|  | De vegades, les mesures de certes magnituds 
              o els resultats d'alguns càlculs són nombres molt 
              grans o molt petits (propers a 0) i resulta incòmode treballar-hi. 
              Per treballar amb nombres molt grans o molt petits convé 
              utilitzar la notació científica.   | 
         
          |  | Introdueix en les diferents aplicacions 
              les operacions següents i anota el resultat.  
               
                |  | Calculadora del Windows | EXCEL | DERIVE (menú SIMPLIFY 
                    | APROXIMATE...) | Calculadora WIRIS |   
                | 3.450.000 · 45.000.000 |  |  |  |  |   
                | 3,45·106 
                  · 4,5·106 |  |  |  |  |   
                | 0,000002 · 0,0000067 |  |  |  |  |   
                | 2·10-6 · 
                  6,7·10-6 |  |  |  |  |   
                | 3,45·10120 
                  · 4,5·10230 |  |  |  |  |    | 
         
          |  | Quines són les diferents formes d'expressió 
              que utilitza cadascuna de les aplicacions?   | 
         
          |  | Prova de fer l'operació de la última 
              fila de la taula amb la teva calculadora científica. Que 
              observes?   | 
         
          |  | Obre el fitxer sistema_solar.xls. 
              Hi trobaràs els diàmetres del Sol i dels plantes del 
              Sistema Solar així com les distàncies dels planetes 
              al Sol. Completa la taula amb el diàmetre de la Terra (12.756 
              km) i la distància al Sol (1,497·108 km).Volem construir una maqueta del sistema planetari mantenint la proporció 
              correcta de grandària dels planetes i de les distàncies 
              entre ells. Volem representar la Terra per una bola d'1 cm de diàmetre 
              (aproximadament com un pèsol). Fes els càlculs per 
              tal d'esbrinar els diàmetres dels altres planetes i del Sol 
              i les distàncies dels planetes al Sol.
 
   | 
         
          |  | Creus que la maqueta ens cabria a l'Institut?   |