Introducció
Finalitat del treball Necessitat
del treball Estructura
del treball Dues
observacions Part I La
necessitat de pensar en el marc del sistema educatiu Pensar,
competència bàsica S'assoleixen
els objectius? Mesurar la capacitat de pensar Les
Proves de competències bàsiques L'informe
PISA Confrontar
els instruments d'avaluació Una
consideració sobre l'ensenyament: les TIC i les habilitats cognitives Què
és el pensament crític? Un
origen remot Pensar
com a opció: el pensament crític en el segle XX Disposició
a considerar els problemes amb què ens trobem Coneixement
dels mètodes de raonament Habilitat
a l'hora d'aplicar aquests mètodes El
pensament crític en l'ensenyament secundari Presència
del pensament crític en l'ensenyament secundari Introduir
el pensament crític a través del currículum Un
advertiment contra l'escepticisme
Part
II Etapes
en el pensament crític Comprensió Reconstrucció
de l'estructura Anàlisi
de l'estructura Elaboració
de la resposta
Part III Exemples
d'aplicacions concretes del pensament crític Matemàtiques
1r d'ESO: m.c.d., m.c.m. i àrees de figures planes Ciències
socials 3r d'ESO: la globalització Filosofia
1r de batxillerat: el coneixement Un
cas de conflicte en el centre
Valoració final
Referències
|