Achi |
- És una variant del tres en ratlla, jugat amb quatre fitxes per a cada jugador.
|
Adreces d'interès |
- Altres adreces sobre aquest tema.
|
Alquerc |
- Joc de fitxes en un tauler de 5 x 5 que es mouen i es capturen de la mateixa manera que a les dames actuals.
|
Amb 12 escuradents |
- Figures geomètriques formades amb 12 escuradents.
|
Amb nombres iguals |
- Aconseguir diferents resultats fent operacions amb nombres iguals.
|
Autopista |
- Joc per afavorir el càlcul amb nombres fins a 100 que es juga amb les fitxes del dòmino.
|
Cent un |
- Joc de cartes per practicar el càlcul mental. Cada carta que es juga ha de ser una combinació del valor de les que ja hi ha a la taula.
|
Cinc cents |
- Joc de cartes per practicar el càlcul mental. Cada jugador ha de formar grups de 3 o més cartes iguals que formin escala. L'objectiu és que la suma de les cartes capturades sumi més de 500 punts.
|
Cinc en ratlla |
- Joc de tauler en què els jugadors han d'aconseguir afilerar cinc fitxes i evitar que el contrincant ho faci. També se'l coneix com Gomoku.
|
Connecta 4 |
- Joc de tauler en què els jugadors han d'aconseguir afilerar quatre fitxes i evitar que el contrincant ho faci.
|
Curiositats |
|
Curses de cotxes |
- Curses que es fan dibuixant la trajectòria dels vehicles sobre un paper quadriculat qualsevol.
|
Dames xineses |
- En un tauler en forma d'estel de 6 puntes es coloquen 15 fitxes per a cada un dels tres jugadors i han d'aconseguir situar-les a l'altre extrem més aviat que els demés.
|
Dara |
- Variant del joc tres en ratlla jugat en un tauler de 5 x 6 i dotze fitxes cada jugador.
|
De pel·lícula |
- Un repàs a pel·lícules en què els nombres han servit de recurs per determinar el títol.
|
Estrella màgica |
- Distribució de nombres en els vèrtex d'una estrella, mantenint constants les sumes dels que estan afilerats, de manera semblant com es fa en els quadrats màgics.
|
Faves comptades |
- Joc de cartes en què cada jugador ha de tirar unes cartes que valguin igual a la suma o resta de les jugades anteriorment en les dues darreres jugades.
|
Guardaagulles |
- La llargada dels vagons pot suposar una dificultat afegida a l'hora de traslladar-los d'un lloc a un altre.
|
Halma |
- Joc de tauler en què s'han d'ocupar les posicions corresponents del tauler, abans que ho faci l'adversari.
|
Iotè |
- Joc que es juga en un tauler de 6 x 5 caselles, en què s'ha d'intentar capturar les 12 peces de l'adversari.
|
Joc real d'Ur |
- Joc de curses per un tauler en què 7 peons han de fer un recorregut més de pressa que l'adversari.
|
Kono |
- Joc de tauler en el qual les fitxes s'han de moure fins ocupar els llocs que ocupava l'adversari en el moment de començar la partida.
|
Lau kati kata |
- Joc d tauler amb unes normes similars a les dames actuals
|
Les xifres |
- Els nombres no sempre són avorrits, tenen la seva personalitat i poden protagonitzar els contes de la nostra vida.
|
Loa |
- Dos jugadors tenen les fitxes situades en un tauler de 8 x 8.
|
Lu-lu |
- Joc de càlcul amb nombres fins a 100.
|
Màgia |
- Joc en què s'endevina on acabarà la partida, que segueix unes normes donades, a pesar de la llibertat que sembla tenir la persona que el juga per moure la fitxa.
|
Maharajà |
- Es juga sobre un tauler d'escacs i representa l'enfrontament entre un maharajà i uns soldats que el volen capturar.
|
Mancala awari |
- És un joc de raonament i càlcul per a dues persones on no influeix l'atzar. Una partida dura de 15 a 30 minuts. Es juga en un tauler amb 14 clots per dipositar les fitxes o fent servir pedres i clots a terra.
|
Memòria numèrica |
- Recursos per memoritzar nombres.
|
Més sèries |
- Continuar sèries numèriques.
|
Morris |
- Versions complexes de tres en ratlla.
|
Mu torere |
- Joc de tauler per a dos jugadors amb quatre fitxes per cadascun que tenen nou espais per moure's intentant bloquejar el moviment de l'adversari.
|
Nombres |
- Curiositats que s'observen en fer operacions amb alguns nombres.
|
Noro |
- Moviment de fitxes per un tauler.
|
Nyout |
- Joc de tauler en que es competeix per recórrer una pista circular més de pressa que el contrincant amb totes les fitxes.
|
aradoxes |
- Exercicis sobre paradoxes.
|
Patolli |
- Joc de tauler precursor del parxís, que jugaven els asteques (250-900 dC)
|
Pensa un nombre |
- Vols presumir davant un company teu de la teva capacitat de càlcul?
|
Pentalfa |
- Joc per a un sol jugador que ha de posar nou fitxes en un tauler pentagonal de deu posicions, seguint les normes del joc
|
Pentòminos |
- Combinar figures geomètriques formades per 5 quadres iguals, per formar-ne altres de més grans.
|
Pesca |
- És un joc de cartes on poden jugar de 2 a 5 jugadors. Pot servir perquè els infants practiquin el nom dels nombres, classificació i emparellament, els conceptes de dreta i esquerra, a seguir els torn del joc.
|
Pong hau k'i |
- Joc de tauler en què cada jugador pretén immobilitzar el contrari.
|
Problemes de pesades |
- Per resoldre'ls s'ha d'aplicar la lògica.
|
Quadrat màgic |
- Anem a fer una prova d'endevinació a distància.
|
Quadrats |
- Joc en què s'ha de treballar la imaginació espacial per evitar que les fitxes dibuixin un quadrat sobre el tauler.
|
Quadrats màgics |
- A la Xina i a l'Índia ja es coneixien fa més de 2000 anys. En un manuscrit hindú se n'expliquen algunes teories del segle I de la nostra era.
|
Quarto |
- Joc de tauler en què es relacionen formes, mida i color per aconseguir agrupar 4 fitxes en línia.
|
Ritmomàquia |
- Joc de tauler amb fitxes que tenen diferents valors numèrics amb els quals s'ha de fer càlculs per obtenir mètodes guanyadors.
|
Riure o somriure |
- Acudits inspirats en nombres.
|
Seega |
- És una variant del tres en ratlla i versió actual d'un joc tradicional que es juga a Egipte. Encara que es fàcil de jugar, permet fer investigacions sobre l'estratègia a seguir.
|
Sèries |
|
Setze |
- És un joc de cartes per a dues persones. Serveix per practicar la suma i la descomposició del 16 en sumands.
|
Sistemes de numeració |
- El sistema de numeració actual té com a base el número 10. Això vol dir que comptem els objectes fent grups de 10 i cadascun forma una unitat d'ordre superior.
|
Sorpreses |
- Problemes amb una solució inesperada.
|
Surakarta |
- Joc de tauler amb un disseny molt original en què s'han de capturar les fitxes de l'adversari.
|
Sz'kwa |
- Joc de tauler d'origen xinès, amb 20 posicions, en què els dos competidors van col·locant les seves 20+20 fitxes i capturant aquelles que envolten.
|
Tchuka ruma |
- Joc procedent de l'Índia per a un sol jugador que consisteix en moure pedretes entre diferents platerets, seguint unes normes, fins aconseguir que estiguin totes en el mateix.
|
Tantrix |
- Col·locar fitxes hexagonals amb camins dibuixats que enllacen amb altres.
|
Tauler trencat |
- Recompondre un tauler d'escacs trencat en peces.
|
Tic-tac-toe |
- Versions del tres en ratlla.
|
Tic-tac-toe 3D |
- En un tauler tridimensional de 4 x 4 x 4 s'ha d'aconseguir afilerar 4 fitxes abans que ho faci el contrincant.
|
Tic-tac-toe 4D |
- En un tauler tetradimensional de 3 x 3 x 3 x 3 s'ha d'aconseguir afilerar 3 fitxes més vegades que l'adversari mentre es van omplint totes les cares..
|
Trens |
- Resoldre un problema de moviments de trens d'una via a una altra.
|
Tres en ratlla |
- Joc de tauler en què els jugadors han d'aconseguir afilerar les tres fitxes i evitar que el contrincant ho faci.
|
Vint-i-nou |
- És un joc de cartes per a quatre persones que juguen en equips de dos. Serveix per practicar la descomposició del 29 en sumands, la suma, estimular la memòria i treballar en equip.
|
Vint-i-un |
- És un joc de cartes per a un nombre indefinit de persones. Serveix per practicar la descomposició del 21 en sumands, la suma, estimular la memòria i desenvolupar nocions de probabilitat.
|
Xifres a la història |
- Com ha evolucionat la representació dels nombres.
|
Zero |
- El zero va aparèixer molt tard, però va revolucionar tota la matemàtica. Tota la numeració va canviar amb la seva presència.
|