EUA (Florida)

Estiu 2006

MAPA

29-06-2006 BARCELONA – ATLANTA Sortim de Barcelona a les 8 del matí, amb una hora de retràs. Anem via Milà cap a Atlanta. Triguem 10 hores, arribem a les 17 hores (hora d’Atlanta)Agafem el cotxe llogat a la Hertz i anem cap al sud. Dormim a la sortida de Columbus ( Georgia). Anem a sopar a un McDonals, i anem ràpidament a dormir ja que estem rebentats. El motel ens costa 40 $

30-06-2006 COLUMBUS – PENSACOLA Ens hem aixecat molt aviat, a les 5. Cap a les 6 sortim del motel en direcció al llac Enfaula. Hem entrat a Alabama. Hem creuat el llac en direcció a Georgetown i cap al sud direcció Blakely. Hem fet una petita parada en el centre d’una petita ciutat que semblava mig abandonada. Hem continuat fins el Seminole State Park ( hem visitat les coves i hem poguit observar una bassa amb moltes tortugues i peixos.Aquestes tortugues mengen peix. Hem visitat Caves State Park al costat del poble de Marianna.Aquí hem dinat en un mexicà on ens han atés molt bé. Hem menjat fajitas, burritos, i altres especialitats per 15 $ amb cafè i propina.Hem anat fins a Pensacola beach i dormim al Court Palm motel, ens costa 75 $. Està molt bé, perquè és divendres I comença el cap de setmana del 4 de juliol, festa nacional americana.

1-07-2006 PENSACOLA – PANAMA CITY BEACH – APALACHICOLA- TALLAHASSEE Ens hem anat a banyar a Pensacola beach a les 7 del matí, l’aigua estava calenta i la sorra era finíssima i extremament blanca. Hem marxat en direcció Fort Walton beach i ens hem parat al costat de la costa al Gulf Islands National Seashore, a banyar, feia molta calor, hem passejat i ens hem remullat.Desprès vam marxar en direcció Panamà city i hemdinat al poble de Apalachicola on vàrem menjar gambes al coco i gambes fregides ( és el país de les gambes ) Hem fet un petit vol pel poble on ens hem banyat en una platja meravellosa.Hem passat per Mèxico beach, un poble que encara conserva cases com les del segle passat i hem intentat trobar lloc per dormir a prop de Wakulla Springs però hem arribat a Tallahassee on hem trobat un Econo Lodge per 56 $.

2-07-2006 TALLAHASSEE – CRYSTAL RIVER – HOMOSASSA SPRINGS Hem sortit de Tallahassee en direcció Wakulla Springs, havíem llegit a la guia que aquí, en aquest petit parc, podrien fer una excursió amb barca per veure alligators, tortugues,…, però al final decidim no fer-la ja que creiem que no veuriem gaire res.En Joan s’ha banyat en el llac en una zona autoritzada, l’aigua era freda i cristalina. El lloc era molt bonic i es respirava tranquilitat. Hem seguit el viatge cap al sud i hem arribat a Steinhatchee, un petit poble de pescadors. Hem dinat a Cross city, en un restaurant de poble al costat de la carretera. Molt bon dinar: 24 gambes arrebossades amb diferents guarnicions i una hambuerguesa-bistec per 20 $.A la tarda hem anat a Dunnellon, una decepció, no valia la pena. Hem visitat Crystal River on ens ha semblat veure algun manatí al riu.Hem buscat motel a Homosassa Springs, 42 $ molt bé. Hem anat a passejar pel poble, estava ple de gent amb les seves barques, pescadors de canya que passen el dia en els canals, molts turistes.

3-07-2006 HOMOSASSA SPRINGS – ARIPEKA – KISSIMMEE Ens hem aixecat aviat per anar a veure manaties, però ara no és l’època I n’hi ha molt pocs. Ens comentem que poden anar a veure’ls al zoo local, eprò això no es interessa.Seguim el viatge per la 50 Est i la 98 Est ( què fàcil és vitajar en aquest país) cap a Weeki Wachee i Aripeka: molt maca la zona, pantanosa amb marines naturals i palmitos. Ens volíem banyar a Hernando beach però no trobem la platja i ens quedem amb les ganes. Tot eren marines semblants a Empuriabrava, més antigues però molt més grans.Hem dormit a Kissimmee en un Ramada Inn, per 49 $ la nit. Ens hi quedem 3 nits per poder visitar diferents parcs.

4-07-2006 DISNEYLAND MAGIC KINDOM Tot el dia al primer i més autèntic parc Disney del món. Algunes coses tenen regust de vell però el parc és fantàstic, és el que sempre hem vist a les pel·lícules.Era la festa nacional dels EUA i per això al vespre van fer un gran castell de focs artificials. Aquest dia també vam poder veure en directe el llançament del Discovery des de Cabo Cañaveral.

5-07-2006 UNIVERSAL STUDIOS Tot ek dia a Universal Studios. Molt bé! Ens costa el mateix que a Disney: 67 $ per cap ( una mica car però val realment la pena).Es pot portar menjar i beure igual que al Disney, però en aquest hi ha una millor oferta de menjar i per 20 $ pots menjar el que vols en determinats llocs sense el beure que és molt barat.Aquí s’ha de pagar el fet de no fer cues però no val gaire la pena perquè no es fan grans cues. Podem veure totes les atraccions sense problemes.Hi hem anat amb cotxe perquè des del nostre hotel la shuttle ( bus) s’havia de pagar (12 $ cada u) i en canvi el pàrking valia només 10 $.

6-07-2006 KISSIMMEE – VENISSE – FORT MYERS Hem sortit d’Orlando en direcció Tampa fins a Anna Maria Beach. Abans d’arribar-hi ens hem parat a l’outlet de Ellenton on ens hem comprat molta roba. És molt més barata que a Catalunya i les nostres talles són més que normals i trobes tot el que desitges. La betzina també és molt barata està entre 2’80 i 2’90 el galó ( 3’8 litres)Hem seguit el viatge cap a Siesta Key Beach i Venisse, aquí hem passejat per la platja i jo he trobat 2 dents de tauró. Hem anat a dormir a Fort Myers en el motel “La Quinta”, ens ha costat 59 $.Esperàvem trobar els motels molt més cars ja que Florida te fama de ser una gran zona turística però en realitat la temporada alta és a l’hivern quan venen els jubilats del nord del continent.

7-07-2006 FORT MYERS -BONITA BEACH – GOODLAND – NARANJA Hem anat a Bonita Beach, una platja plena de curculles: N’hem agafat un piló, totes són maques, cargols, pedres, de tot !També hem vist dofins. (les guardem al lavabo de d’alt) Hem seguit viatge cap a Marco Island, hem trobat una biblioteca i hem aprofitat per poder enviar e-mails a tothom. Hem anat a dinar al petit poble de Goodland. Hem menjat calamars arrebossats, petxines i gambes per 20 $.A la tarda hem anat fins el Parc Nacional dels Everglades. A Everglades City hem fet una excursió amb llanxa ( ens ha costat 25 $ per cadascú). No és gaire espectacular però hem vist algun manatí, molts ocells i un dofí quan ja érem al Golf.Hem decidit que no visitaríem Miami, en passat per les afores de la ciutat i hem anat a dormir a prop de Florida City al sud de Miami, concretament a Naranja. És un suburbi de la ciutat de Miami i el motel no està gaire bé i ens costa 60 $.

8-07-2006 NARANJA – MARATHON Hem sortit en direcció als Keys. Els Kays valen la pena a partir de Marathon, on el paisatge és meravellós i les platges solitàries i amb palmeres. El clima molt agradable, per estar-te a l’aigua tota l’estona.Per arribar fins aquí hem passat per la carretera que està formada per llargs ponts sobre l’oceà. Ens hemparat per fer fotos i hem vist molts de pescadors de canya, uns han estat a punt de pescar un peix enorme, al final se’ls ha escapat.Ens hem banyat a la platja de Bahia Honda State Park, magnífica.Hem dormit en un motel al mig dels Keys, hem pagat per 2 dies, al ser cap de setmana és més car, 134 $.

9-07-2006KEY WEST Anem fins al final del Keys a Key West. Aquí hi va viure durant uns anys el gran escriptor Hemingway. Passem el dia a la platja, quedem ben cremats. Dinem peix al porti passegem pel centre ple de botigues, artistes i turistes...

10-07-2006 KEYS – OUTLET FLORIDA – JUNO BEACH- DAYTONA BEACH Hem conduit gairebé tot el dia ( unes 7 hores) pràcticament hem seguit sempre la 1 Nord. La primera parada l’hem feta a l’outlet de Florida a l’entrada de Miami on hem continuat comprant roba. Hem dinat a Juno Beach, en un parc públic preciós, al costat d’un petit llac i rodejats d’animals ( iguanes,...) Hem passat per Cocoa que es troba al costat de Cap Cañaveral i hem dormit a Daytona Beach ( un lloc molt famós per les seves carreres de cotxes). El motel ens ha costat 48 $ amb esmorzar inclós i a davant de la platja. Al vespre hem fet una volta, és com Lloret a l’engròs, molts turistes adolescents, molta policia i una sensació de seguretat molt gran

11-07-2006 DAYTONA – ST. SIMONS ISLAND – RICHMOND HILL Hem fet una passejada d’una hora per la platja de Daytona Beach. Ens hem banyat i després d’esmorzar hem anat a la biblioteca. Hem llegit missatges d’en Pau i de la Conxa. A la mateixa biblioteca venien llibres. Per 1 $ podies omplir una bossa de plàstic.Hem pujat cap a l’estat de Georgia. Hem dinat a St. Simons Island. Ens hem banyat en unes platges precioses, no és estrany que els milionaris i la família Bush vinguin aquí a passar les vacances.Hem dormit a Richmond Hill, el motel ens costa 41 $ amb esmorzar inclòs. Després d’haver-nos instal·lat al motel ens arreglem i anem a visitar Savannah ( famosa ciutat que surt a les cançons de Lou Reed). És una ciutat turística, al costat del riu amb un centre molt bonic i tranquil, molts músics al carrer ... Al sortir de la ciutat, per tronar al motel, agafo el carrer en direcció contraria i al moment em trobo al davant d’un cotxe de policia. La policia ens para però entén que soms turistes estrangers i ens deixa marxar sense multar-nos.

12-07-2006 RICHMOND HILL – HILTON HEAD – MYRTLE BEACH Ens hem parat a la biblioteca del petit poble de Bluffton hem pogut consultar internet i he comprat 10 novel·les per 1$ Fantàstic. M’aniré carregada de llibres!!Hem anat a l’illa de Hilton Head, ens hem banyat a la platja de Forest Beach, paisatge de pel·lícula.Hem anat en direcció Charleston i hem reventat. Hem anat al servei Ford de Ravenel. La senyora d’allà ens ha trucat a la Herz i li han donat permís per reparar-la. Tot primer ens havia dit que ens costaria 18’75 $, però finalment ens ha cobrat 9 $ i ens han rentat el cotxe. Increïble!Després hem anat als magatzems Sears perquè uns pantalons que m’havia comprat s’hi havien deixat el mecanisme antirobatori i després, sense la màquina no es pot treure, l’any passat ens va passar amb un jersei. Hem tirat fins a Myrtle Beach. És un lloc molt poblat i els motels són molt cars. Ens quedem en un microhotel i paguem 77 $, ara està molt bé.

13-07-2006 MYRTLE BEACH – ROCKY MOUNT – CAP HATTERAS Hem sortit de Myrtle Beach en direcció Wilmington. Quan hem entrat a North Carolina hem anat a la Tourist Information. Hem pogut telefonar a en Sergi amb diners. Consultant el mapa hem vist que el pla que teníem nosaltres de pujar per la costa no es podia realitzar ja que hi havia molt pocs ferrys i els horaris eren molt restringits. Hem decidit anar a buscar primer un motel a l’interior i després visitar aquella zona de la costa.Hem anat fins a Rocky Mount, on hem trobat un motel Super 8 per 39 $. Un cop instal·lats en marxat en direcció Outer Banks Islands. Hem dinat a Plymouth en un buffet lliure de 6 $.Hem anat fins el capHatteras. Hem fotografiat el far i de tronada ens hem banyat a les platges del centre de l’illa. Són platges immenses, precioses, plenes de dunes. És una zona on sovint passen huracans, les cases són de fusta i força senzilles.Aquesta zona és molt maca, per passar-hi un parell de dies. Hi ha motels, però no sabem el preu.

14-07-2006 ROCKY MOUNT – WASHINGTON Marxem direcció Washington. Hi arribem cap a la una , busquem un motel i en trobem un a Arlington, un Days Inn al costat del cementiri més famós del món. Ens costa 88 $ per nit, està bé perquè a la ciutat són més cars. A la tarda, després de dinar en un restaurant tailandès, anem a visitar el cementiri d’Arlington. Aprofito per comentar que a EUAelsrestaurants sempre serveixen aigua amb glaçons gratuïtament i et van omplint el got tantes vegades com vulguis. Per tant la beguda te la pots estalviar.El cementiri és molt bonic i està magníficament cuidat. Ens hi hem passat 2 hores ben bones. Hi ha tombes de molta gent important, hi destaquen les d’en JFK i el seu germà. Hi ha soldats de totes les guerres on han intervingut els americans.Days Inn Pentagon , Arlington

15-07-2006 WASHINGTON D.C. Ens hem aixecat i hem anat en cotxe fins a la Universitat George Washington on hem pogut aparcar sense cap problema ( a 500 metres de la Casa Blanca ). El cap de setmana és gratuït i a l’hora aquella no hi havia quasi ningú.Hem arribat a la Casa Blanca i hem vist que hi havia un grup de gent que feia cua. Ens hi hem acostat i hem comprovat que era per anar a visitar els jardins de la Casa Blanca. Hem tingut la sort que avui és un dels dies que es poden visitar.Només els obren 2 vegades a l’any, un cop a l’estiu i un altre a la tardor. Excepcionalment aquest estiu els han obert 2 vegades i nosaltres n’hem encertat una! Ha sigut una visita guiada molt interessant.Acabada la visita hem començat la ruta dels museus. Aquí són gratuïts. Hem visitat el d’història natural, el de l’espai, el dels indis americans, el botànic.Hem pujat fins al Capitoli i un cop allà hem anat baixant fins arribar al Memorial d’en Lincoln. Pel camí hem vist els monuments dedicats als morts de la guerra de Corea i de la guerra de Vietnam. Amb tot això hem arribat a l’hotel a les 19:30 (feia 12 hores que havíem sortit)REVENTATS!Washington és una ciutat amb un centre preciós, molt ben cuidat, amb grans espais verds i aigua. Al ser cap de setmana encara es reforça més la seva bellesa perquè al matí quasi no hi havia cotxes ni gent.

16-07-2006 WASHINGTOND.C. Ens hem aixecat cap a les 7, a les 8 ja érem davant del Zoo. Fins a les 10 no obren les instal·lacions de dins però si que es pot visitar tot el que és a fora. Hem aprofitat per veure els pandes gegants, una de les atraccions d’aquest zoo. Ens hi hem estat fins a les 13h.Hem anat a aparcar al mateix lloc d’ahir i hem anat al Space Museum per menjar un menú de McDonals que ens ha costat 15 $ entre tots dos ( hamburguesa + patates / peix + patates i begudes sense límit).A la tarda hem visitat el Museu d’Art ( escultures de Calder, Miró, Henry Moore, Giacometti,...). Hem tornat al Botànic, un museu d’art japonès i el de l’Historia Americana i cap al motel a descansar...

17-07-2006 WASHINGTON – BLUE RIDGE PARKWAY – ROANOKE Hem sortit de Washington a les 7:15, sort! Hi ha una cua impressionant per entrar, quilòmetres de cotxes parats. Val la pena visitar les ciutats el cap de setmana,Hem agafat la 66 west i ens hem parat als voltants de Luray en una biblioteca a consultar internet i sobretot a veure si teníem missatges d’en Pau i en Sergi. Hem seguit la carretera Sky Line Blue Ridge. Hem tirat cap a Buena Vista, hem dinat en un restaurant mexicà ( 10 $ tots dos) , el menjar fantàstic.Hem seguit per la mateixa carretera que passa al mig de les muntanyes i hem fet una excursioneta a un salt d’aigua. Aquesta carretera ha de ser encara més preciosa a la tardor perquè tots els arbres són de fulla caduca. Avui hem vist 3 cèrvols, 1 conillet, 2 serps, ...Dormim a Roanoke en un Knights Inn que ens costa 40 $ . A totes les sortides i llocs d’interès hi ha motels.

18-07- 2006 ROANOKE - ASHEVILLE Hem seguit a la carretera Blue Ridge Parkway, continua essent una carretera que passa al mig de boscos i boscos... Durant el matí hem viatjat i ens hem parat a descansar a Marby Mill, un lloc encantador. Sembla que estàvem a l’antic oest amb els colonitzadors. Hem dinat a Linville, és el pitjor lloc que hem trobat durant tot el viatge, hem menjat malament i fins i tot ens han cobrat l’aigua, com si fóssim “pardillos”.A la tarda hem caminat fins a les Linville falls. Les hem vist des de d’alt i des de baix.Dormim a Asheville en un super Motel 8, ens costa 40 $. Està clar que davant de l’oferta i la demanda els motels baixen o pugen els preus, accepten o no els cupons de la Traveller guide. Ara fa 3 dies que dormim en motels bons a un preu molt bo. Hem vist un paó salvatge.

19 -07-2006 ASHEVILLE – HELEN Continuem per la carretera Blue Ridge Parkway. L’hem feta quasi tota. Estem al Great Smoky mountains National Park. Està ple de gent. La tira de cotxes i de gent banyant-se al llarg del riu amb flotadors gegants. Hi havia empreses que els llogaven. Ens parem al visitor center i ens passegem per el Mountain farm museum. Hi ha rangers que ensenyen als nens les petjades dels animals, com fer una peça amb la forja, ...Després hem anat a la Clingmans Dome, on hem pujat a una espècie d’atalaia per veure el paisatge. Quan baixàvem hem vist un cérvol amb banyes!Hem seguit per el parc fins a Cades Cove i després hem sortit per la Foothills Parkway. Quina carretera! Plena de corbes i de motoristes. És una carretera per fer-la relaxat. Hem anat baixant cap al sud fins al poble de Helen.Trobem un Ramada que ens cobra el que diu el cupó, que bé! 45 $ i està molt bé.Anem a fer un passeig per Alpine Helen, sembla un poblet alemany de la zona dels Alps, amb restaurants, botigues i cases típiques. Tot molt turístic.

20-07-2006 HELEN – AIRPORT ATLANTA Vam sortir de Helen però abans vam passar per la biblioteca a llegir els e-mails i la Puri va aprofitar per agafar 5 llibres més que eren gratuïts. Ens vam parar a l’Outlet de Commerce per acabar de gastar els últims dòlars.Creuar Atlanta ens va costar, vam arribar amb el temps just a l’aeroport, quins nervis! Per acabar d’adobar-ho el nostre bitllet posava que el vol sortia a les 17:40 i en realitat aquell dia sortia a les 17:20. En realitat vam sortir amb una hora de retard.Vam arribar a Milan al cap de 9 hores, però ja havíem perdut el vol de connexió i ens havíem d’esperar fins a les 15:35 per anar a Barcelona. Gràcies a una parella que trobem a l’aeroport ens assabentem que ens paguen el dinar. Bé !

FOTOS (Florida - costa est)

FOTOS (Washington - Atlanta)