ciutat, escenari i símbol de molts tarragonins.

| ©2007 Col·legi Mare de Déu del Carme de Tarragona |