|
Els filòsofs pluralistes ja ho intuïren |
|
Per una banda es presenten vuit textos clàssics sobre les idees dels pensadors pluralistes i per altra vuit visiones posteriors o "actualitzacions" de les seves intuïcions. Un exercici que convida a establir relacions entre uns i altres.. |
|
Data d'entrada: 31/01/2016 |
1. Plató: la teoria de les idees |
|
Alguns aspectes de la teoria de les idees i la simulació d'aquesta que es fa en el llibre "El món de Sofia" de Gaarder. Exercici de construcció d'un esquema simètric dels dos mons platònics. |
|
Data d'entrada: 23/11/1996 Data d'actualització: 4-12-2008 |
2. Plató: el mite de la caverna |
|
El mite de la caverna de Plató és un dels més bells i emblemàtics textos de tota la història del pensament. Exercici de desmitologització del mite. El mite és un suggerent i actual retrat d'aspectes crucials de la situació humana. |
|
Data d'entrada: 23/11/1996 Data d'actualització: 22-11-2008 |
Aristòtil: superació de Plató |
|
El bàsic de la crítica d'Aristòtil a la teoria de les idees del seu mestre Plató. Exercici de seleccionar l'expressió compatible o deduïble. |
|
Data d'entrada: 6/12/2008 |
Un passeig pel jardí d'Epicur |
|
Si ja saps quelcom del pensament d'Epicur, filòsof de l'Hel·lenisme, pots completar, tot passejant, les expressions que falten en alguns dels seus textos. |
|
Data d'entrada: 12/12/2008 |
Si vas a l'Escola d'Atenes ... de la secció Taller de conceptes |
|
Si vas a l'Escola d'Atenes, intercatiu inspirat en el fresc de Rafael, podràs accedir a elements bàsics d'alguns pensadors grecs i de conceptes a ells associats. Pensadors: Pitàgores, Heràclit, Sòcrates, Plató, Aristòtil, Diògenes, Epicur, Euclides, Ptolemeo. |
|
Data d'entrada: setembre/2011 |
Cronos 1: Albada del pensament |
|
Cronos o marc històric dels orígens de la filosofia: minoics, micènics, del mite al logos. Document PDF |
|
Data d'entrada: novembre/2009 |
Cronos 3: Hel·lenisme |
|
Cronos o marc històric de l'Hel·lenisme filosòfic i científic. Document PDF |
|
Data d'entrada: novembre/2009 |
|
|
|