EUA - CANADÀ

Estiu 2005

MAPA

5-07-2005 Viatgem a USA (costa est). En Pau ens porta a l’estació de Figueres. Agafem el tren de les 6:54. Hem d’agafar el vol de les 11:35 destinació Filadelfia, allà hem de recollir les maletes, passar l’aduana i volar a Boston. Degut a retards i pel fet de portar unes tisores de bebè a la maleta de ma ( la Puri no se’n recordava) arribem amb el temps just d’agafar l’enllaç a Boston.Agafem el cotxe a l’ AVIS i ens dirigim en direcció Cape Cod, esperant trobar un motel a la carretera. No trobem cap motel i ja són les 10:30 de la nit. Dormim a Plymouth en un B&B que ens costa 125 $. L’esmorzar és fantàstic, tot de pastissos casolans dolços, boníssims. Hem dormit molt bé.

6-07-2005 A l’aeroport vam comprar la targeta per telefonar. Ens adonem que ens hem oblidat l’adaptador per poder endollar la bateria de la càmera, un problema per trobar-ne un, donem voltes i al final en trobem un a una botiga que es diu Radio Shack.Trobem un motel a la sortida 6 de la route 6 cap a Cape Cod. Té nevera i microones, perfecte! Ens costa 70 $ ( en costava 77 amb les taxes però plorant una mica ens l’han deixat per 70)Després de dinar al motel enviem un e-mail des de la biblioteca. Visitem la península de Cape Cod. Ens hem parat a Chatham i arribem fins a Provincetown. Hi ha un parc natural ple de dunes, llàstima que plou i no poden passejar. Tornem al motel, sopm i dormim.

7-07-2005 Ens hem aixecat a les 6:30. Hem pujat per la route 1 nord, per la carretera de la costa. Hem passat lluny de Boston. Ens hem parat a comprar roba a les botigues de Kittery, són botigues tipus “La Roca del Vallés”. Hem parat a The Yorks i hem seguit per Ogunquit i ens hem parat al petit poble de Kennebunkport. Realment un poble molt bonic amb cases sobre palafits. Hem fet una foto a la casa de vacances del president Bush.Hem seguit per la 295 nord i després per la 1 nord i hem parat al poble de Camden. El poble i els voltants són molt bonics, tota la costa, és una zona molt turística amb moltíssima gent.Els pàrkings són cars, la conducció lenta. Les cases són precioses, molt ben cuidadesi de luxe. Dormim en un motel per 60 $.

8-07-2005 A les 7 del matí hem pujat al Megunticook Mt. Hem caminat 1h 15’ Hem esmorzat al motel i hem marxat en direcció Acadia NP. Pel camí hem comprat llibres i una sopera de ceràmica a la route 1 en un “antiques” entre Bucks Port i Ellsworth. Hem trobat un home americà que viu tot l’any a Barcelona i ve a passar l’estiu a tocar Israel, al Maine.Hem comprat el dinar a Bar Harbor. Hem fet tota la volta a l’illa visitant Sand Beach, Thunder Hole, i hem arribat fins el punt més allunyat per fer el Ship Harbour trail . Hem continuat fen la volta a l’illa en direcció Bar Harbor i hem visitat el far de Bar Harbor Head, hi havia boira. Demà visitarem el mont Cadicall.

9-07-2005 Hem anat un altre cop a Bar Harbor per intenta enviar un missatge als nostres fills. La biblioteca estarà ocupada fins al migdia, decidim marxar en direcció al Canadà.Hem marxat en direcció Fundy NP agafant la 1 nord. Ens hem parat pel camí i hem dinat a Milbridge. Hem seguit per la 1, hem creuat la frontera amb Canadà sense problemes i al primer visitor centre hi havia servei d’internet. Hem pogut llegir i contestar els missatges dels nostres fills.Dormim a St. Stephen, el motel ens costa 80 DC. Està molt bé. Fem un bon sopar de verdura i ous bullits.

10-07-2005 És núvol i mig plou per això decidim deixar el PN de Fundy per la tornada.Hem visitat St. Helen’s i hem vist dos cabirols de Virginia i el primer pont de fusta cobert. Com que no veiem res del paisatge, decidim anar a Nova Escòcia fins a Cape Breton.Hem arribat allà cap a les 17h. Hem trobat un motel a Aberdeen, ens ha costat 50 DC + taxes. Encara que estàvem cansats, hem decidit anar fins a Sidney ( el nom ens feia gràcia). Caca de la vaca, molt lleig. De tornada hem parat a North Sidney. Feien un concert a l’aire lliure. La gent l’escoltava de dins del cotxe i al final de les cançons tocaven el clàxon. Hem fet una bona dosi de kilometratge ja que al fer mal temps hem aprofitat per viatjar. Hem vist 2 cries de mapache al mig de la carretera.

11-07-2005 Ens aixequem amb sol, però aviat s’ennuvola i comença a fer mal dia, llàstima ...Pugem cap a Cape Smokey, no veieem gaire res. Hi havia molta boira. Continuem el viatge cap al nord i en arribar a Neils Harbor el temps canvia; és un poblet de pescadors molt bonic. Aprofitant les clarianes anem a caminar fins a una punta; trobem un cementiri dedicat als navegants desconeguts que havien perdut la vida en aquelles aigües White Point. Seguim cap a Cape North, torna a ploure; seguim cap a Pleasant Bay i dinem abans d’arribar-hi en un lloc preparat per menjar amb aigua corrent i lavabos. El temps millora i s’obren mes clarianes. Podem gaudir de la vista de Cape Rouge i Corney Brook. Aquí podem veure balesnes pilot!, van en grup i tenim la sort de veure-les !! També podem veure un grup de 7 o 8 foques. Ja estem contents! Passegem per la platja i recollim pedres.Seguim el camí en direcció Cheticamp i Invernes i tornem a Aberdeenon tenim el motel. En resum un dia bonic, malgrat el temps.

12-07-2005 Ens hem aixecat i “cloudy and some shovers”. Què hi farem! Hem agafat la carretera de la costa 99 fins a Port Hood on hem trobat una platja molt maca de sorra per caminar. Hem telefonat i hem pogut rebre notícies dels nostres fills.Hem visitat Cape George, en aquell moment no plovia i hem pogut visitar el far i els voltants. Hem seguit per la route 245 direcció Truro, hem sortit 2 0 3 vegades de la carretera per trobar un súper i res. Ens ha costat molt trobar la carretera 2 west, però al final a 2/4 de 5, i per casualitat, hem anat a parar al mateix lloc on havíem dinat dos dies abans. Hem menjat pollastre a l’ast, amanida de tomata i un gelat small ( però grandiós) per 1’5 $ cada un. Hem visitat Five Islands, un lloc amb penya-segats de color de fang i on hi ha marees molt intenses. Hem trobat lloc per dormir en uns “cottages” a Parrsboro. El “cottage” és molt antic, una cabana amb un llit de molles i llum de gas. La senyora ens ha dit que estàvem a 5 milles del lloc més famós del món en troballes de fòssils. Hem intentat arribar-hi i ens hem aturat en una platja meravellosa: Two Islands (no hem trobat fòssils).Quan ja marxàvem, fent una volta, hem trobat el lloc on es troben els fòssils. Demà el visitarem. Al vespre al “cottage” i fent servir una cuina elèctrica molt rudimentària hem bullit ous i aigua per fer sopa. Hem comprat maduixes i “apple pie”. El cottage ens ha costat 57’5 DC.

13-07-2005 Anem a Two Islands Per veure les petjades de dinosaures. Ara espero en Joan que ha anat a mirar el mapa. La pau aquí és indescriptible: un picot, uns ocells que criden i la remor del mar, però fluixeta ...Hem anat en direcció Cape Chignecto, no l’hem pogut visitar perquè s’ha de fer caminat i es necessiten 3 dies. Seguint el camí en hem parat a Joggins, on hi havia uns penya-segats amb fòssils. Al creuar la frontera amb New Brunswick hem anat al Visitor Centre i hem utilitzat internat per llegir els missatges, un d’en Sergi, i enviar-ne 2. Hem dinat. A la tarda hem anat cap al PN Fundy. Hem trobat un B&B per 90 DC. Al parc hem visitat la platja de Herring Cove, la marea estava a dalt de tot. Hem fet el trial Matews Head ( 1h 35’) A la platja de Point Wolfe hem creuat el pont cobert i hem baixat a la platja. Abans de tornar al B&B d’ Alma hem tornat a la platja de Herring Cove on hem pogut comprovar que la marea havia baixat més de 4 metres d’alçada.

14-07-2005 Hem esmorzat molt bé al B&B . Hem caminat pel Plain de Caribou al costat d’un llac (PN Fundy). Després hem visitat els Hopewell Rocks que es troben fora del parc, al matí la marea està baixa i podem passejar al mig dels penya-segats. Val la pena. Hem enfilat la carretera dela costa en direcció al Quebec. Ens hem parat a dinar a la Gite de la Sagonine a Bouctouche.Hem menjat calamars i bacallà arrebossat amb patates fregides i un plat de musclos 30 DC. Dormim a Causapscal al Quebec, el motel ens costa 57’50 DC.

15-07-2005 Hem sortit cap a Quebec per la costa. Primer hem passejat i hem fet fotos als pescadors de salmó i al pont penjat de Causapscal. Pel camí hem passat davant del PN du Bic, ja l’havíem visitat en el viatge de 2003 però avui fa més bon temps i podem gaudir més del paisatge. A Quebec hem dinat en un restaurant xinés, hem passejat pel centre. Altra vegada quedes admirat de la bellesa d’aquesta ciutat, dóna sensació de pau i tranquil·litat ...Hem arribat al poble de Ayer’s Cliff on hem trobat un motel per 50 DC i hem anat de gastar-nos els diners canadencs a un restaurant. Aquest poble és molt turístic ja que es troba al costat d’un llac.

16-07-2005 Ens aixequem capa les 7. Anem a veure la Gorge de Coaticook, però no la visitem ja que està tancat. Fem una volta pel poble, comprem i esmorzem en un petit parc on uns nens juguen a beisbol. Fem els comptes de Canadà, hem gastat 954 DC en 8 dies, no ens hem passat del pressupost de 150 DC que en Joan té establert! I anant de restaurant 3 vegades...Baixem de Canadà. A la frontera, abans de passar l’aduana, en una Tax Free Shop ens tornen les taxes, demanem que ens ho tornin en dòlars americans ( 33 DC ens donen uns 25 $ americans).Arribem a Newport a l’estat de Vermont. Necessitem urgent un mapa de l’estat perquè no trobem on anem. Trobem una Tourist Information. Salvats!.Visitem les Champlain Isles, en el llac del mateix nom, a l’oest de l’estat. Ens banyem a la platja d’ Alburg dunes SP. Hem de pagar 2’5= $ per persona. És fantàstic!, l’aigua està a la temperatura ideal.Continuem direcció Smugglers Notch SP, és un lloc ple d’estacions d’esquí i on a l’estiu està pleníssim de gent. Anem tirant i hem de suportar una pluja intensa al pas d’aquestes muntanyes.A la USA 2 a tocar St. Johnsbury ens parem al motel Marshfield Inn, ens costa 70 $ amb les taxes. La mestressa ens demana que li enviem una postal quan arribem a casa.

17-07-2005 Ens hem aixecat molt aviat. El motel ha estat molt bé (podem veure la ca de la Puri al porxo davant l’habitació). Agafem la 252 sud cal al Groton SF. Fem un excursió per a veure el llac des d’un “overlook”, pugem ½ hora.Anem cap a Littleton, trobem un motel que ens costa 106 $ dues nits. Anem a comprar dinar i a la tarda fem la volta per dalt a les White Mountains NF, passem per Milan i Berlin. En Joan es banya en un racó preparat per l’ocasió, jo m’he deixat el banyador al motel Oh! “what a pity”! Fotografiem un pont cobert a Groveton i fem una volta per Cape Horn SF on observem i fotografiemdiferents plantes. Vermont : “The gren mountains” és el lema de les plaques dels cotxes, és veritat però tot està força habiatat, cases aïllades però moltes. Passem per Bethlehem , un poble molt cultural. Escoltem música en directe en un parc rodejats per jueus ortodoxes.

18-07-2005 Hem visitat Franconia Notch, hem fet una volta per Echo Lake i hem pujat fins The Bassin (un trail de 3 hores) fins arribar a Kinesman falls. Aquest trail era un tros del gran Apalachian trail. Hem dinat a Lincoln “Fish and chips” a 7’95 cada u. Hem passat per Kancamagus Pass. Ha plogut tota l’estona fins que hem arribat a Crawford Noth SP on ha sortit el sol i hem visitat unes falls. Tornant cap a Littleton hem vist un moose.

19-07-2005 Hem viatjat en direcció sud. Ens aturem a Quechee Gorge, ens desviem una mica de la carretera i fem un petit tour. Ens parem a Woodstock ( no és el poble del festival) direcció a les Green Mountains. Hem pres un bany a l’ Echo Lake, un lloc preciós preparat per passar tot el dia al costat del llac. Anem en direcció Manchester, com que aquí els motels són molt cars seguim una mica i ens aturem a Arlington ( Vermont). Comprem roba, jerseis, pels nens i altres peces per nosaltres.

20-07-2005 Seguim viatjant cap al sud, anem seguint la route 7 south.Ens parem a Pittsfield on podem veure un temple maçó. Visitem l’Onota Lake perfectament acondicionat per fer unes vacances d’estiu amb barques, zona de picnic, platges ... També visitem Pittsfield SF, fem un petit trial per despertar les cames, molt bonic. La route 7 south també és molt agradable, tot verd i molt poc trànsit, pots gaudir del paisatge i la conducció. Passem per les Kent falls on fem una petita parada i descansem en un parc de gespa ple de famílies fent picnic.Trobem un motel al poble de Brookfield, al costat de Danbury. Anem a la costa a fer una volta i ens adonem que estem a 80km de Nova York. Decidim anar-hi de visita el dissabte i el diumenge, ja que hem constatat que les ciutats és millor visitar-les els caps de setmana.

21-07-2005 Ens queden per davant el dijous i el divendres i decidim anar fins a la zona on viuen els “amish”. Passem per la 84 en direcció Philadelphia i arribem a Ephrata, al costat de Lancaster, a la terra dels AMISH.El motel ens ha costat 38 $. Hem donat voltes per la regió i hem vist molts amish, amb carros, treballant la terra, en bicicleta, en patinet, ... però hi havia molt de trànsit que ens molestava i hem decidit anar cap a Lancaster a veure si podíem comprar. Ens hem topat amb una outlet plena de petites botigues, com les de Kittery. Hem carregat a bon preu. Ja de fosc hem fet una volta pel poble, tot estava molt més tranquil, i hem tornat a veure molts carros amish. Quan tornàvem al motel, per un camí rodejat de camps, hem vist un piló de cuques de llum que volaven pels camps de blat de moro ( no fan servir insecticides) Ha estat molt bonic.

22-07-2005 Hem visitat ben aviat una altra vegada els voltants d’Ephrata i hem vist molts amish.Hem comprat una targeta de 5$ per trucar ( NO comprar-la a l’aeroport, ens va costar 20$ i només vam poder fer 4 trucades, no sé si era TTM).Hem sortit direcció 272 N, per anar a veure el mercat. Hi havia amish venent però suposem que amb el temps s’ha anat convertint en un mercat setmanal típic de qualsevol ciutat. És interessant perquè és molt gran. Hem anat a comprar els bitllets de tren per anar a Nova York. Hi anirem des de l’estació de Greens Farm, que està al costat d’un State Park. Anem cap al motel de Brookfield per descansar ja que demà serà un dia molt heavy.

23-07-2005 Ens aixequem a les 5 delmatí, anem fins a l’estació de Green Farms i al cap d’una hora arribem a la Grand Central Terminal de Nova York. Agafem el metro per anar a Brooklyn , ens passegem pels molls de Brooklyn ( la Promenade, creuem a peu el famós pont i ja som a Manhattan. Agafem el barco per anar a la Staten Island i poder veure la famosa Estàtua de la Llibertat des del mar, el ferry és gratuït. De tronada es veu una bona vista de Manhattan. Passem el Battery Park i anem a visitar la famosa zona 0, on hi havia les torres bessones. Anem a Chinatown, dinem en un restaurant vietnamita. El barri és molt interessant perquè es veu com viuen aquesta gent, sembla un altra país. Visitem Little Italy, ja no queden italians en aquest barri tan típic de les pel·lícules dels anys 50 i 60, han estat expulsats pels xinesos. Només queden 2 carrers plens de restaurants per turistes.Passem pel Soho i anem en direcció al WashingtonSquare Park.Molt interessant: gent jugant a escacs, músics de carrer, ...Després anem a Green Village i cap a les 19h tornem cap a casa. A la tornada ens ha sigut molt difícil sortir de l’aparcament de l’estació, era fosc i no es veia cap indicació, hem fet algunes voltes i hem arribat molt tard al motel.

24-07-2005 Ens aixequem e les 6. Després d’aaribar a Nova York, visitem l’edifici de les Nacions Unides. Pugem en direcció al carrer 52 i hem vist la catedral de St. Patrick. Hem vist els edificis: Rockefeller Center, Empire State Building, Crysler building i hem visita el MOMA.Hem anat en direcció al Central Park , hem dinat i havent dinat hem passejat pel parc. Hem fet una volta fins el Belvedere Castle, lka ½ del parc. Hem visitat la Dakota House,on varen assassinar a John Lenon. Hem baixat per la Brodway Avenue i hem anat fins a Times Square, molt d’ambient i espectacular.

25-07-2005 Anem a Boston. Trobem un motel Motor Inn al costat de l’aeroport, ens costa 98 $ però està súper ben comunicat amb l’aeroport. Té una shuttle gratuïta les 24 hores que et porta a l’aeroport i et retorna a l’hotel. Des de l’aeroport podem agafar un autobús gratuït que et porta el metro. El metro et costa 1’25$ anar i tornar. Visitem el centre de Boston i aprofitem per comprar roba.

26-07-2005 El motel ha anat perfecte. Anem a l’aeroport a l’oficina de l’AVIS per demanar si podem tornar el cotxe més tard i ens confirmen que el podem tornar just a l’hora que el varem agafar ( el vespre). Tornem a aparcar el cotxe a l’hotel i marxem cap al centre de Boston on continuem comprant i visitant. Dinem a l’hotel i cap a l’aeroport.Arribem a casa a les 14 hores del dia 27.

COSES ÚTILS A RECORDAR

FOTOS (Boston - Hapewell roks)